• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Cantaton skrev 2010-01-20 14:00:10 följande:
    Min ingifta faster startar en sådan idag i sitt eget företag, så jag får gå gratis mot att jag "utvärderar" henne längs vägen
    Sådan släkt är bra!
  • Soldemor
    Diz skrev 2010-01-21 10:35:41 följande:
    Vad kul att det är fler som sjunger här. Ni kanske kan hjälpa mig med mina bryderier.. Jag är med i en kör nu, mindre församlingskör på en väldigt basic nivå, inte så mycket utmaningar alltså. Jag står i kö för att börja en gospelkör här i närheten, stor kör med många framträdanden. Det negativa med en stor kör är att det inte är lika lätt att få solon och kunna påverka. Nackdelen i den lilla kören är bristen på utmaningar, många av låtarna vi sjunger har man gått igenom några vändor vid det här laget. Nu håller vi iofs på med en jazzmässa, vilket är riktigt skoj. Jag har inte möjlighet och tid att var amed i mer än 1 kör, det hinns inte med 4 barn. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill göra, stanna i den lilla, gå över till den stora eller försöka hitta en helt ny kör som kanske kan kombinera de två.. Någon som har tips på en bra kör, lagomt stor, med blandad repertoar i helsingborgs/landskrona- trakten?Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det största egoinlägget någonsin...
    Vilken kör sjunger du i?
  • Soldemor
    Frulle skrev 2010-01-21 22:27:22 följande:
    hahahaha....Jo men visst är det så!! Alltså jag har ju svårt för objektisering! (haha finns det ett sådant ord?!) Men igår när vi hade mäklarbesök så råkade jag för FÖRSTA gången i mitt liv ut för att någon spanat in mina lökar!! Helt ärligt så kändes det sååååå roligt!!
    Objektifiering (hälsn från språkpolisen)
  • Soldemor
    Diz skrev 2010-01-22 09:55:47 följande:
    Solde jag sjunger i asmundstorp, eller ja, nu har vi ju bytt namn i samband med hopslagningen av församlingarna, men det nya namnet kommer jag inte ihåg...
    Något långt söderut för kören jag tänkte på...
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-22 11:04:07 följande:
    Ja. Det roliga är att hon nu på första träffen (i onsdags) inte alls gick igenom vad man ska äta för att gå ner, utan med BMI, vilka sjukdomar man kan få till följd av fetma, det negativa och positiva vi upplever med övervikt osv. Sådant som får en att tänka till. Hon resonerade som så att alla i gruppen ju VET hur man ska gå ner i vikt - det handlar "bara" om att göra det. Och hon hade rätt, alla hade koll på de olika metoderna. Själv kommer hon (som sjuksyster) rekommendera tallriksmodellen. Men det är just det där att komma sig för att sätta mål och delmål, behöva "rapportera" till andra, för då blir det "pinsamt" om man inte själv kämpar på och går ner, få stöd av någon som är kunnig på vägen och så vidare. Jag tror på hennes upplägg. Och jag behövde nog ingå i en grupp igen för att komma vidare.Sedan förra fredagen har jag gått ner 1,3kg!! Efter att bara ha stått still och stått still... (Gick UPP två kg när jag började styrketräna, men sedan still där istället.)
    Låter helt klart klokt resonerat! Och att du gått upp är ju för at du ökat i muskelvikt, m a o en positiv viktökning!
  • Soldemor
    Villemoa skrev 2010-01-22 18:51:24 följande:
    Ja just ja, JAG FICK JOBBET!!!
    JÄTTEGRATTIS!!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-01-22 19:14:43 följande:
    Cantaton: Grattis, PR är alltid bra Till er andra, blir bara så less på att tvåsamhet, barn och kristen tro ska dumpas samman som en sann enhet. Att vi kristna som inte delar livet med någon, och inte kan eller ska detsamma, anses som mer eller mindre efterblivna....Suck...
    Hänvisa korkskallarna till alla munkar som levde i celibat...
  • Soldemor

Jag går gärna med i körsekten! Har sjungit i kör i flera år, men får liksom inte in det i livet just nu!

Välkommen in, Tinker! Undrar också så var MV85 tagit vägen. Hon har inte skrivit på sin hemsidan sedan nyårsafton!

Här härjas det vilt i huvudstaden! Har upptäckt Jakobsbergs centrum, trevligt där! Hittade en helt underbar tröja med en kattdöskalle! Är annars lite anti när det gäller modet med döskallar, förstår det inte, men den här var bara för bra! Blir perfekt på jympan! Har shoppat lite här och där, men det blev ingen rättvisemärkt prästskjorta, vi hittade ingen parkeringsplats inom vettigt avstånd.
    Förresten, tror jag att jag är förälskad...

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-22 23:03:35 följande:
    Solde, förälskad? Do tell
    Mm,ja...hrm *rodnar diskret* det hände nog i måndags, ja...
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-01-23 07:14:01 följande:

Ja, visst är det!
    Många köpcentrum känns stora och stökiga, men i Jakobsberg är det liksom gemytligt!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången