Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Katja: vad skönt!

rosesarered: jag förstår hur du tänker, man vill inte chansa och sen står man där utan ngt klart. Hitta en bygdegår som du kan tänka dig och visa den för din sambo. Ibland måste killar ha grejerna framför sig för att se möjlighterna

CeKe: grattis, vad spännande!

• sarahkka76

CeKe. det ser du att det ordnar sig

• sarahkka76

källerud: vi råkade ut för samma i fredags, med min bärbara. blev lite nervös då vi trodde först att det var datorn. Som tur det är så är min sambo datatekniker så han kunde konstatera att det var strömkabeln som hade gått. Datorn gick inte att sätta på alls då. Så vi åkte iväg och köpte en ny adapter och nu fungerar den klockrent igen

kärleken: välkommen tillbaka

• sarahkka76

Jag har en fråga ang infobladet. Där ska vi skriva att tärnan ansvarar för möhippa/svensexa och att det är henne man ska kontakta om man undrar ngt.
    Vi har bestämt att det är vänner och de i samma generation som oss som tillhör familjen som ska få vara med. Blir det fel, taskigt på ngt sätt att skriva det allmänt i infobladet när alla inte är "bjudna"? Eller är det underförstått att under möhippan så är det vännerna som är brukar delta?

• sarahkka76

källerud: ja, det kanske är bäst så. Det vore pinsamt om ngn hör av sig och så säger tärnan, nä, det var itne meningen att du skulle få vara med hahahaha
    Jag har inte kommit så långt med gästinformationen, tänkte jag skulle göra den sen när jag vet vilka på som kommer. Men man kan skriva kanske intressen eller lite kuriosa om gästen. tex min blivande, när han var barn lurade många mäniskor i den staden han kommer ifrån att de hade vunnit en brödrost som de kunde komma och hämta i en viss butik. Det blev så stort att lokaltidningen var tvungen att skriva en artikel och informera att det inte fanns några brödrostar att hämta

• sarahkka76

Är det ngn av er som har eller ska teckna bröllopsförsäkring? Är lite kluven till om man ska eller inte? Hur tänker ni kring det?

• sarahkka76

kärleken: i vårt fall så vet vi att det kommer att bli ngt för det har min tärna (lillasyster) redan skvallrat om. Vad det blir det kunde hon hålla hemligt iaf hahaha. Men jag håller med, det känns inte riktigt bra att dkriva det i infobladet,lite out of place på ngt vis. Tärnan får helt enkelt ta kontakt själv och ordna det själv i såna fall.

katja: ja det är svårt. Ska nog höra mig för med min hemförsäkring och se vad det är som täcks där om det skulle hända ngt med kläderna och ringarna. Chansen att det händer ngt är liten men man vet aldrig om det börjar brinna eller om man får inbrott, har trots allt råkat ut för 2ggr i mitt liv så omöjligt är det inte. Kanske kolla ifall man har drulle försäkring och annars kanske fråga guldsmeden om man kan teckna försäkring där. Man vill inte förlora ringar för 28tusen i värde direkt.Får nog börja med det och se vad jag får reda på.

• sarahkka76

kärleken: hahaha ja, hon är 19 och lite osäker av sig när det gäller att ta initiativ själv, och eftersom vi kommer att ha ett spädbarn så kanske hon ville kolla om vi ville ha ngt sånt överhuvudtaget av vad som var okej.
    Ja, nu vet hon att hon ska sköta allt själv och hon ska få hjälp av våra toastmadammer så hon ska inte prata med mig mer om det, annars blir det inget spännande

Ja, ringarna är dyra, men vi föll för dem och det som går det möjligt för oss är att vi får pengar av våra föräldrar i bröllopsgåva annars hade vi aldrig haft råd med det. Annars utan ringarna så ligger vår budget på 57 som det ser ut nu. 50 gäster och det mesta fixar vi själva.

• sarahkka76

Hur formulerar man på inbjudan vad det är för typ av middag man bjuder på?
    Vi har som ett slags buffe, där vi har en förrätt, 3 olika alternativa varmrätter och sen tårta till dessert. Folk får ta själva. Hur formulerar man detta i inbjudan? Om vi skriver middag så förväntar sig väl folk 3-räters sittande middag. Skriver vi buffe så förväntar de sig nog att kunna ta av all rätter.
    Hur skulle ni ha gjort?
    Vi har iof sig skrivit i menyn, alt 1, 2 och 3 framför rätterna, men vi vill även att det på ngt sätt ska framgå i inbjudan. Något att nämna i infobladet kanske?

Svar på tråden Juli 2010