Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

roses...: Vi har själv barn så för oss är det självklart att barnen ska vara med. Dock kommer någon annan få ha ansvaret för dem den kvällen och vi kommer även sova utan dem. Sen får gästerna göra som de vill om de tar med eller inte, det där med svettiga föräldrar är ju alltid upp till var och en. Iof finns en övervåning i vår festlokal där barnen kan hålla till om de vill.

• Kärleken9

Men hur 17 skriver ni det på inbjudan? Låter ju inte så roligt, kom gärna men lämna ungnarna hemma! Hur tycker era barn det är att leka med långväga gästers barn som de kanske sällan eller aldrig träffar? Nää jag skulle aldrig kunna förbjuda så, speciellt då man själv har barn. Men vi är alla olika.

• Kärleken9

casmel: Ok, ingen fara jag bara undrade. Menar att folk kanske frivilligt lämnar sina barn hemma för att få en kväll själva eller så men jag undrar bara hur ni skriver alt säger att ni inte vill ha barn med på festen. *Nyfiken*

• Kärleken9

casmel: Vi ska också göra så plocka blommor som finns då, ur svärmor och svägerskas trädgårdar och dekorera med det tillsammans med de små saker lime jag köpt plus att jag vill ha limefrukter på borden.

• Kärleken9

tokisen: Ok men hur kul kommer då er dotter ha?? Eller hon kanske är halvstor?

katjaB: Hade nog inte skrivit något om barn och syskonbarn utan tagit det med de berörda, men jag är nog fel att svara som inte alls tänkt i dessa banor.

• Kärleken9

Verkar bara va vi som är barnkära i tråden.

• Kärleken9

Skrivt förr och skriver igen: Allas val men intressant att läsa ändå.

• Kärleken9

Källerud: Jag hade nog skippat arbetskamrater helt. Vi kommer inte att bjuda arbetskamrater, iof gifter vi oss långt borta, men om ni redan är på smärtgränsen är det inte roligare att ha lite mer att lägga på nära vänner och släkt? Tro ingen av dem kommer misstycka. Men håller med inte lätt det här!

• Kärleken9

Korallbruden: Nope inget sånt, bjuder bara våra vänner som man har kontakt med, släkt (närmsta) som man har kontakt med. osv. Min sambos kusiner ska bjudas, med respektive, men han har bara 2 och han har kontakt med dem jag har ca 30 och har ingen kontakt med dem. Min moster och morbror har jag bara liten kontakt med så de kommer inte bli bjudna. Nää vill ha våra närmsta och käraste runt oss denna dag. Lägg bort det dåliga samvetet och bjud de som är viktigast för er. *Lycka till*

ceke: Känns som du resonerar sunt.

• Kärleken9

KatjaB: Var ju varken lätt eller roligt att ta det beslutet själv!

Svar på tråden Juli 2010