• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

passionsblomman skrev 2010-02-16 13:26:16 följande:
    Är det inte trevligt med serviceminded och lösningsinriktade butiksinnehavare och medmänniskor?!
    Jo, man blir så glad över dessa sällsynta små rara blommor!
  • Soldemor

Stor och varm kram t Heloise, det kommer att gå jättebra!
    Du kan låtsas att jag sitter på din axel och stöttar dig!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-16 17:28:59 följande:
    Solde eller Kjell; hur gör man när man ska hålla tal vid begravningskaffet? klirrar man med en kniv mot ett glas, eller reser man sig bara upp och hoppas att folk fattar?
    Man kan klirra lite försynt, speciellt om det är en pratglad skara man är med. Är alla tystlåtna tror jag det räcker att stå upp, men klirrandet signalerar tal.
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-16 21:17:16 följande:
    Men just det! Så glömde jag skriva det jag gick in för att skriva! Jag blev utnämnd till ambassadör för kvinnligt företagande av Tillväxtverket 2010!
    Man får gratulera!
  • Soldemor

Im yours skrev 2010-02-17 21:15:14 följande:

Solde; Sicket härligt kattliv ni har där hemma, och lyllo de brudpar etc som får möjligh att vigas av dig min vän.Idag har jag varit ute på promenad, så mysigt och vackert. Hoppas på mer sol på de bleka kinderna. Har inte sett nått av OS ännu, men så snart hockeyn startar är jag med Kramar och hjärtliga hälsningar till alla er. / Liz
    *rodnar blygsamt för berömmet*
    Det är ju så roligt med alla brudpar och bebisar!
  • Soldemor

Då har vi en överlämningstråd i farten igen, allt för att munttra upp tillvaron denna gråa och kalla dag när det gått lite dåligt i OS...

• Soldemor

Good morning, tants!

Nu emigrerar jag snart! Vistt har vi på gränsen till plusgrader här, men det är såphalt på vägarna på vissa ställen, blandat med modd, och det är sådan ärtsoppsdimma så jag visste knappt var jag var när jag körde till jobbet! Skulle ge ganska mycket för att höra lite koltrastsång nu...suck!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-19 14:21:13 följande:

Den här tanten går omkring med ett fånigt leende, salig över all snön!
    *skakar bekymrat på huvudet*
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-19 23:40:23 följande:
    Det finns inget positivt med snön, inget alls! Folk dör, folk blir skadade. Jag hatar verkligen snön just nu.Men jag har ju sådan tur att vi måste ut på vägarna igen imorgon, då vi ska till Sthlm och se Rammstein. Hade inte biljetterna kostat en smärre förmögenhet så hade jag aldrig åkt.
    *Noterar Heloise som medlem i min "våga vägra vinter-klubb*
  • Soldemor

Im yours skrev 2010-02-20 06:47:02 följande:

Hallå i vinternatten, vaknade m halsont. Passar på att shoppa från en lågprisbutik www.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmwww.bonprix.se/se/bundle.htmMan shoppar så bra, i sängläge Bye, bye. Ha en bra dag!
    Har upptäckt dem också¨, fick en katalog av en kollega. Blivit störtförtjust i isbjörnströjan!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången