• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Cantaton skrev 2010-03-11 16:19:49 följande:
    Visst är de! Jag slutar aldrig fascineras över hur duktiga och påhittiga konfirmanderna är Jag kommer till och med ihåg från min egen konfirmationsläsning. En dag skulle vi rita Gud och en tjej i gruppen ritade en kompass. Gud = Vägvisare. Det tyckte jag var så oerhört fint att jag fortfarande minns det
    Det måste jag försöka komma ihåg! Så bra!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-03-11 18:16:08 följande:
    God afton allra käraste tanter och tantfans!Bruttan, klok läkare du har. Se till att ta det lugnt nu. Lilla grodan... håll dig på plats i mammas mage ett tag till CAntaton: Röd hatt låter jättesnyggt på dig! Migrän, ja det lider jag också av, inge kul alls. Kram på dig, gumman.Jag har haft ett utbrott på VD;n i ett mejl innan jag gick hem. Han skriver små irriterande lappar med frågor och kommentarer på fakturorna som inte rör mig, utan andra. Istället för att själv lyfta luren och prata med vederbörande så använder han mig som budbärare. Jag hatar det! Och det fick han veta...Så nu blir man väl uppsagd också Men va fan!! PRATA och KOMMUNICERA med varandra. Jag vill bara ha en faktura som är attesterad och klar. Tjafset innan dess är liksom inte min sak...
    När jag jobbade som ekonomiansvarig på ett litet företag utanför Helsignborg, så skrev ägaren kommentarer tvärs över hela fakturan, med överstrykningspenna! Är det något gemensamt som VD:Ar har har för sig, det där?
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-11 18:24:26 följande:
    Äsch, är det nu jag är tanten i gänget alltså? Min sambo ifrågasätter ofta varför jag hänger i en tanttråd, haha. Men det är alltså för att jag POSTAR preliminärdeklarationerna.Annars gör jag också ALLT på internet.
    Helt klart direktkvalificerad!
  • Soldemor

Här snöar det tack och lov inte!

Bruttan: Vi ser fram emot mycket terroriserande närvaro framöver!

Skall ha en jättebegravning idag och vara i kyrkan om en timme, känns liksom inte lönt att påbörja något, kan ju lika gärna kolla runt här en stund!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-12 12:48:40 följande:
    Hon är jättegrinig för att Panzer har kattsäkrat kylskåpsdörren. Går runt och tjurar, dessutom så avslöjade hon sig totalt igår, när hon slet och slet med dörren, efter att den vart kattsäkrad.Goooo Sonja!
    Och man förlåter dem allt, bara för att de är så söta! Snuttar!
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-03-12 15:11:04 följande:
    Heloise, listig kisse! Det finns ju massa god mat därinne förståss! Snart kanske hon börjar använda toalettstolen och spolar efter sig, fniss!Mina gryn har också lite speciella saker för sig. Dom är väldigt uppfinningsrika.Är så sugen på en till katt. Om man har två kastrater, honor, vad lämpar sig bäst då? Mammakatt är lite vresig och dan ibland, men väldigt kelig. "Lillstrumpan" är lite halvskygg och pipig. Men dom passar varandra bra, ibland blir det lite kattfight så tussar yr, men inte att dom klöser eller biter så det blöder. Spelar det någon roll om man tar hona eller hane?, ni som har fler katter..
    En lten kille kanske? Tjej var ju inte den stora hiten här, iaf int om man frågar Häxan Surtant (aka Solde). Men det gick bra när Amaretto kom hit, så ja, kille kanske kan vara bra för tanterna.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-03-12 15:41:15 följande:
    Heloise, ni kanske ska komplettera med en hund.. Han kanske råkar svälja en av kissarna av miss-tag så blir det lagom?
    Det var inget roligt skoj alls!!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-12 16:20:30 följande:
    vad är det för text som innehåller "tills att blir gråt"?
    Det är en av trosbekännelsepsalmerna, "Jag tror på en Gud", 766
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-03-12 22:08:33 följande:

Med vad??? Nyfiken så jag förgås Förresten, glömde skriva det förra gången, nästa gång nån säger nåt om storleken på er kropp tanter, titta bara lugnt på vederbörande och säg:-Jag är fet, du är ful, jag kan banta!
  • Soldemor

Lara C skrev 2010-03-13 00:07:51 följande:

Hej tanter.Hängde lite med er för ett år sedan när jag hette sommar2010 (och kvalade då in som tant). Nu är jag tillbaka på sajten och har läst lite i er tråd. Fattar att det är svårt att få en tantplats igen, men jag läser om er och vill hänga här.Dissa mig om ni vill, men jag kommer att följa er sporadiskt. Älskar passionsblommans inlägg och även andras....Tja, happas på att få en chans liksom....
    Varmt välkommen åter!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången