Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

Josspossgirl: Kan kanske va bra att veta vart du bor.

• Kärleken9

KatjaB: Ja det är ju sant inte ens tänkt så långt. Tack för vinkeln.

Vi ska också snart köpa våra ringar, medan jag har lite rabatt på guldfynd. Ska bara ha släta som förlovningsringarna jag har fått en ring med pärla, när jag fyllde jämnt av min m2b så det blir jättefint att ha slät, pärla, slät.

• Kärleken9

Sigma: Grattis till klänningen, vill också se.

ceke: Ska genast kolla där då. *Tackar*

Jag passar på barnverkstan, än på ett par år. Har redan 2 och är mitt i studier. Men jag är medlem i fl sen många år och det rekommenderas!

Vi kommer endast att önska oss pengar till en resa, på tu manhand, sen får man se hur lång tid det tar att spara till en, men de pengarna ska absolut verkligen gå till en resa dit det är varmt.

Fick mail igår från min favvo brudklännings affär, yala, att de har kvar på rean så jag ska skicka mina mått idag tänkte jag.

• Kärleken9

ceke: jo det är sant att man kan göra så. Lär väl ordna sig, tror jag ska börja i den ändan att jag tar med mig en kompis och åker på en "riktig" butik och provar hur det känns, sen får man ta ställning. Köpte du din klänning där? Vad betalade du?

• Kärleken9

ceke: Ja det är så jag tror det är också. Man har en bild i huvudet men det är inte säkert den passar ihop med verkligheten. Är ju inte precis varje dag som man provar brudklänning och man vill ju att det ska vara perfekt.

• Kärleken9

Nu har jag lagt upp ett kont på mywedding.com var jättekul ju! Perfekt att skiva all information på också speciellt eftersom vi har ganska många långväga gäster.

Börjar bli riktigt svårt att hålla tyst om detta...

Vi kommer inte ha live musik, kostar för mycket. Dator med en massa bra och blandad musik duger säkert gott. Hoppas och tror jag.

På lördag ska jag åka och kika på brudklänningar med en god väninna. Ska bli så roligt. Har hittat en här på bt som är till salu som jag absolut kan tänka mig. Kan ev få kika på den på söndagen.

Kanske ska vi också åka och köpa ringarna imorgon. Hur ska era blivande göra, ska de bara gravera in ett till datum i förlovningsringen eller ska han ha en till? Lutar åt en till för min.

Ang polarid kamera. Har du kollat på loppisar i din stad? Där kanske det kan finnas med lite tur till billig penning. Annars kanske en hederlig engångskamera kan funka? Så slipper någon släppa sin digitala åt just det.

• Kärleken9

Källerud: Trist för er, förstår att musten gick ur, det gjorde det för mig med då min "perfekta" tärna är gravid och ska föda 3 veckor innan bröllopet, och därför tackade nej. Men det har löst sig och min systerdotter ska nu vara tärna, känns roligt och bra. Den första tjejen kommer troligen följa med till frissan ändå. Jag förstår hennes val att hoppa av helt och fullt. Den första tjejens andra hälft är ingen som kan dela jobbet med henne? Måste ni ha flera?

LCHF har jag och min älskling kört sen i början av september och vi har båda passerat -10kg nu. Har gått hur enkelt som helst så jag rekomenderar det gärna!!! Ska bli spännande att se hur många kg man har tappat tills den stora dagen, där min syster kommer in och kan fixa till ev insyning av klänning.

På lördag ska jag och en vännina kolla klänningar, ska bli riktigt roligt. Har kollat, igen, på ringar idag men vi backar alltid istället för att köper. Vet inte varför, 3600:- verkar bli det billigaste vi "kommer undan" känns ändå som mkt pengar. Men man får dem på några dagar så eg är det ju ingen brådska. Men jag har rabatt just nu så eg borde vi slå till...

Ni som använder er av www.mywedding.com har ni använt deras inbjudningskort? Hur går det till? Nu håller jag ju redan på med våra så jag ska inte använda dem men blev nyfiken.

• Kärleken9

Tokisen: Tack. Japp på´t igen bara. Stolt att jag lyckades att gå ner 1kg i jul istället för flera upp. Lycka till, kommer säkert gå som en dans. Hur mkt gick du ner förra gången?

Attans har hittat hittat en heltklart tänkbar klänning, begagnad, men jag tror den är för liten, än iaf. Hon har 95 i bystmått och jag har nu 102. På hennes bilder är redan korsettsnörningen för vid( tycker jag, om ni förstår vad jag menar. Frågan är hur mkt jag kan gå ner och hur många cm, framför allt, det kan göra. Mätte mig tyvärr inte innan jag börja gå ner i vikt.

• Kärleken9

Tokisen: Ja men 5 kg är inte illa pinkat ändå, låter ju bra att det finns kvar lite av det ff. Det jag tänker tänk om man går tillbaka till samma sen. Det vill jag inte, jag vill aldrig tillbaka dit men den som lever får se. Man är grymt taggad just därför man har det mål man har också. Men jag har valt att lägga upp delmål istället för ett stor slut mål. Så just nu har jag klarat av 2 delmål. Första var 5 kg och andra var mindre än jag vägde då jag blev med första dottern, för 3½ år sedan och nu är jag där. Nästa blir väl runt 15kg skulle jag tro. Tar det lite som det kommer.

2000:- kostar klänningen, är en klänning från brideoutlet så ny kostar den 3200:- att köpa, inte så stor skillnad så man kan ju köpa en ny med. Tror faktiskt jag får lov att avvakta. Ska iväg och prova klänningar på lördag iaf. Skulle ha bokat tid idag men då stängde de tidigare, typiskt.

Sarah: Ja det är ju inte lätt att veta med en sån liten. Men du får försöka att tanka h*n full med mjölk så att h*n sover mest runt de viktigaste den dagen.

Katjab: Tar det en timme för dig att åka från sminket till kyrkan? Då hade jag bytt om i kyrkan. Någon tärna eller din blivande kanske kan hjälpa dig.

Tar kanske 15 min mellan smink och stället där vi ska fota oss, tänker göra det innan vigseln. Det känns helt ok.

• Kärleken9

minimis: Jo kanske, men jag tror det är en 38 eg men hon har lagt ut den till en 40 och då är hennes korsettsnörning ändå ganska mycket utspänd så för att den ska sitta bättre, som jag tycker, så skulle jag vilja komma under 95, som hon har, kanske ner mot en 90 och då är det ju ganska långt dit.

Svar på tråden Juli 2010