• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Idag var jag och lämnade blodprov för ny sänka, då den var förhöjd när jag var hos doktorn i onsdags. Den hade gått ner t 28 från 40, så då tyckte de inte att jag behövde träffa någon läkare. Men hostmedicinen jag fick sist, har gjort mig så magsjuk och som en biverkning står det "kramp i luftrören". Det vill jag som astmatiker inte uppleva! Och hemma har jag en hostmedicin, som snart firar 6-årsjubileum med sista utgångsdatum. Så de skulle ordna en ny hostmedicin till mig, Tack! Jag har mest hostat hela natten. Men tydligen är jag bättre...hoppas det märks i helgen.
    Vädret här är iaf kanon, fast snorkallt fortfarande, -7 var det när jag körde till jobbet vid 9-tiden.

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-05 13:24:32 följande:
    Jag hoppas du mår bättre snart Cantaton.Kramar till Aleta, det är hemskt att ta det beslutet.Idag ska vi få en massa vänner på middag, ser framemot det Vad jag inte ser framemot dock är att jag måste ringa och böna och be Anita på Nordea,( de har sagt upp lånet på mamma och pappas hus, det där lånet som står i mitt namn) eftersom pappa inte sköter inbetalningarna. Om hon inte tar tillbaka det så måste jag nog fly landet, ja eller hosta upp 500' 000krJa, nä men det var väl ungefär vad som är på gång i mitt liv.
    Rätt lugnt och händelselöst mao...?
  • Soldemor
    Diz skrev 2010-03-05 15:57:31 följande:
    Don't forget me!
    Ingen risk! Vi tänker på dig!
  • Soldemor

Hej mina tanter!

Är fortfarande asförkyld och trött. Känns som om jag hostar sönder halsen, mindre mysigt. När vi var på gudstjänst idag, så försvann min röst emellanåt under psalmsången. Ytterst irriterande! I morgon är jag ledig, men skall träffa en kompis som jag inte kunde komma till för två veckor sedan, då vägen var insnöad. Sedan är det arbetsutskottsmöte på ett soldathem, där jag sitter i styrelsen. Känns som att det kan bli visst slitage på stämbanden mao.

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-07 22:46:52 följande:
    Men Solde, jag har ju sagt att du inte ska sjunga med i psalmerna när du mår så!! Du förstör din röst!!!
    Mm, jag vet, men vi var så få i kyrkan och psalmerna var så vackra. *Rodnar och skäms lite*

I går kväll fick jag liksom nog av hosta och må skruttigt.
    Varning: finns här läkare så läs inte mer!
    När jag var dålig t nyår fick jag recept på antibiotika ifall att dricka-cortisonen inte skulle hjälpa. Jag nhämtade ut medicinen och satte den i medicinskåpet. Cortsondrickat fungerade, men antibiotikan fanns kvar...
    Tja, jag mår nog redan något bättre...
    Så nu skall bilen på service och jag skall iväg och fika. Och hjärnan planerar redan för vad jag skall göra när jag kommer hem, det har den inte orkat på en vecka.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-09 14:09:27 följande:
    snart är det dags för min favorit högtid, påsken! Jag har alltid älskat påsken, godis, ägg och kaniner, kan det bli bättre?
    Hrrm *prästen får en rynka mellan ögonbrynen*
    Jag visste väl att jag hade missförstått totalt varför vi firar påsk!
  • Soldemor

Heja Blommis, tänker på dig och ber för en bebis! Ditt inlägg var supergrymt! Håller med, det måste du skicka till några tidningar!

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-03-09 17:21:02 följande:
    Pratade förresten om påsk just igår, för mig har det alltid inneburit jobb Har kanske 20 år i turistbranchen satt sina spår??Maken firade den med sin familj när han inte jobbade, jag och min pappa var ofta i fjällen och   åkte skidor och nu tar jag hand om skidåkarna...Hrmm... kanske dags att ge barnen ett annat perspektiv
    För mig betyder påsken också mycket arbete, men i det per automatik reflektion om vad påsken står för.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången