• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

+ 7 i skuggan! Får man hoppas nu?

• Soldemor

Oh, jag håller på med världens roligaste detektivarbete! I maj skall jag ha en gudstjänst "kärlekens lov", där musiken blir vigselmusik, texterna de som används på vigslar, möjlighet att förnya vigsellöftena kollektivt och liknande. Jag skall skicka spec inbjudan till alla som vigts i församlingen, typ de sista tre åren, så nu sitter jag och kollar upp var paren bor nu och om de fortfarande verkar vara gifta (dvs om de bor på samma adress). Tycker sådant här är jätteroligt att hålla på med!
    De som skall vigas i år, får också inbjudan och tanken är, att vi en halvtimme före gtj börjar skall spela olika ingångs- och utgångsstycken, så paren kan höra dem live. Gudstjänsten kommer att vara i vår mest populära vigselkyrka. Och så hoppas jag så klart att även andra gudstjänstbesökare kommer, det blir en festdag!

• Soldemor

Hej tantsen!

Vad världen är liten! Har precis träffat ett jättetrevligt brudpar, och det visade sig, att brudens bästa kompis är syster med en av mina grannar! Ja, världen är rätt liten, typ. Nu skall jag ha ett dopsamtal, sedan får väl arbetsdagen vara slut. Hade gudstjänst kl 11 och då kom minna klippor konfirmanderna. Annars hade det bara varit en kyrkvärd...

Nåja, det blir lite skön och tuff jympa ikväll.

Huset vi såg på var ingen hit direkt. Visst, övervåningen med det gigantiska panoramafönstret var läckert. Hade jag kunnat lyfta av det och sätta någon annanstans, så. För övrigt var det ordentligt nergånget och det hade behövts mycket pengar att göra fint där. Nu håller vi på att gå över till en annan teori, att hyra ett hus och köpa något litet sommarställe istället, i Helsingborgstrakten, hemma...*suckar av längtan*

• Soldemor
    Aleta skrev 2010-02-28 14:58:18 följande:
    Synd på huset Soldemor, det är inte lätt att hitta sitt drömställe.
    Jakten går vidare och jag åker nog hem snart...
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-28 15:03:54 följande:
    En annan gång skulle vi skriva ner II-V-I -progressioner i fyr och femstämmighet. Samtliga dock i C-dur. Men man skulle kunna skriva ner notbilderna på varje ackord, och det kunde ju vara i flertalet olika staplingar.Femstämmigheten var ju rätt enkel då du bara kunde stapla på två sätt för att undvika sekundintervaller. Poängen med tentan var ju att med öronen kunna avgöra vilka ackordfärgningar som användes. Oftast altereringar och dvs andra "jazzfärgningar".När jag tänker tillbaka på detta jag inser att musiklärarlinjen hade sina hemska stunder också ...
    Tänk vilka olika världar vi lever i! Förstår absolut inget av det där!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-28 16:13:59 följande:
    Soldemor: Jämför med bibelgrekiskan.Brukar säga att varje utbildning har sin grekiska
    typ!
  • Soldemor
    didis skrev 2010-03-01 13:58:16 följande:
    Säg bara till - vi kommer på stört! Jag har ständig beredskap för om jag skulle bli hembjuden tillnågon med tornhus! Ska jag vara ärlig tror jag inte det finns någon i tråden som jag INTE skulle gilla - och det gäller antagligen deras respektive också. Jag gillar helt enkelt den här tråden för mycket och de som skriver i den. Som nu när jag borde arbeta fast jag sitter här... (men jag skriver lite utlåtanden och prioriterar remisser mellan varven ).
    Ja, här trivs man! Känner igen det där med att vara här när man borde arbeta...fast idag är jag ledig! Och det är kanske tur, för jag är hes och raspig och snorig. Mår inget vidare, men jag får ladda inför morgondagen, för då har jag begravning!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-03-01 14:06:25 följande:
    Visst är det ballt! Att man kan internääät-lärakänna folk så man redan vet att man gillar dem menar jag. Det är ju skitroligt!
    Yes! Tänk om vi kunde få ihop det att träffas någon gång! Jag har ju träffat Didis och skall förhoppningsvis träffa Bruttan i sommar. Är det kanske någon som skall på utställning i Gislaved i maj?
  • Soldemor
    didis skrev 2010-03-01 14:12:21 följande:
    Gislaved?? Vad sjutton gör man där??Min mamma är från Värnamo och DET är en håla som heter duga men Gislaved tror jag ta mig sjutton är värre! Men - jag bor ju i Jönköping under veckorna nuförtiden och det är inte så långt till Gislaved härifrån (10 mil kanske?). Kankse kan vi få ihop en liten träff??
    Ja så skoj! Det är utställning i Gislerinken, fast det är en lördag som vi skall dit med lilla drömprinsessan.
  • Soldemor

Idag är jag inte bra, men har begravning så jag måste arbeta. Dessutom är det ett möte ikväll jag borde vara på, få se hur det blir... *host*
    Ovanpå processen att bli klar i morse och sätta sig i bilen efter att ha skrapat rutorna (kan detta elände aldrig ta slut?!) så blir jag stoppad av polisen efter ca 200 m, för att göra ett alkotest. Kändes lite kymigt, eftersom jag tog Echinagard innan jag körde hemifrån. Men det gick bra och han sa till mig att köra försiktigt eftersom det är så halt idag. Sådan söt och trevlig polis!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången