• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Nu skall vi packa och via en liten omväg tillbaka till Stockholms outlet åka hem. I morgon är det stor festmässa i min församling och sedan skall jag ha vigselsamtal. Det är mysigt med lite lyxsemester så här, men nu saknar jag Snuttarna...

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-23 09:07:49 följande:
    Vad vart du kär i?
    En programledare på tv... *rodnar igen*
  • Soldemor

Här är en jääääättekram till alla tanter!

Har jobbat som ett skållat troll idag, känns som om jag haft 17 olika saker på gång hela dagen. Och när en sak varit klar har den genererat en ny uppgift att göra. Missförtå mig inte, jag älskar det här av hela mitt hjärta, men ibland liksom kommer allt på en gång...hm, det märks att vårterminen är igång.

I´m yours: Jag har också för mig att det är Länsstyrelsen man skall vända sig till, för deponering av hyror.
    Såå, han är singel, hrmm, det var ju riktigt tråkigt att jag inte är det då! Hmm...*tänker*

Ikväll skall vi hämta hem Solde, som varit på retreat hos sina extrapappor i Malmö. Tror inte hon blir jätteexalterad över att träffa den sköldpaddsfärgade ohyran där hemma.

• Soldemor

Här nere snöar det, lite ojämnt, det vräker ner ibland och just nu singlar det lite lätt. Skall jag åka hem eller inte? Vill inte gärna fastna någonstans!
    Hemma är det rätt så lugnt, Solde ylade förtvivlat hela vägen hem, men idag har hon gett Siena lite stryk så hon har fått visa vem som verkligen bestämmer hemma. Snuttar!

• Soldemor

Den här tanten tänker åka hem vid 12. Har precis kört hem min konfirmandledare och vägen är sååå hal! När man bromsade så var det som om det satt en isknöl under bromsen! Huu! Och nu vräker snön ner igen! *Feg tant sitter och håller hårt i ratten*

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-27 16:57:32 följande:
    Hej i snöstormen!Tack för alla kramar! De behövs, men idag är dock en bättre dag, jag har varit på stan och käkat lunch med bästa H och gullElsa, hon kräktes över hela sig, mamman och soffan, lite kul ska man ha när man är liten! Hon sover sött i famnen och jag känner ett litet sug efter en egen. Snusa bebis är det bästa som finns!Igår bestämde jag mig för att köpa en klänning som jag suktat efter i månader( dvs om den fanns kvar), B som gick bort älskade kläder och jag vill ha nått snyggt på hennes begravning. Egentligen har jag inte ens nästan råd med den eftersom den kostade maffiga 11ookr( på fin boutiqe) men så ringde H imorse och sa att de hade 50% rea på den affären, och min klänning fanns kvar, satt som en smäck så den blev det och en supercool handväska som kostat 900kr och nu kostade 350kr. Sen köpte jag även ett jättegulligt babyalbum åt Elsa( det är en sån där vi har allt men det kostar plenty boutiqe). Ska dit en sväng imorgon och köpa lite annat fint till kompisars födelsedagar.På det hela taget en bra dag so far, iofs är jag på jobbet så den kan ju bli sämre haha.Måste höra vad ni tycker om en sak, det är ett biblojobb ute på platsbanken i en liten by itne så långt härifrån, det är verkligen mitt drömjobb, men jag har ju itne min examen än, frågan är ska jag chansa och söka( jag har uppsats + en yttekurs kvar, och kursen kan jag göra även om jag får ett jobb). Jag vill ju helst inte att de skrattar åt mig Det står att man ska ha antingen examen i BoI( det jag får) eller motsvarande kompentens( i min värld är allt utom uppsats motsvarande)Vad tror ni?Kör/skotta/gå försiktigt i snöovädretKram
    Söök! Är det drömjobbet så ta chansen! Det är värt att prova iaf!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-29 12:31:11 följande:
    Har de strukit oss, how dare they Jag har faktiskt inte kollat, ska göra det på jobbet idag.Jag skulle vilja veta hur det kan komma sig att när man inga pengar har så hittar man hur mkt kläder som helst på stan, men när man har då finns det fan i mig inte ens ett par strumpor som man kan tänka sig, Murphys lag?
    jepp, Murphy!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 11:02:23 följande:
    Mina sammanlagda räkningar ÖVERSTEG 3000:- denna månad.Suck, jag som var under 2000 för några år sedan. Ökningar på 33% är ingen bra lösning ...Spartips någon?
    Jag brukar ha räkningar för sisådär 15 000,-, så jag har nog inga bra tips att ge dig. Man får fort vanor när man börjar arbeta, har jag märkt!

Jättekram till alla tants, har trots ledig helg varit engagerad i allt möjligt, så datorn har fått vila. Har iaf lyckats installera mitt mobila bredband med abbonemang, så nu kan jag surfa utan att fundera på hur länge pengarna räcker.
    Igår hade vi en väldigt magsjuk liten Amaretto här hemma. Han kräkte precis överallt och vi fick bada honom, stackaren! Vi trotsade snöstormen och åkte in till Lund för att köpa magmedicin till honom på apoteket - Prokolin som innehåller porslinslera och probiotiska bakterier. Han är mycket bättre idag jämfört med igår. Han var såå eländig! Siena märkte att brorsan inte var iform, så hon lät honom vara ifred, men lite tråkig tyckte hon nog att han var!

Är det bara jag som är så jättetrött på det här snöeländet och kylan nu?
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 11:47:51 följande:
    Har fö dragit igång studierna nu igen, teol kand om tre terminer kanske?
    Vad har du kvar?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången