Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Juli 2010

Hade ni tips på nåt fint papper man kan skriva ut inbjudan på?

• minimis

Vi har inte skickat inbjudan än. Kommer att ha klädkod: Kavaj
    På bröllop tycker jag nog att man ska klä upp sig, så det är en rätt bra riktlinje för gästerna. Visst hade det varit kul att ha riktigt högtidliga kläder för en gångs skull, men då ska man väl anpassa mat etc efter det med. Kan ju inte ha en billig buffé till balklädsel ;) Eller det kanske man kan, men det kan ju ändå börja klagas kanske...jag vet inte...

mirja.se var visst vår "trubadurs" hemsida. Dottern Meja 15 månader verkar gilla henne iaf! hihi

• minimis

Är det de inbjudningskorten som du har i dina bilder?

KatjaB skrev 2010-01-27 19:58:27 följande:
    vi har inte skickat dem än, de är i princip klara, väntar bara på att få hem sidenbanden jag beställt så att vi kan göra det sista och skicka dem. Tänkte skicka nu i mitten på februari
  • minimis

Men brudgummen måste ju få klä sig som han vill oavsett klädkod? Det tycker jag iaf, eller har iaf inte tänkt nåt annat... Hm...Får nog kolla upp detta :) Eller vad säger ni andra?

Vad tycker ni om www.shopindream.com/product-6102.html ???
    Funderar på om inte det är min klänning...

rosesarered skrev 2010-01-27 21:19:25 följande:
    Här är man bort nån dag och full fart i tråden Mrsmuffin,vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa Dukning, vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?Klädkod,även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...Papper,vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på. Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.
  • minimis

Men par får väl vid samma bord, bara inte brevid? Jag tänkte då ha dem mittemot varandra, sak samma liksom :)

Tack :) Är typ den bilden jag haft i huvudet hela tiden, men är sååå rädd att jag inte ska gilla den live, oavsett klänning. När vi var o provade så gillade jag ingen klänning så...

• minimis

WOW!
    Vi är inte på det klara med transport än. Har vänner som har vänner som har ferrari, porsche, audiR8 (?), o nån bmw cab o en nissan cab (tippar själv på att det kan bli nissan). Så vi hoppas på att få låna av nån av dem till en billig peng. Hyrbilar finns här inte så gott om...Får väl bli en minibuss eller nåt i såna fall hihihi

KatjaB skrev 2010-01-27 22:01:42 följande:
    åh, visst blir man sådär löjligt lycklig av att se den här bilden 1.bp.blogspot.com/_jn-PytY4j7g/SRpmzWkjLGI/AA...får lust att leta i alla skrymslen och vrår efter de extra slantarna för tjusig transport. (o de där bollarna är ju helt underbara)
  • minimis

Åh lägg upp här sen om du hittar din!!

JollyO skrev 2010-01-27 22:17:40 följande:
    Klänningen är jättefin! Sitter och kollar igenom alla de har nu och letar efter "min" När det gäller brudparets klädsel är det vedertaget att brudparet är överklädda gästerna. Klädkoden skulle ju behöva vara smoking eller högtidsdräkt annars för att bruden skulle kunna bära långklänning etikettsmässigt. Däremot gäller inte det tärnor/marskalkar. De bör alltså inte ha långklänning/frack på sig om övriga gäster har tex mörk kostym.
  • minimis

vad surt! jag funderar på att skaffa en såndär tandvårdsförsäkring eller vad det nu heter, att man betalar lite varje månad och får fri tandvård. Helt klart värt det! De flesta av oss går väl på undersökning typ med 2,5 års mellanrum och bara det kostar ju en del.

KatjaB skrev 2010-01-27 22:29:24 följande:
    Var hos tandläkaren idag, vilken dyr historia det här kommer bli då Rotfyllningen jag påbörjat med provisorisk lagning men inte lagat klart har gått över ett år sedan de gjorde första ingreppet, så då får jag betala mer än om jag hade gjort allt inom ett år. Så rotfyllningen går på 4000 kr .. bläh! Oj vad jag inte alls har lust att punga ut med det, men man har ju inte direkt nåt val heller
  • minimis

jag menade ju naturligtvis 1,5 år :)

KatjaB skrev 2010-01-28 07:58:44 följande:
    ja, jag kollade också på det, dock täcker den inte rotfyllningar utan vanliga hederliga hål o sånt. Men det kostade enligt lappen jag läste på 45 kr i månaden o det blir ju billigare än en undersökning iallafall på ett år, så det låter ju bra.
  • minimis

Blir den väldigt lik ringen du tänkt dig från början? Jag funderar också på att "designa" en egen, men det beror ju på om det blir billigare eller ej, har ju en hel del guld som skräpar här hemma..

Svar på tråden Juli 2010