• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Ja, det blev en mycket bra mässa med många glada fd dopbarn. Så fort de växer! Vad äter barn nuförtiden? Någon sort super-växa fort-välling?

Städningen tog tid och är inte färdig ännu! Det blev så mycket plock på vägen och rädda katter som behövde tröstas lite! Men pälstussarna försvann, iaf för stunden.

Det känns som om det behövs massor av tröstande och stärkande kramar här:

* kramar om alla som känner behov av det*

Tack för era synpunkter om mässans namn. Vi får väl diskutera det när det närmar sig nästa år.

• Soldemor

Nu har jag hittat ett nytt hus! Det är jättefint inuti - och rosa utanpå! *suckar hänfört*

M a o böjrar projekt "övertala maken att åka visning*

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-09 10:49:03 följande:
    Solde; spännande med hus Ja, det är bara att sätta igång och övertala. När är visningen?
    På söndag...
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-09 11:09:38 följande:
    Nu har jag varit och styrketränat. Skönt.
    Heja Canttant, kämpa på!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-09 13:02:35 följande:
    HAHHAHAHA! Tack för dagens skratt!Mitt i eländet.
    Har du också det eländigt i livet idag? Eller är det mer det kollektiva eländet som du sypmpatiserar med?
  • Soldemor

Jag skall nog inte säga något, vi brukar komma på vår panna när den lagt av, för då har vi sisådär 15 grader i huset, inte så mysigt det heller. Men 12 är värre, tre grader gör mycket när det är så låga temperaturer.

• Soldemor

Maken vill gå på visning på söndag! Tjo faderallan lej! Nu skall jag jaga mäklaren, skulle behöva en något senare visningstid, vi tänkte gå på en liten minikattutställning på förmiddagen i Vellinge.

Har jag sagt att huset är rosa?

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 16:47:11 följande:
    Men vad är det som är fel?Aleta *hjärta* åt takblöjan. Nu tänker inte jag skriva ngt mer för det här är det andra inlägget som blir kapat och allt som är kvar är första meningen om ens det!Puss
    Vad har du sagt åt din dator idag? Något mindre snällt?
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 16:51:13 följande:
    ingen aning, jag har ju mest skällt på kissarna. Idag var det dags för kisseklippning. Jag är inte populär här hemma.Såg en rolig om än väldigt ironisk sak på Twitter."No woman will ever be truly satisfied on Valentine's Day because no man has a chocolate penis wrapped in money that ejaculates diamonds. "
    Vad är det du klipper, klor eller tovor? Fast inget brukar vara nämnvärt populärt...
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 17:01:08 följande:
    päls Jag klipper ner mina katter helt, eftersom de har massiva mängder päls och eftersom jag inte ställer ut så kan jag lika gärna klippa ner dem. Jag vet att det är tabu, men jag har hellre glada kissar som ser ut som små tjocka lejon än ledsna fina pälsiga perserkissar.
    Ja, varför plåga dem med pälsuttrassling och att de får i sig hårbollar om du ändå inte ställer dem? När Amaretto haft för bråttom på lådan och det hänger stenhårda små gevärskulor i hans byxor, är det nästan lite frestande att ta fram saxen, men bara lite, för hans byxor är så fina...

Nu skall jag åka och förbereda för mina konfirmander, och i morgon har vi premiär för stick-café! Yes, det skall bli spännande och se om det kommer någon!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången