Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Hahaha! Vaddå förfall? En tant får väl knäcka ett par bärs en fredagkväll om andan faller på. Eller om det är av andan faller, efter en arbetsvecka. Sträck ut dig och njut av självsamheten kvinna. Jag käkar smågodis och kollar på TV. Helt utan att ens ha haft en arbetsvecka.
    Mitt barn och hans polare fick våfflor till mellis idag. Polaren sa "va tar DU en också" till mig och jag undrade då om mammor inte ska få våfflor?
    Nä, sa han, killar får smaka tjejer får baka.

!!! Va!

Sedan när han ätit många våfflor nog för att ha råd att kosta på sig lite extra kaxighet, la han till

Killar får tårta tjejer får gråta!

När hans pappa kom och lämnade hans natt-attiraljer sa han i sin tur till sonen: Här har du din tandborste. Jag använde den lite i toan först, men det är väl inte så noga...

Undrar vart den ungen fått sitt skämtlynne ifrån...

Jag för min del har lovat unge herr lustig att han och min son skall lejas att storbaka, för att sedan, när alla mina tjejkompisar kommer på kafferep få den äran att servera oss alla hela dagen. De ska ha små förkläden och se mycket artiga ut under hela tiden samkvämet pågår. Och själva får de morötter som de får inmundiga i köket bredvid spisen EFTER att de diskat all disk.

• passionsblomman

Oj! Sommar! Eller Lara! Vad KUL att se dig igen! Hu älé mä lé?
    eller Läget? As they say.

Cantaton, Har den äran att krattulera! HURRA HURRA HURRA!

Bruttan, var rädd om dig! Jag blir lite orolig att detta kommer att sluta med en tidigare början än det är meningen.

• passionsblomman

Jag hade för mig att det var så ja... ganska ordentligt tidigt. Lilla grodan ska nog ta och stanna åtminstone några veckor till!
    Usch! Jag gillar inte allas att du mår sådär!

• passionsblomman

Sonja, idag har jag legat på knä och tänkt på dig!
    På badrumsgolvet, med en skurtrasa i näven låga jag och gnodde och funderade JUST på dig och dina öl och ditt förfall.

Jo, för jag tänkte: sådär skuulle min sambo, hans bror eller någon annan man jag känner inte ens komma på att tänka!
    De skulle bara liksom "hallå guuuu va skööönt jag fick ungarna i säng helt smärtfritt, jag har soffan och fjärrkan för mig själv, ingen som vill se något töntigt dansande, sjungande eller annat trams på tv, några kalla bärs och ett par schyssta mackor, På spåret, Sporten Skavlan, vad mer kan en kille önska sig"

De skulle inte ägna en ringaste tanke åt odiskade tallrikar, bajsränder i toan eller något annat obehagligt.

DÄRFÖR undrar jag, varför ska du eller någon annan kvinna slösa bort njutningsfulla stunder med att alltid skämmas lite lite för dem? Som att man måste tjäna ihop till dem först eller heslt borde ställa sig och göra långkok istället...

Nä, fram för fredagsbärs, snabblagat och utsträckta kvinnor i soffor och schäslonger. I pyjamas eller mysdress!!!

Skål på´re Sonja mi!

*lassar på fläskpannakaka och rårörda lingon på tallriken*

• passionsblomman

Sonja,

Underbara lilla K!

Och som sagt, fisa i soffan i sin ensamhet är en mänsklig rttighet.
    Min poäng är bara den att vi hela tiden är så medvetna om att vi just skiter i måstena. Min sambo är så befriande omedveten och totalt oberörd av att några sådana konstiga monster som Måssten ens skulle kunna finnas. Alltså skiter han inte i dem. han har aldrig tänkt på dem från början. DET är den riktigt stora skillnaden.

Sonja:
    Nu borde jag ta disken så det är fint i köker imorgonbitti för det är så mycket skönare.....men det skiter jag i. *ÖL, fis fis*

Sonjas man eller min sambo eller valfri annan man:
    *ÖL, fis fis*

Ser du så mycket mer i stunden det senare är?

• passionsblomman

Aleta, min sambo GAPSKRATTADE åt Heloise och Panzers kattskrälle. Det kan bero på att han inte längre har nämnda skrälle boende i egen stuga. Fast han tillade senare -"faktiskt är det ganska DUKTIGT att klura ut hur man öppnar ett kylskåp när man bara är en liten katt."

Apropå dåligt samvete så har jag suttit vid min gamla dator och tittat ut på solen och snön och ört fåglarna galltjuta i flera dagar, utan att gå ut och delta.
    Idag tog jag mig slutligen samman och rotade fram min MBT-skor (Gud välsigne dess uppfinnare) och klev ut. Jag lät bli att galltjuta, men kikade lite på ån bort vid bron. UJ vad med vatten det kommer att bli och vilken FART! Det ser nästan läskigt ut när man står där vid räcket.
    Så, en liten stackars halvtimme var jag väl ute kan jag tro.

Jag dricker Cola Zero och käkar smågodis. Då får man i sig BÅDE aspartam och socker och rätt många olika färger också. Fast man ska ju sätta färg på tillvaron säger de ju. Och inombords har det minsann varit rätt grådassigt ett tag, där kan behövas lite kulör.

• passionsblomman

Apropå påsk: Vi åker ju i vecka 12 för att göra detta läskiga IVF-försök.
    Först bjöd mina svägerskor ner sig själva och sina tre småtjejer hit till påsk-som ju är i vecka 13.
    Då var min sambo förvirrad och sa kanske. Sedan insåg han med min hjälp att det ju är då vi väntar som värst-ska det bli plus på stickan eller bloooood?
    Alltså kanske man inte är helt i form för gäster.

Han ringde tillbaka till sin syrra och sa som det var och hon sa lycka till.

Idag ringde svärfar och meddelade att vi är ditbjudna i påsk....

...jamen *förklara förklara*
    Då har de hunnit ändra om så att påsken skall firas hos sväronen, och båda svägerskorna som nyss skulle hit ska dit istället. Men svärfar har inte fattat att vi kanske inte riktit är i resläge.

Jag FÖRSTÅR inte hur denna familj kan prata så in i baljan mycket utan att få ett skit sagt och ingen hör på!!!

Man kan ju tänka sig att det iofs kunde vara skönt att ha folk omkring sig och tänka på annat. Men ska jag bryta ihop gör jag det helst för blodets skull, inte för att jag blir galen på svärfar. Eller för att sambon blir galen på svärfar. För han är verkligen irriterad på honom. Då är det bättre att i är för oss själva och påskar.

• passionsblomman

Haha, du vet mycket väl vilken sort jag vill ha!

*ska vi plocka körsbär i min trädgård, du å já lalallalaaa*

Och de där med chili är finfina också!

Lugn och ro Så vackert det låter. Det ska jag ha!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången