Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

casmel: Rolig ide, men bara nån börjar måla så alla hänger på. Tror att det inte skulle va nåt för vår släkt men vet man att de är kreativa så pefekt. Absolut roligt att ha kvar.

Just det där med dötiden och väntan på brudparet har gjort att vi ska ta porträtten före vigseln. Plus att jag inbillar mig man ser bättre ut före vigseln med ev tår som runnit osv. Tror det kan bli magiskt att ta dem före. Men negativt är ju att mannen får se bruden innan. Men men man kan inte få allt. hihihi

Hälften av inbjudningskorten är klara. Har skurit ut och vikit andra hälften så nu ska det klippas och klistras på dem. Hemsidan är nästan klart, blir kanon bra att kunna lägga alla info där.

Vi ska ha två toastmastrar och den ena är så fundersam över att det just är TVÅ??? Jag personligen fattar inte problemet...

• Kärleken9

minimis: jag kör på www.mywedding.com lätt, enkelt och praktiskt. Speciellt för oss som har många långväga gäster, förhoppningsvis.

Vi har valt limegrönt, silver och vitt som tema. Tänkte mest på dukning och trycksaker då vi valde. Kommer använda vita dukar, silver löpare av väv i mitten och lime och limefärgat "pynt" på borden. Servetterna blir vita. Inbjudningskorten går i dessa färger också. Ska ha vita kallor i buketten och stjälkarna är ju lime. Men inte ska du känna att allt måste ha dessa färger. Dessutom går ju lila, rosa och vitt ihop. Om du känner att du vill ha det mer enhetligt så smyg in lite rosa bland det vita och lika i tex dukning, eller kanske bara placeringskort eller så om du inte vill ha mer. Blir säkert bra.

Fotografen är nu spikad och det känns skönt. Har letat länge och väl efter en som vi känner för och som är ledig. Ännu en sten ur bröste... Tror solist blir nästa nöt att knäcka. Men kanske blir lättare då allt blir offentligt i början av februari då inbjudningarna skickas ut. *Längtar* Ska försöka få de klara ikväll.

• Kärleken9

Min svägerska (2b) kommer att ta osa. Det är min svärmor (2b) som håller hand i matbeställningen så de har ju tajt kontakt. Folk får även säga allergier etc till osa. Sen vet jag inte hur de får göra med ev tal osv. Frågan är om de som ev ska hålla sånt vet det redan nu. Annars får de väl säga till toastmastrarna om det på dagen D alt. ta kontakt med dem innan och säga till.

Tärnan får nog välja ut sin klänning själv gärna inom färgtemat silver el limegrönt men jag har även sagt jag vill se den innan köpet. Våra flickor som ska vara näbbar kommer jag köpa några somriga fina klänningar, kanske i limegrönt, som de även kan ha efter bröllopet som vanlig klänning.

• Kärleken9

Jag som fixar med det mesta men han är med och tycker till.

• Kärleken9

katjab: Nice att ha det klart. När jag söker på trådar här på bt tycker jag alltid jag ser till dig.

roses: Klart ni måste ha klart med folk som hjälper er man kan inte ha en sån stor grej ogenomtänkt!!! Tärna, bestman, dina föräldrar, kompisar etc??? Eller som sagt byt lokal.

ceke: Modigt att göra det med mamma och inte din m2b Kollade i ditt galleri, blir säkert jättefint.

Mia: Härligt att du hittade den. Man blir galen på sig själv då man inte sparar.

• Kärleken9

ceke: Kanoners! Sånt blir man glad för!

• Kärleken9

Hmmm fått tips på en bra säljare på e-bay som säljer herrvästar med matchande slips, ser grymt fina ut. Och till en tredjedel av hyrpriset i sverige... Åhhh nytt att fundera på, kommer hela tiden nya saker.

KatjaB.hehehe känner igen det där, har själv varit en kontorsråtta men pluggar just nu så vid tid så sneglar man in på sidan JA.

Källerud: Ja just det ja man måste söka reda på allas adresser också... *Pust* Aja tur nätet finns. Ingen rolig utgift med en ny dator men bara att ta tjuren vid hornet...

Har stått stiltje här ett par dagar eftersom vi legat sjuk hela familjen men snart är vi väl på fötter igen och kan fortsätta planeringen. Det som just nu blinkar på min sida är transport från kyrkan till festen, svärfar, 2be, skulle kolla upp det och sen boka övernattning på bröllopsnatten. Är inne på ett stället och kommer få mer bilder därifrån i veckan.

• Kärleken9

Sarahkka: Oj jag kommer inte ens lägga ner energi att tänka på möhippan, är väl en av de saker vi inte behöver tänka på(???) Utan som källerud skriver, förväntar mig ingen och blir det en så blir jag jätteglad och hoppas i smyg på det Men att skriva om det i info blad nää det skulle jag inte göra. Men smaken är som baken! Är väl oftast tjejekompisarn resp killkompisarna som brukar vara med på möhippa/svensexa? När min syster gifte sig ordnade hennes bästa vänner en och jag var den som ansvara för att få henne på en viss plats en viss tid. Jag var hennes tärna. Och eftersom min tärna är 15 år så tror jag knappast hon kommer ordna någon.

Källerud: Precis som sarah skriver ta med nåt kort kul att veta om personen eller som gör att man har nåt att prata om runt bordet.

Tex
    YY brudens svåger en inbiten modoit som älskar åka skoter tex eller
    XX brudgummens syster som älskar niagara fallen och Labbe och Vitas.

Min svåger, blivande, är just modo fan och åker skoter och min svägersna, blivande, har just varit i canada och har 2 katter som heter Labbe och Vitas.

• Kärleken9

Brudförsäkring har jag inte ens tänkt på och kommer inte att skaffa någon.

• Kärleken9

Sarah: Okej lite tråkigt att hon redan nu avslöjat det Men då förstår jag men skulle nog låta henne eller de planera och fixa det själva. Som sagt vi har ju det vi står i ändå.

OJ ok ja då förstår jag att ni funderar på försäkring om ringarna går på den summan, är nog om ens vad vi lägger på hela bröllopet. Iof så betalar vi då inte festen.

Svar på tråden Juli 2010