• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2010-01-14 12:14:10 följande:
    Hej... rusar in för jag måste gå på lunch, håller på att hungra ihjäl!!Aleta: Håller tummarna för dig och din lilla tjej ♥Idag för 7 år sedan hände det största som hänt mig i mitt liv; jag blev mamma. Vill ni se en bild på en tandlös, glad go-gumma, skrolla ner under jubilarer och grattis:www.nsd.se/familjeliv/jubilarer/Kramen till alla!

Ihhh så söt hon är!!! Gratta prinsessan från tanterna

• MittiPrickBrud

Klart det går bra!
    PoK
    Soldemor skrev 2010-01-14 11:51:18 följande:
    Talar jag om ifall det går bra...
  • MittiPrickBrud

Har just uppdaterat min annons, inspirerad av dig cantaton.. Ingen banner dock..

upptäckte att man kan lägga till video..

har en målare här nu, dag 2. Blir tydligen inte klart idag heller, så det blir till att leva provisoriskt även i morgon.. Bläh...

• Soldemor
    MittiPrickBrud skrev 2010-01-14 12:35:28 följande:
    Klart det går bra!PoK
    Vi får väl se...arbetar på det!
  • Heloise

Naturligtvis kommer jag att lära mig något.
    Det jag vänder mig emot är att vi måste lägga ner en hel termin på att skriva en uppsats, när det finns så mkt som vi inte ens har nuddat. Det bore finnas två inriktningar, en mer forskarförberedande( som får skriva uppsatser) och en arbetsförberedande( utan uppsats, men kanske mer praktik).
    Jag vill inte forska, jag är nöjd efter 5 års univstudier. Däremot vill jag lära mig mer om de olika katalogiseringssystemen som alla bibliotek är uppbyggda på, vi har ägnat 5 veckor åt det. 5 veckor åt nått som är en av de största och viktigaste delarna i bibliotekarieryrket, kunskapen att katalogisera och kategorisera texter.
    Problemet är att B&I( bibliotek och informationsvetenskap) är ett ungt ämne, och kämpar med näbbar och klor för att bli uppfattade som en akademisk utbildning, ergo allt handlar om forskning. De har fått stor kritik för detta ifrån andra studenter, blivande arbetsgivare som får oförberedda bibliotekarier, som iofs kan skriva en anvstudie men som itne för sitt liv vet vart de ska placera Albert Camus "Främlingen" (Filosofi? Skönlitteratur?) eller som ens kan förklara skillnaderna mellan Dewey decimal system och SAB( svenska katalogiseringssystem).
    Det är därför jag retar upp mig, eftersom jag kommer att komma ut oförberedd, och det försämrar mina möjligheter att få ett jobb eftersom jag kommer att kräva minst ett par års "utb på arbetsplatsen", det är ju ganska tragiskt efter 5 års studier och 200 000kr i studielån, men det är klart jag kommer att ha en uppsats klar och det är ju huvudsaken!

• Cantaton

Oooh. Jag har inte en sådan företagsannons som du, utan kommer ha banner på högersidan. Kul att vara till inspiration

Jag är själv väldigt inspirerad just nu!

MittiPrickBrud skrev 2010-01-14 12:37:56 följande:
    Har just uppdaterat min annons, inspirerad av dig cantaton.. Ingen banner dock.. upptäckte att man kan lägga till video.. har en målare här nu, dag 2. Blir tydligen inte klart idag heller, så det blir till att leva provisoriskt även i morgon.. Bläh...
  • Cantaton

DET håller jag dock med om

Heloise skrev 2010-01-14 12:39:19 följande:
    Naturligtvis kommer jag att lära mig något. Det jag vänder mig emot är att vi måste lägga ner en hel termin på att skriva en uppsats, när det finns så mkt som vi inte ens har nuddat. Det bore finnas två inriktningar, en mer forskarförberedande( som får skriva uppsatser) och en arbetsförberedande( utan uppsats, men kanske mer praktik).Jag vill inte forska, jag är nöjd efter 5 års univstudier. Däremot vill jag lära mig mer om de olika katalogiseringssystemen som alla bibliotek är uppbyggda på, vi har ägnat 5 veckor åt det. 5 veckor åt nått som är en av de största och viktigaste delarna i bibliotekarieryrket, kunskapen att katalogisera och kategorisera texter. Problemet är att B&I( bibliotek och informationsvetenskap) är ett ungt ämne, och kämpar med näbbar och klor för att bli uppfattade som en akademisk utbildning, ergo allt handlar om forskning. De har fått stor kritik för detta ifrån andra studenter, blivande arbetsgivare som får oförberedda bibliotekarier, som iofs kan skriva en anvstudie men som itne för sitt liv vet vart de ska placera Albert Camus "Främlingen" (Filosofi? Skönlitteratur?) eller som ens kan förklara skillnaderna mellan Dewey decimal system och SAB( svenska katalogiseringssystem). Det är därför jag retar upp mig, eftersom jag kommer att komma ut oförberedd, och det försämrar mina möjligheter att få ett jobb eftersom jag kommer att kräva minst ett par års "utb på arbetsplatsen", det är ju ganska tragiskt efter 5 års studier och 200 000kr i studielån, men det är klart jag kommer att ha en uppsats klar och det är ju huvudsaken!
  • Fjällbruttan

Tack för tips om solon, jag är lite lätt irro på maken just nu....
    I morse gick vi igenom psalmer och övrig musik...sen lät jag honom lyssna på några solo-förslag och sa att det kommer fler.
    Ja.... men alltså... måste man ha solosång??
    Nä, men det är väldigt fint och gör det personligt.
    Ok....

Tillslut sa jag åt honom att när du kommer in igen (han och Puff är ute med traktorn) vill jag veta om ni ska ha några solon eller inte, vilken musik det blir kan man välja sen.

Mmmmm... det är ju som du säger, säkert fint...

Jamen hallå, vart finns boken med översättningar av krångligt mansspråk??

Eller så kör jag över honom för svärmor ville gärna ha ett solo, men visste inte vad...

I övrigt gick det jättebra igår på begravningsbyrån, supertrevlig dam som tog det jättelugnt med svärfar. Och svärmor hde ju gjort det enkelt för oss, valt kista och blommor osv, så det gick ganska fort.

Sen bad jag om en speciell kantor och jippie, vi fick henne
    Hon är kanonduktig och spelar vad som helst, vi har en i byn som brukar var ibland men hon är livrädd orgeln, och det märks, och vill helst bara spela gitarr...
    jepp, hon är pingstvän! Näää-ää jag är inte fördomsfull!!

Nu ska jag vila en stund och hoppas hostan låter mig vara ifred!

Kram till alla

• MittiPrickBrud

Heloise, jag håller med och skriver under på allt du skrev!

Canta, jag undrar om inte en banner på sätt o vis är bättre.. Den syns ju direkt s a s!

bruttan, det finns ju faktiskt en bok om det Den är rätt gammal nu men jag minns att den var poppis ett tag (alltså en bok om kvinnligt och manligt språk) "män är från venus och kvinnor från mars " tror jag den heter! Inte för att jag seriöst tror att du verklgigen efterfrågade det

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången