Juli 2010
Hur gör ni vid själva vigseln, särskilt ni som har barn, kommer era pappor att föra er till altaret?
Hur gör ni vid själva vigseln, särskilt ni som har barn, kommer era pappor att föra er till altaret?
Hur har du gjort dina fantastiskt fina inbjudningskort?
Hm...Men min pappa betalar bröllopet (eller iaf en stor del) och vad jag förstått så vill han gära föra fram mig... Men nu började jag just fundera på om det passar sig när man fått barn,,,
Jo visst förstår jag att man går in med sin blivande. Men om man nu tänker på att pappa betalar, vilket är en gammal sed att brudens föräldrar betalar därför att det är det sista de betalar för sin dotter, är inte det då en fin symbolik att fadern då också överlämnar henne till maken?
Då är vi två på samma nivå :)
Jag kan nog tycka att det är lite galet att bestämma massa saker till punkt och pricka nu, jag kikar mest runt i lugn o ro. Vaför ha panik!? Det löser sig till slut ändå! Jag kan tycka att det kan vara lite charmigt med saker som blir lite fel på högtidsdagar liksom.
Och så tycker jag mig hitta en o annan galning på den här siten... Sorry! Men vissa är bara för mycket...
Nej, inte min värld heller. Men jag tycker ändå att en del går upp galet mycket i bröllopsplanerandet. Visst är det valfritt och alla gör som de vill. Men mig ger såna människor bara avsmak. T.ex. en blogg jag följde men till slut slutade att läsa då hon tjatade om sin vigselring var och varannan dag typ 1 år innan bröllopet. Jag tappar liksom för såna, det är inte intressant!
Jag vill också ha en perfekt dag! Men man får ju inte överplanera heller, de brudarna måste ju bli helt hysteriska om nåt går fel!?
Det är just en sån ring som jag är sugen på, men i rött guld då. Får jag fråga vad den kostade? Tänkte bara så man har nåt att jämföra med :)
Vi ska också köra med pappersservetter, mig spela kvittar det om det är tyg eller papper. Eller personligen så föredrar jag att använda mig av pappersservett faktiskt. Fast visst kan jag erkänna att tyg är lyxigare!
Ok, nu blir jag också lite pysselsugen. Vi åker till Ullared nästa vecka, panduro har en outlet där som jag tänkte kolla på material till inbjudningskorten i. Men jag vill börja pyssla med något nu. Har ni nåt bra tips för en som har urusel fantasi??
Jag har inte ens kollat på inbjudningskort-material än! Gästlistan är bara ett hummelihej och kläderna har vi ingen aning om!