Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

källerud: aha ok missuppfattade. Men svaret blir ju eg samma, går det inte så går det inte.

• Kärleken9

KatjaB: Okej men kan ni inte stå utanför ruinen då så kan alla få plats runt om eller har ni tänkt att placera ut stolar då? Vi har kompisar som gifte sig borgerligt ute i somras. Jättefint var det. Men de stod vid ett bord, i hamnen, och vi närvarande stod runt om. Funkade fint.

Källrud: Slit inte för hårt bara tänk på att håret är viktigt nu. Skämt å sido, hoppas du kommer fram till något som känns bra.

Igår gjorde jag i ordning mitt lilla skrivbord i källaren så jag kan köra igång med inbjudningskorten på riktigt när jag vill. *Kliar i fingrarna* Ska bli skoj!

Hur stora bröllop ska ni alla ha? Vad går hela kalaset på?

• Kärleken9

ylwis: välkommen är själv rätt ny i tråden men har samma dag som er!

• Kärleken9

Vi har fördelen av att våra respektive föräldrar står för hela festen.

Räknade och som det ser ut nu så blir det 51 vuxna och 12 barn, om nu alla barn kommer.

• Kärleken9

Korallbruden: jasså skiljer det sig mkt i pris? Vi bor i en liten stad och där är det istället så att utbudet är verkligen begränsat. Men vi som du kollar begagnat och försöker hålla ner på det som går.

Hur har ni gjort med klänning? Har ni köpt redan nu?

• Kärleken9

Min sambos släkt, och vänner, är större än min också. Och inte blir det bättre för att min sida måste resa så långt. Är inte ens säker på att någon av mina vänner här i norr kommer åka de 90 milen söder ut för att vara med, men jag hoppas innerligt det så klart. Men sen har vi hans vänner där nere i södern som efter årens lopp blivit även mina vänner så det känns helt ok. Jag tror att den lilla kyrkan kommer att vara full eftersom i den byn så går man gärna och tittar på brudpar bara man vet vilka de eller någons föräldrar är typ. Längtar så tills jag får plocka upp deras hakor eftersom vi bokat säckpipa som ingen mer än vi kommer känna till ända tills dörrarna slås upp och vi ska gå fram till altaret. *Längtar*

KatjaB: Verkar bli svårt med din ruin. Trist eftersom du verkar ha sett framemot det.

Har börjat med inbjudningskorten idag, insåg snabbt jag behöver mer kartong. Men men har börjat stämpla och greja, värsta löpande bandet. Men kul att äntligen börja.

• Kärleken9

ceke: Jag tycker det är en lite roligt tradition att de har varsin sida av kyrkan men i vårt fall så kommer det nog fyllas på på "min" sida av de som inte är därifrån, men vad gör det. Bara våra närmsta familjer får sitta längst fram så blir det bra.

Casmel: Ja visst är det roligt med en massa liv i tråden. (säger jag som är nästan nyast ) tråkigt med din familj, men skönt att det känns som du har accepterat det. Bonusfamiljen du skriver om är det din m2b s familj eller en familj du har haft längre?

• Kärleken9

mrs opp: vad har ni vunnit för något säger du?

katjab: finns ingen anledning till att de kommer om ni inte setts på så länge nej.

• Kärleken9

Mrs opp: Aha va roligt, grattis!

katjaB: Kul för er med.

Katinkaa: Grattis grattis, bara att börja planera. Riktigt dåligt av den kyrkan!!!

• Kärleken9

minimis; Japp välkommen hit. Riktigt bra tråd detta, och så klart grattis!

Jag hittade en tjej på blogg.se som säljer klänningar. Alla hon har på sidan för 2500:-, känns lite konstigt. När jag mailade henne om hur jag kunde veta hon var seriös etc fick jag svar och fick hennes personnr. adress, namn, telefon nr. Hon sa de brukar ta 1000:- vid beställning och resten efter jag fått klänningen och var nöjd, antar hon skickar efter dem från någonstans, alltså att de sys upp. Men bör man va skeptisk???? Fanns ett par modeller där som jag absolut skulle kunna tänka mig...

Svar på tråden Juli 2010