Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Heloise, ja jag hörde om den där skrik-grejen när jag läste teckenspråk. Det är hur intressant som helst! Döva barn jollrar på teckenspråk btw.

Och du, tjejen. HEJJA med bort cigaretterna! HEJJA HEJJA HEJJA!
    Jag förstår att det måste vara så skitjobbigt, men jag gissar att du tänkt dig att sluta under en graviditet hur som helst och då är det nog klokt att ta det redan nu. Då har abstinensen försvunnit innan alla andra grejer dyker upp...

• passionsblomman

Jaha, nu kommer det rosa...

....då behöver vi inte längre låtsas att det är spännande med testet imorgon.

Istället får jag väl testa och sedan ringa CvL och höra vad läkarna där har för råd att ge inför en eventuell fortsättning och hur den tidsplanen isåfall ser ut.

• passionsblomman

Nu har jag pratat med CvL-kliniken. De är så trevliga där! Och inget pjoskande, utan sakligt men med värme. Det gillar jag.

De sa så här:

*Alla beslut i den här processen är VÅRA, de lägger sig inte i.

*Våra chanser enligt procentprogrammet var den här gången uppskattat till mellan 25 och 35% vilket hon sa är bra siffror.

*Ingen panik med ett ev nytt IVF-vi kan göra ett nytt försök efter Eskimåförsöket o vi vill.

*Det är 20% risk att återupptiningen misslyckas, men OM den lyckas är graviditetschanserna mycket goda på frysisar.

Summa sumarum-vi kommer att invänta min nästa mens och styra den följande ägglossningen med Pergotime (jag är ju så oregelbunden annars) Det innnebär att ågon gång mellan Kristi Himmelsfärd och Pingst blir det sådär spännande igen och förhoppningsvis en tinad eskimå redo att återföras och visa vad den går för.

Idag ska jag ha en mamma-son dag med min pojke som jag redan har förmånen att ha i mitt liv. Vi ska åka till Kalmar, gå och luncha ihop och kika i "hans" affärer och så gå på bio.

• passionsblomman

Igår pratade jag med min "bästis" som är lärare. Hon hade haft en jätteintensiv tid för att flera av barnen -högstadieelever-mådde skit inför påsken, familjer där man antingen är så fattiga att det int finns mat tillräckligt, eller andra där helg betyder en veckas fylla.
    jag blir så fruktansvärt UPPRÖRD och får ont i hela själen.
    Tänk vilken ångest det finns i hjärtat på barn och ungdomar mitt bland oss, här i vårt välmående land...
    jag kom att tänka på den här låten:

Den är ju inget musikaliskt mästerverk, men jag gråter jämt när jag hör den ändå, för jag tycker det hörs att det är riktig smärta i den stackars pojken. Vill man inte bara trösta honom?

• passionsblomman

Jag flippade mellan de två en missade vad han grät över...inte mer alltså.
    Hit med en actionrulle eller en engelsk kriminalare som får nackhåren att resa sig!

Och som om inte detta vore nog så köpte karln hem ÄCKLIGA chips till myset. Som jag natirligtvis äter ändå, för de står ju där.

• passionsblomman

Didis, skönt att du inte är änka...

Länken är till svd artikel om en papap som körde på sitt 15 månader gamla barn som gick ut bakom bilen när han körde ut ur carporten. Barnet är allvarligt skadat. Jag får nästan panik bara jag tänker på hur man skulle må....

• passionsblomman

Hihi, jag med!

MittiPrickBrud skrev 2010-04-12 21:28:24 följande:
    Jag har storlek 36!Im yours skrev 2010-04-12 21:15:25 följande:
  • passionsblomman

Nu har Fjällbruttan dragit till BB. Hon messade mig vid 23-tiden igårkväll och de skulle ta det säkra före det osäkra och åkte då. Fast hon tror att hon ska hinna ut och shoppa lite idag innan grodleverans, typ.

• passionsblomman

Här i byn vill inte skolan att barn cyklar till skolan före årskurs fyra. Min son blev helt förstörd när vi berättade det, för just att kunna cykla själv var liksom en av morötterna med att flytta för hans del. Men nästa år då han börjar trean tänker jag nog faktiskt ge honom dispens, för han cyklar själv i byn på sin fritid och han är duktig. Värstavägen att korsa är den här utanför oss, men han har god sikt åt båda hållen och långt då så det är egentligen rätt lugnt.

Jag vet att polisen informerade oss i skolan att man inte är "trafiksäker" som barn förrän uppåt 12 års ålder, för att synen fram till dess inte är fullt utvecklad och det gäller främst vidvinkeseendet. Men man måste ju också se sitt eget barn. Vissa individer borde nog aldrig få bli trafikanter alls, i något avseende, men det kan man ju inte hindra...

• passionsblomman

Uppdatering från Bruttan:

"Hej Allt är lugnt, är och klipper mig nu! Ingen igångsättning idag, det är fullt på BB. Vi får väl se om Grodan vill titta ut själv sen idag ska jag shoppa till barnen och maken ska få bjuda på lunch. Kram"

Slut sms-citat.

Visst ska jag hälsa henne att det tycker vi VERKLIGEN att han ska göra och lycka till och hela killivitten?

• passionsblomman

Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men....

...nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången