• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

passionsblomman skrev 2010-02-20 16:39:45 följande:
    Soledmor och alla andra som tycker det vore skönt med ett vårtecken:Kolla de fyra första bilderna i mitt galleri och NOTERA särskilt vad jag hittade alldeles vid vår husgrund. Det är den tredje bilden. www.brollopstorget.se/hem/passionsblomman/gal...
    Fel sida står det när man klickar på länken.
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-20 21:43:51 följande:
    HAHAHA!!!!!Har haft en rätt intensiv dag med sång på både dop och vigsel. Det mest intressanta var att det var en utomhusvigsel. I snöstorm. Utan elförstärkning. I 14 minusgrader.
    Ja! Vilken drömvigsel!
  • Soldemor

Idag var vi och tittade på hus, men blev ganska besvikna, jämfört med hur det såg ut på nätet. De som bor där var rökare, så man måste måla hela huset, garagetaket var isolerat, så man vet inte hur taket egentligen ser ut, hela trädgården lutade ner mot altanen, så kommer det ett ösregen så blir det träsk under trädäcket, och lite annat. Men när vi åkte därifrån, nämnde jag för maken att det fanns ett annat hus till salu på samma gata, lite större, med ett rejält garage i tegel och med sluttande tak, inte platt. Så på måndag skall jag boka visning där. Och är inte det bra, finns det ett ytterligare hus vi kanske skall titta på. Blir nog bra. Idag har jag också gynnat en lokal handlare. Mamman till en av mina konfirmander har en klädaffär i en lada på deras gård och just nu har hon rea...handlade fina kläder för nästan 1000,- och lade undan för minst lika mycket att hämta nästa vecka när lönen kommit.
    Kvällen har varit skön, vi har ätit vitlöksbröd och druckit lite vin och sett melodifestivalen. Avslutade med lite choklad. Har varit ledig idag och är ledig i tre dagar till, lite overkligt men skönt. Hade jour på sjukhuskyrkan i natt, men blev inte inringd. Skönt med tanke på att det var snöstorm hela natten. Fast idag har det varit vår, med 2-3 plusgrader, sol och fågelsång. Finns kanske hopp ändå!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-20 22:00:09 följande:
    Ja jag märkte det, men dukan ju gå till galleriet via mitt nick. Det är galleriet länken skulle vara till.
    Ja! Är det en vintergäck?
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-20 22:06:02 följande:
    Det är det där hoppet jag ville visa dig i mitt galleri Solde. jag fotade särskilt för dig-och för min mamma.
    Man bockar och tackar så¨mycket!
  • Soldemor

För att få ställa ut sin katt måste man vara med i en av SVERAK godkänd kattklubb. Den klubben jag är med i, utser varje år "årets katt", både i raskatts- och huskattsklass. Man får skicka in kopior på bedömningssedlarna så de kan se resultaten. Gissa vem som blev tvåa i huskattsklassen?

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-20 22:16:24 följande:
    Vintern gäckas...
    Ha, ha! Det gör den förvisso. När vi hade varit och handlat tidigare i kväll och kom ut, var det full snöstorm!
  • Soldemor

Under diskbänken har vi ett utrymme tänkt för diskmaskin och där har vi en gammal postback med gamla tidningar och liknande som skall till återvinning. Nu har någon (inga namn men sköldpaddsfärgad) kommit på att man kan hämta pappersmöss där. Så nu ligger det hela tiden kassakvitton, tepåsfodral och prassliga papper överallt. Och det blir bara roligare om jag plockar upp dem och lägger tillbaks dem, för då kan man plocka ut dem igen! Livet är en lek när man är en snart sju månader gammal kattflicka (redan? Vad tiden går fort!)

• Soldemor

Guld och brons t Sverige i herrarnas tremil! Yaowza!

Och god natt...inte väldigt van att dricka vin, speciellt inte efter en natt med orolig sömn.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången