Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning för 7:e gången

Cantaton skrev 2010-02-08 09:25:00 följande:
    Alltså, jag är ju hopplös... "Jobba hårt" tänkte jag ha som mål denna vecka, men börjar med att försova mig och vakna nu... Min kropp verkar inte alls vara redo för det än. ATT det ska vara så svårt att komma tillbaka till livet! Äsch, frukost och värmande te så ska jag väl kanske kunna ta mig iväg sedan. Men hur kul är det att sitta på ett kontor i detta strålande väder när man kan ut o promenera istället?

På med solglasögonen och låtsas som det regnar ute
    Visst är det segt att komma tillbaka när man varit i en svacka, förstår precis vad dumenar, ett steg i taget gäller!
    Promenad på lunchen kanske lättar upp lite!

Kram

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-02-08 10:36:44 följande:
    När skall jag ansöka om ledighet?

Vi ska planera semestern i veckan, så vi vet när vi är hemma
    Hör av mig så fort vi bestämt nåt!!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-02-08 20:27:25 följande:
    Villemoa* kramar tillbaks*Aleta, HUR går det??? Med snön och läckan alltså? *orolig*Bruttan, ja var snäll och planera er semester och hojta till om när jag ska sätta en stor ring runt "Bruttan med familj kommer" i almanackan! (jag har förvarnat sambon och han tycker det ska bli skitkul)

Ser ut att bli mitten av augusti
    Letar vilt efter olika färjealternativ där vår asstora husvagn ryms

• Fjällbruttan

Solde, fy så läskigt!! du får göra som tant Fjällbruttan, ha en fleecefilt i bilen så när jag blir trött parkerar jag bilen, drar över mig filten och sover en kvart...
    enda strategin som funkat denna graviditet när jag är sååå trött!
    Var rädd om dig!!

Pssstt... du är överkvalificerad, du blir ordförande direkt

• Fjällbruttan

Tinker, kul att se dig!!
    Hoppas allt är bra även om du har häcken full... och att ärkeaset håller sig lugn och stilla...

Cantaton, styrkekramar till dig!!!

• Fjällbruttan

Sonja... sprider sig knäppamän tendensen över hela norrland???

Här är det lugnare med jag är som en katt på hett plåttak, känslig som attan...
    Men ikväll åker vi till Umeå och ska handla inför bebis anskomst och umgås med vänner, ska bli skönt att fara bort två dygn!

Igår sa faktiskt maken att drömsenariot var att åka till Umeå, hitta DEN bilen, göra klart bilköp, ta hem den, handla till bebis, komma hem och packa väskorna och sen dra tre veckor till Thailand, för nu orkar jag inte mer, sa han...
    Jag vill bara vara med familjen och skita i allt annat!!

Det var riktigt skönt att höra, och kul att det var vi som var prio ett...

• Fjällbruttan

Klatjofs i snön

Här är en till med kruppande kropp.. äter pencillin igen mot GBS och har ont i njurarna.. suck!

Men annars är det ganska bra, fast lilla vild är sjuk, feber och lite hängig, så hon och jag kollar barn-tv och myser mest i soffan!

fast idag bokade vi biljetter till Gotland, nu är sommarsemestern spikad

Grattis Canta till utnämningen!! Vad kul!!

• Fjällbruttan

Hepp... här är en till som gillar snö
    Kanske är en förutsättning då man flyttar hit?

Blomman, strutslalom!!!

Vira liggunderlag (eller nåt annat ogenomskinligt) till tuber som fästs runt skallen med en resårsnodd, ha käppar uppsatta som de ska springa slalom runt och så till mål!
    Blir ganska skoj när sidosynen är borta och avståndsbedömningen kraschas av struten

• Fjällbruttan

Kramar i massor till dig Aleta!!!

Tittar bara in för att säga bye bye ett tag...
    Ska på koll i morgon och tant doktorn har hotat med inläggning, så om jag säger hej till alla och packar väskan borde jag vara hemma imorgon kväll

Desstuom måste jag det, känns det som för ärkeaset kommer inte hem denna vecka heller! Så barnen ska vara hos mig för 4: e veckan i rad.. men jag trivs med det, det är hans förlust!
    Maken säger glatt att han vabbar och tar alla barn om jag blir borta ett tag, skönt att ha en klippa hemma

Kramar till er alla och sköt om er!

• Fjällbruttan

Tadaaaaa....hemma igen i 33 graders kyla, och jag VET vad Grodan i min mage är för nåt
    Läkaren såg det på ultraljudet igår och grodan mår för övrigt alldeles förträffligt med en stor simbassäng att plaska i
    Så hon skrev det på en lapp, stooppade lappen i ett kuvet och så öppnade vi det hemma igår kväll tillsammans med de blivande storasystrarna
    Så nu pågår det ett namnkrig för fullt.... de vill inte ha en Elvira, det vill jag och maken

Ska äta pencillin resten av grav, blir igångsatt i mitten av april och så köpte vi dessutom en buss igår!
    Ibland är jag effektiv

Grattis I´m yours till en underbar grabb, vilken stadig liten palt

Aleta, kramar i massor, ska hålla tummarna för er att det är mindre skador än det verkar!
    Skönt att Blomman kommer! Önskar vi kunde göra nåt för dig!
    Stödköpa praliner kanske
    Håller även tummarna för hästen! Tycker att du har rätt inställning hur du vill att din häst ska ha det, men det gör ju inte besluten lättare att ta om den inte bli frisk...
    extrakramar bara för det!

Tssss.Sonja, då var du 5,7 mil ifrån mig, jag bor ju mitt i paradiset
    Hmmm....kanske därför vi har "ryss-kallt" nu då??

Mittiprick, ställer fram HETT te med honong, färskpressad apelsin och c-vitaminbrus i, drick det genast och ner under filten och svettas bort eländet!
    Kram

Och kram till alla jag glömt, är liiiite seg i kropp oh knopp idag efter 55 mil i bil igår...

Nu ska jag ut och köra skoter en stund, solen lyser så det är bara -26 nu..

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången