Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Juli 2010

Hur gör ni vid själva vigseln, särskilt ni som har barn, kommer era pappor att föra er till altaret?

• minimis

Hur har du gjort dina fantastiskt fina inbjudningskort?

sarahkka76 skrev 2010-01-11 20:17:25 följande:
    Ja, så kan man också göra. Vi har inte tänkt på hur det kommer att se ut till minglet. borden är vita så vi kanske bra lägger de lila löparna. De svarta dukarna är rätt långa så de lär inte passa.
  • minimis

Hm...Men min pappa betalar bröllopet (eller iaf en stor del) och vad jag förstått så vill han gära föra fram mig... Men nu började jag just fundera på om det passar sig när man fått barn,,,

• minimis

Jo visst förstår jag att man går in med sin blivande. Men om man nu tänker på att pappa betalar, vilket är en gammal sed att brudens föräldrar betalar därför att det är det sista de betalar för sin dotter, är inte det då en fin symbolik att fadern då också överlämnar henne till maken?

rosesarered skrev 2010-01-11 22:39:53 följande:
    mm det är nog väldigt olika när man skickar inbjudningarna. Vi har en del långväga gäster och eftersom bröllopet är mitt i semestertider vill vi skicka inbjudan i god tid. Sen så är jag lite av en nörd när det gäller sånthär som inbjudningskort så ambitionsnivån är hög just gällande den biten.För övrigt så gifter vi oss borgerligt utomhus och går in tillsammans. Just för min del känns symboliken lite konstig att gå in med pappa eftersom jag vill se det som att jag går in i äktenskapet självständigt tillsammans med min blivande. Men det finns många synsätt på brudöverlämning och jag vet att alla inte uppfattar det på samma sätt.Det som kan vara bra att tänka på är att alla präster tillåter inte brudöverlämning eftersom man i den svenska kyrkan går in tillsammans med sin blivande. Om ni gifter er i kyrkan alltså.
  • minimis

Då är vi två på samma nivå :)

Korallbruden skrev 2010-01-13 21:44:46 följande:
    Vad ni är bra på att planera... jag har fått stiltje...och har små krokar över allt men kommer inte framåt. Kanske har hittat ett bra tryckeri för inbjudningarna. Det är bra. Släpade iväg mig på lunchen till gymmet och var inte någon vidare fart på... ni vet en sådan vecka då man bara vill gömma sig i en lövhög och titta fram en annan solig dag... Följer med i alla bokningar och tycker det är kul att det landar rätt för er alla både när det gäller klänningar, hår, tidningsartiklar m.m.Väntar svar på en slöja... får se om det blir den eller någon annan. Känns roligt.
  • minimis

Jag kan nog tycka att det är lite galet att bestämma massa saker till punkt och pricka nu, jag kikar mest runt i lugn o ro. Vaför ha panik!? Det löser sig till slut ändå! Jag kan tycka att det kan vara lite charmigt med saker som blir lite fel på högtidsdagar liksom.
    Och så tycker jag mig hitta en o annan galning på den här siten... Sorry! Men vissa är bara för mycket...

• minimis

Nej, inte min värld heller. Men jag tycker ändå att en del går upp galet mycket i bröllopsplanerandet. Visst är det valfritt och alla gör som de vill. Men mig ger såna människor bara avsmak. T.ex. en blogg jag följde men till slut slutade att läsa då hon tjatade om sin vigselring var och varannan dag typ 1 år innan bröllopet. Jag tappar liksom för såna, det är inte intressant!
    Jag vill också ha en perfekt dag! Men man får ju inte överplanera heller, de brudarna måste ju bli helt hysteriska om nåt går fel!?

Korallbruden skrev 2010-01-14 22:42:38 följande:
    I min värld är man inget freak för att man gillar att pussla Grattis till dagen fynd inköp
  • minimis

Det är just en sån ring som jag är sugen på, men i rött guld då. Får jag fråga vad den kostade? Tänkte bara så man har nåt att jämföra med :)
    Vi ska också köra med pappersservetter, mig spela kvittar det om det är tyg eller papper. Eller personligen så föredrar jag att använda mig av pappersservett faktiskt. Fast visst kan jag erkänna att tyg är lyxigare!

sarahkka76 skrev 2010-01-15 21:01:16 följande:
    korallbruden: vi kommer också att köra med papperservetter, tygservetter kommer man att ruinera sig på annars.Bild på diamantringen finns i mitt galleri, de andra finns det inga bilder på men de är vanliga raka (rör som de kallas för)i palladium och rosé.
  • minimis

Ok, nu blir jag också lite pysselsugen. Vi åker till Ullared nästa vecka, panduro har en outlet där som jag tänkte kolla på material till inbjudningskorten i. Men jag vill börja pyssla med något nu. Har ni nåt bra tips för en som har urusel fantasi??

• minimis

Jag har inte ens kollat på inbjudningskort-material än! Gästlistan är bara ett hummelihej och kläderna har vi ingen aning om!

JollyO skrev 2010-01-17 16:36:18 följande:
    Jag har förövrigt upplevt lite motgångar med planeringen. Pastorn vi frågade har varit tvungen att avboka, skorna jag köpt från "Köp och sälj" är jättefina men lite för stora och inbjudningskorten är varken klara eller tryckta... Gästlistan är inte spikad och vi har inte varit och kollat på kyrkan vi bokat än. Dags att rycka upp detta!Men jag har börjat hårdbanta och det går bra hittills så det är ju bra iallafall!
Svar på tråden Juli 2010