Tantvarning för 7:e gången
Gratis i efterskott t Canttant och Prickbruden!
Gratis i efterskott t Canttant och Prickbruden!
Hej, Frulle! Vi har saknat dig, var ett tag sedan!
Prästen i söder har haft en intensiv helg! I lördags gjorde vi Malmö och Ikea osäkert, samt hittade en såå trevlig sport-outlet med halva, halva repriset på¨mycket kläder! Så där blev det ju en del handlat inför våren...solen och viss värme ger inspiration till det. Igår hade mina konfirmander ansvar för mässan och det gick så bra! De är kanonduktiga, blir riktigt rörd! På väg till Helsingborg, där vi skulle vara på kattklubbens årsmöte, tittade vi på ett hus vi kunde få hyra, men det var om möjligt ännu mera "off-civilisation", så vi avvaktar. Har äntligen fått namn och tel nr till en som maken haft mycket kontakt med i tjänsten, en som köper hus, renoverar och sedan säljer/hyr ut. Men maken tycker jag skall vänta ett tag innan jag kontaktar honom. Är något otålig, det måste jag medge.
På årsmötet fick jag ta emot mot 2:a pris i kategorin årets huskatt, som svarta Madam vunnit; ebn jättefin katt i keramik, svart naturligtvis!
Idag är det ledig dag och första dagen på länge när jag har lite ork till övers. Känns som om det innebär disk, dammsug och tvätt. Blir inspirerad av solen ute!
Och det har nog maken blivit också! Han är gosigare och sötare än på mycket länge! Undrar om det har och göra med, att jag skall träffa en gammal arbetskamrat som behöver prata och att vi skall göra det (prata allts!) på en fin restaurang i Hbg. Men jag tyckte vi skulle vara på ett lugnt ställe, inte någon slamrig och stressig lunchsylta! Ja, min fd arbetskamrat är av hankön...
Nej, jag får väl hänga upp tvätten, tvättmaskinen ropar på mig, och sedan greppa dammsugaren...tråååkigt men ack så välbehövligt!
Tack för städberömmet! Jo, det är attans segt att starta, sedan gick det relativt bra, men har en del damning kvar. Och hur mycket ren tvätt som helst som skall läggas. Försöker väl ta ett litet tag ikväll...tror jag...kanske. Beror på hur trött jag är när jag kommer hem. Vi skall grilla konfirmanderna om påsken idag.
Här skiner solen och snöberget på parkeringen smälter - sakta.
Heloise: Hur går det med jobben du sökte?
Nu ser jag små gula blommor under ett träd på andra sidan gatan där solen lyser! Yes! Strunt samma sedan att det var 8- i morse! Tror också jag skall ta en glass på lunchen, första vårglassen, typ.