• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Känner mig kvalificerad till Cant-tants te, mer än kaffet. Försöker få de på jobbet att inse det, så jag har tagit med massor av olika te, både löst och i påse.
    Skönt att vår tråd har återuppstått, halleluja systrar och bröder!

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-01-12 12:09:31 följande:
    Soldemor; jag har inte hunnit läsa ikapp, hur går det med lilla kissemissen?
    Oh, det går så bra! Fröken tornado, även känd som agent Kavat Surikat med rätt att leka, VD för AB Härj och Bus är det stora charmtrollet och makens älskling. Hon är hans "frukostböna", ligger i hans knä varje morgon när han skall äta frukost. Hon dyrkar sin storebror, som har blivit en helt annan katt sen hon kom in i hans liv. Han tvättar och beskyddar henne och har blivit riktigt "pappig". Isolde däremot, skulle inte för en sekund sakna den lilla ohyran och halvexisensen som tar hennes mat, ligger i hennes klösråtta och försöker leka med hennes svans. Ja, hon är så go, detta lilla knyte och jag är så lycklig att jag stod på mig och tog hem henne. Och maken ångrar det han sa, fast det har han inte sagt till mig, utan jag har hört när han sagt det till andra. Ja, ja, de är som de är, männen!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-01-12 12:41:43 följande:
    Solde; karlslokar, underliga är vad de är Men lättmanipulerade är de, särskilt av små kattdamer
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-12 12:28:16 följande:
    Det blev kryddapelsin. Hoppas du tycker om det!(När jag kom in i köket insåg jag att det kanske skulle vara gott med lunch också - inte bara te. Så jag fastnade framför spisen, och nu har jag en tallrik mat att göra något med... Dröjer ytterligare lite innan jag kommer!
    Mm, jättegott!
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-01-12 12:51:53 följande:

Tack för det stora leendet du gav mig, vilken underbar VD ni har hemma
    Mm, älsklingstrollet!!
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2010-01-12 12:56:31 följande:
    Usch! Låter som du har samma förkylning som maken... han har dock envisats med att fortsätta att gå till jobbet. Han drack något liknande coccilan (som han köpt i england) samtidigt som han satt och gjorde bokslutet - hmmm inte så bra kan jag ju säga!
    Måste iaf varit ett roligare bokslutsarbete!
  • Soldemor
    Aleta skrev 2010-01-12 13:11:32 följande:
    Jo, det är en fallstudie om särbegåvade barn och vad som händer när de går i skolan. Mensa har ett program som heter "Gifted Childrens Program". www.youtube.com/watchDen här boken ska delas ut till lärare tror jag. Det är tyvärr alldeles för vanligt att särbegåvade barn blir klassade som bråkiga eller besvärliga och hamnar utanför. I somras blev mensamedlemmarna tillbedda att skriva ner sina skolupplevelser och tydligen passade min berättelse in. De har valt ut 7 eller 8 stycken till boken. Spännande och lite läskigt. Det var jobbigt att skriva ner, får se hur det känns att bli intervjuad också.
    Oooh, du är en mensa! *Störtimponerad!*
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-12 15:14:06 följande:
    !Solde: vilken liten mysmisse! Tirza( Blommans uppfödning) har det lite sämre, hon anses vara en halvexistens av bägge fluffröknarn, inte för att det gör henne så mkt, hon tar för sig iaf. Hade en liten olycka i natt bara, Panzer lyckades stänga in henne i datorrummet så hon hade bajsat på en fotölj, pluttan. Hon skämdes så otroligt mkt, men nu har vi myst hela förmiddagen och hon vet att mamma bara skyller på pappa och inte på henne!
    måste tydligen vara ett geni för att tyda dem. Men vi hann med
    Lilla Snäckan då! Klart det inte var hennes fel! Dumma Husse som inte kollar att det är bebis-fritt innan han stänger dörren!
  • Soldemor

Vad roligt Heloise! Grattis!

Håller på och pusslar med två vigslar jag skall ha på samma dag i maj. Känns roligt att det verkar lösa sig för båda paren. Gillar sådant här pyssel!

• Soldemor

Delar med glädje med mig av magfläsket! Här på landet bjuds det på mer mat och fika än vad jag har kunnat träna i höst! Hoppas på nystart på torsdag, bas-aerobic. Tror jag mår rätt bra nu...host...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången