Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning för 7:e gången

Soldemor skrev 2010-03-16 12:14:36 följande:
    Hur mår Grodan? Och Du?

Jag är fortfarande hängig och fantastiskt otroligt supertrött, förmodligen utav infektionen som de fortfarande rotar runt om... men idag har jag inte ätit alvedon så jag är liiite bättre. Grodan mår som en prinsessa

Men nån sol vart det inte för mig...
    När jag väl lyckats bylta på mig alla kläder (nu pratar vi skoterbyxor, kängor, fleecetröjor,dunjacka osv....) vilket är jätteprojekt med ond kropp, fått med mig kudde och filt ut och samtidigt släper en kasse med en tidning och en termos te... då var jag så trött att jag höll på börja gråta!
    Och min käre (fruktansvärt ironisk nu!!!!) make går före mig, ställer sig och pekar glatt på solgropen och säger, vänta,jag ska bara hämta en spade så kan vi fixa till den...
    Sen håller han i kudden medans JAG skottar om den, får be honom hämta renskinnen och slutligen så kliver han rakt på min kasse...

Då gick jag in!

Vad jag sa och tänkte lämpar sig inte i tryck....

Som tur var kom min bästa kompis förbi en stund senare så jag fick gråta ut i henns famn...

JA, jag är trött, hormonstinn och skitless!!!

Karldjävel sominte fattar det...

• Fjällbruttan

dfk skrev 2010-03-16 16:06:47 följande:
    lilla fjällbruttan, ger en tröstande kram! Vad du fick kämpa och sedan blev det inget mys i solen iallafall.Vilken tur att bästisen kom till räddning, såna växer inte på träd!

Tack
    Är tur det finns underbara vänner både IRL och är, ni behövs!

• Fjällbruttan

Tinker, kramar om och hoppas att han snart är hemma så ni får prata mellan fyra ögon, det är nog det enda som hjälper! Kram gumman!

Kram till dig också Cantaton, tycker det är skönt att du vågar/kan vara ego här, för det ska man våga vara bland vänner, och vi är dina vänner

Heloise, misstänker att Tirza terrorist och du skulle älska huset
    Jag kommer och umgås med er på verandan!!

Kram till er alla andra också från en mycket trött och sliten tant.
    Har gråtit ögonen ur mig idag och maken kanske börjar få ett hum om hur jag känner det, vi får se... jag orkar inte så mycket just nu.

• Fjällbruttan

Wow Blomman, nu börjat tom. jag bli nervös, som bara sitter insnöad i soffan
    Jädrar vad hårligt med många blåsor!!

Fast Heloise´s blåsor lät inte lika kul... kram, kommer snart genom kabeln och snor en muffins från dig

Har snott lite kramar här och där i tråden och idag är det lite bättre, men långt från bra.. men maken verkar ha fattat lite...kanske
    Den stackarn fick såga upp källartaket idag och leta rätt på avloppsröret från köket, totalstopp i vasken
    Numera har vi en lucka i taket som hålls ihop med silvertejp
    I kröken på röret hittade han 8 tops och 23 tandpetare!!!!
    Vi misstänker starkt lilla vild, för jag brukar inte laga mat med tops!

Kramar till er alla, nu ska jag vila lite... har faktiskt gjort köttbullar, köttgryta och köttfärsbiffar idag för att ha i frysen 

• Fjällbruttan

OjOjOJOJOJohhhhhh...
    TRETTI klänningar som ska bort och 21 i garderoben???

Jag har TRE festklänningar INKL min brudklänning
    och fem vanliga, fast jag har dem till fest också med nån snygg grej till...
    och då pratar vi jerseyklänningar *4 som jag har nu under graviditeten, för det är så skönt med vida kläder.....

Fast jag äger faktiskt några kjolar också... typ 4 st.. varav en i alla fall är 10år

Jeans here I come

Hmmmm... kom just på att det kanske är därför maken ALLTID ser så förvånad ut när jag har kjol eller klänning;-D

• Fjällbruttan

Hepp, skönt att det finns en tråd med normala tanter
    Idag är jag inte ledsen, idag är jag förbannad!! Minst sagt!!
    Sover ap-dåligt, ja det ingår i slutet av grav så det kan jag stå ut med...
    MEN, lilla vild har flyttat till en av sina systrars rum och det funkar jättebra
    Vad som INTE funkar är när hon vaknar halv sju på morgonen och fortfarande är trött och börjar grina... och maken går in dit och börjar tjafsa om att nu är det natt och du ska sova jadajadajadajada och hon gråter ännu mer och tillslut står han och gormar på henne och försöker disskutera henne lugn med så hög röst att hela huset är uppe tillslut!!!

HALLÅ!!! Hon är 2,5, hon KAN inte disskutera, hon ska lugnt och bestämt läggas igen och stilla klappas om, somnar hon inte bums eller är ledsen ska hon faktiskt få komma till vår säng på morgonen, det har vi bestämt, för då somnar hon om!
    Så nu har ALLA varit uppe sen halvsju, och jag är ARG och trött!!
    Och lilla vild är trött och grinig...Jippie!

Maken sa jag inte ett ord till i morse, men har väst åt i telefon när han ringde hem för att höra om allt är bra med hans älsklingar... hur f-n vågar han kvittra i telefon??
    Jag sa bara att det var åt skogen, talade om vad jag tyckte och la på...
    Moget?? NÄ, inte ett dugg ,men det skiter jag i just nu!
    Hoppas på en låååååång sovstund på soffan sen idag för både mig och lilla vild för vi ska bort på middag;

• Fjällbruttan

Didis, kramar i massor! Hoppas du får en skön helg och kan slappna av lite, superdids kan ta ledigt ett tag tycker jag!

Heloise, vi verkar ha samma problem i garderoben... tror det kan vara fukt i dem

Sonja, härligt att få sjunga järnet, är så skönt i själen! tycker tjejerna var duktiga ändå som fixade 2 timmar! Önskar att kören vi hade kunde återuppstå.... fast då krävs ju en körledare, finns ingen här

Cantaton, hur går det för dig? Tänker på dig!

Mittiprick, du är tufff!! Kram!

Aleta, kram till dig med och hoppas det inte blir så dyrt med renoverandet!

I´m yours, hoppas du får din walk-in closet, du verkar behöva den

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2010-03-19 11:02:20 följande:
    Fjällbruttan: Känner själv hur grinig jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag har allt sånt där i relativt färskt minne! Kram på dig. Hoppas du får sova nu, och Lilla Vild också Klart hon ska få komma och somna om hos er om hon inte fixar det själv. 7 på morgonen är ju inte natt precis och det börjar väl bli ljust hos er också då. Inte så lätt att bara somna om då.Min K kommer nästan varje natt/morgon vandrandes över till oss, just för att hon vaknar till och inte kan somna om.Helt okej. Har våra barn mardrömmar och vaknar så har de alltid fått komma till oss. Blir det alltför obekvämt bär vi tillbaka dem till sina sängar när de kommit till ro.Däremot så håller jag på att de ska somna för kvällen i sina egna sängar. Med undantag för när de vid Fredagsmys eller Lördagsmys, när vi ser Let's Dance eller Melodifestivalen t ex, råkar slockna i sängen/soffan med mig. De orkar inte se hela programmet ju! Sen har jag burit över dem till sina egna sängar.Men det är ju kanon att det funkar med att Vild sover i syrrans rum! Så skönt!

WORD!!! Exakt så är det

Vi har mörkläggningsgardin i vårt sovrum ,jag har köpt en som ska upp i syrrans rum, men det är ljust halv sju, natt är det inte för lilla vild!
    Små nattvandrare ingår ju i att vara förälder, maken är faktiskt mindre störd än mig när nåt av barnen kommer (ja, tolvåring med öronont rymms också ) men oftast så bär vi tillbaka dem.. så varför han tjafsade i morse är det ingen som begriper!

Slockna på soffan är ju det bästa som finns, tycker alla barn i detta hus
    Tack och lov tar sig både tio och tolvåringen upp för egen maskin till sina rum ( vi sover på övervåningen) men de minns det aldrig dagen efter

Och när maken är borta och lilla vild slocknat på soffan är det en mycket stolt tolvåring som hjälper mamma att bära upp henne!

Lät underbart att få bli bjuden på lunch! Det händer aldrig här... men det beror mest på jobbet hans, svårt att bjuda på lunch om man måste klänga upp i en liftstolpe...

• Fjällbruttan

Vadå mitt tillstånd??
    Aldrig sett en graivd gipsad flodhäst kränga sig upp i en liftstolpe??
    Jag kan nog bli en turistattraktion

Njut av lunchen och lugnet att äta utan barn, det är så skönt ibland

När storasystrarna var mindre så mös vi så i soffan eller sängen, nu ärjag glad då jag får krama 12-åringen

• Fjällbruttan

Blommehönana med guldäggen, jag hakar på och skickar hela lapplands, västerbottens och norrbottens tur till dig!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Nu ska jag sova efter en lååååång men ganksa bra helg, imorgon ska jag till BM och sen på föräldrakurs... har vi tur får vi veta hos BM vilken dag vi blir igångsatta

kram till alla

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången