• pandis81

kört fast med programmen....

Jag har kört fast stenhårt med våra program, både fest och vigsel.

Vad ska man ha med i festprogrammen??
    Vilket program ska man göra dom i.??
    Det känns som om jag inte ens har rätt program på datorn.

Jag får verkligen inte till det,
    SNÄLLA
    är det någon som kan hjälpa mig med det här, jag skulle vara den personen evigt tacksam i så fall.
    Jag börjar verkligen få panik över det här med programmen och jag vill få dom ur världen.

SNÄLLA SNÄLLA NÅGON.

• Svar på tråden kört fast med programmen....
  • juma

Hej!
    festhafte.blogg.se och gamman.se har en hel del tips på fest och vigselprogram om du söker på festvisor snappsvisor och likanande så hittar du en hel del. Vi har bytt dator så jag hittade inte det vi gjorde men hittar jag vårat så kan jag höra av så får du kika där och se om du kan få lite tips. Lycka till

• pandis81

tack det låter jätte snällt, ska kolla in dom sidorna ni skickade också.

juma skrev 2010-01-10 23:49:02 följande:
    Hej! festhafte.blogg.se och gamman.se har en hel del tips på fest och vigselprogram om du söker på festvisor snappsvisor och likanande så hittar du en hel del. Vi har bytt dator så jag hittade inte det vi gjorde men hittar jag vårat så kan jag höra av så får du kika där och se om du kan få lite tips. Lycka till
  • pandis81

Vilket program ska jag använda ???
    Vilket program är lättast??

Om man ska klippa och klistra in bilder och texter.??

• juma

Det vet jag facktiskt inte vi hade sån tur att svärmor fixade det sa bara i vilken ordning allt skulle vara.
    Romance.se har mallar till bäde fest och vigselprogram som man kan ladda hem gratis, hoppas iallafall att det finns kvar än.

• Sebastiána
    pandis81 skrev 2010-01-10 23:58:39 följande:
    Vilket program ska jag använda ??? Vilket program är lättast?? Om man ska klippa och klistra in bilder och texter.??
    Det lättaste beror på vilket program man behärskar bäst. För mig är det InDesign. Jag kan Word men när det gäller att göra festprogram skulle jag inte känna mig hemma där.
  • Martinaa

Undvik Word vad du än gör! Jag skulle bli skogstokig om jag tvingades jobba i det. Det är jättebra till ren text, men så fort man ska lägga in en bild eller två så är det värdelöst. Jag använder Publisher (också ett Office-program) som är supersmidigt att använda, främst för att det räknar ut sidorna själv.

• CeKe

Vet du vad jag hittade? Man kan ladda ner en testversion av Microsoft Office 2007 Professional. Den funkar i 60 dar och innehåller det suveräna programmet Publisher! Där är det superenkelt att göra programmet! Den håller ordning på sidnr och allt själv också

Men var noga med att det är professional eller small businessversionen du laddar ner! Googla på microsoft Office, så hittar du rätt...

Lycka till!

Svar på tråden kört fast med programmen....