• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Massor av kramar till Aleta med eländeshuset, hoppas ni kan hitta en lösning som inte blir alltför dyr! Och hoppas att det går bra med lilla hästen...känner ¨så starkt för alla djur...

Igår hade jag ledig dag och skulle köra och hälsa på en kompis som bor i min förra församling, det är ca 8 km dit. Men när jag kört ut ur vår by, så liksom upphörde vägen, det var bara vitt och drivor. Det vågade jag inte köra i, så det blev till att vända hem. Nu är jag så trött på den här vintern så jag tror jag blir deprimerad! Jag hade ingen lust alls att göra något igår, fast här är så rörigt överallt, med drivor av sysselsättning. Men jag ville ingenting! Nu är jag ledig idag med, få se om jag iaf tar fram dammsugaren eller så.
    JAG VILL HA VÅR - NUUU!

• Soldemor
    Aleta skrev 2010-02-23 10:20:01 följande:
    Tack allihop!dfk, det låter härligt med tunnbad under stjärnhimlen!Soldemor, nu börjar jag också tycka att det är lite mycket snö...Jag hoppas också att hästen blir frisk, men om hon ska gå och ha ont resten av livet så vet jag inte. En granne tyckte att det inte gör något om de går och har ont, det kan ju människor ha, sa han. Usch det är ett svårt beslut, men ett som jag tycker att man måste ta som djurägare. Vad tycker ni andra?
    Lite cynisk granne du har! Människor kan ju oftast förstå varför de har ont, det kan man inte föklara för ett djur och det ligger i djurägarens ansvar att djuret alltid skall ha det bra, även om det är jättesvårt att fatta beslut om avlivnig! Det är något jag absolut inte vill tänka på själv! Men naturligtvis får ett djur inte lida och ha ont! Suck! Det är jättejobbigt, jag vet.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-23 17:03:55 följande:
    vi har ju tur som inte behöver skotta speciellt mkt. Nu ska jag korka upp vinet och ta ett bloss sen hopp i duschen.
    grattis på födelsedagen!!
  • Soldemor

Efter att ha varit på ett stentufft step-pass, känns det som om sängen ropar, i morgon är ordningen återställd, tillbaks i prästvardagen. Men jag gillar den skarpt!

God natt, sov gott alla tanter!

• Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-24 13:22:28 följande:
    Hej alla!Kan avslöja att den första varianten av rosa maräng (provklänning) kom idag. Bild finns inom 5 minuter i mitt galleri. Detta är den ankellånga "50-talsversionen".Sen är det bara brudklänningen kvar i denna kollektion. Puh ...
    De är så läckra, dina klänningar! Tänk att kunna skapa något sådant i verkligheten och inte bara i fantasin!
  • Soldemor

Sonja: Du är ingen skitmorsa, man kan väl inte dalta ihjäl barnen! Fast jag har jobbat med en, som alltid lät barnen få sin vilja igenom, det blev INTE bra! Även barn måste försöka förstå, att ibland är det bråttom och mycket att göra!

Panzer: OS är inte över än, vi har curling kvar, både för herrar och damer, damkronornas bronsmatch och så var det visst något med skidor ikväll.

Hörde slutet på ishockeyn när jag körde till jobbet, sista biten vet jag knappt var jag körde, det var så spännande! Sådan sportdramatik gillar jag!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-25 09:19:02 följande:
    [citat]O Om valet stod mellan att kolla på damhockey och rulla runt naken utanför kåken hade jag legat i snön här utanför på en pisskvart, damhockey är själadödande.Och jag hade stått med filmkamera och dokumenterat händelsen, och hade du haft otur så kanske dörren hade varit svår att öppna också
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-25 09:36:11 följande:
    Tack Soldemor och Heloise; det värmer Vad gjorde jag utan er härliga Tanter
    Vi gör så gott vi kan för att hjälpa varandra!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången