![Soldemor](/avatar/thumb/soldemor/5fbdc8f2e70fa513b667825dd0d366f2.jpg)
-
Den blir jättebra!Cantaton skrev 2010-01-14 21:20:23 följande:Nu har jag iaf lämnat mina kommentarer på broschyrlayouten. Hoppas hon är lika snabb på att "åtgärda" dem som hon var med att göra layouten! Den känns jag och den känns exklusiv. Kommer bli kul att dela ut dem på mässan sen!
-
I morse fick jag för mig att det var dags att ta fram den information jag fått när det gäller måndagens evenemang. Läste lite i kontraktet jag skall skriva på, och där står det att jag inte får tala om före programmet sänds hur det har gått. Så ni får väl genomlida eländet i så fall - om jag nu inte är så elak att jag inte säger alls när det skall gå, så får ni bara upptäcka mig av rena slumpen!
-
Ibland vill man bara liksom vara en struts och stoppa huvudet i marken och titta fram igen när allt ordnat sig!Cantaton skrev 2010-01-15 10:11:16 följande:Innan måndag är ju typ idag Det är för mkt jag trott ska ordna sig och så blir det fel. När pappa vaknade upp på sjukhuset fick han en ny hjärnblödning (och det är den som tagit hårt på honom), när jag trodde att det var klart med jobbet var det uppenbarligen inte det, när jag trodde att pianisten och jag äntligen skulle dra igång vår duo efter allt som hänt med pappa hamnar pianistens mamma på akuten istället!!! Vi skulle göra photoshoot idag för att ha i marknadsföringssyfte... vi kommer inte ens hinna repa in låtar till mässan... När jag äntligen fick veta min monterplats på mässan - och måtten - ska den nu tydligen ändras. Troligtvis till min fördel, men det är ändå svårt att planera en monter man inte vet hur den ser ut eller vilka mått den har.Det har bara varit föööör struligt på för många plan.
-
Fjällbruttan skrev 2010-01-15 10:33:45 följande:
Jag vill ha!!! Beställer bums 4 par till hela familjen -
jag är nog en rätt hemsk människa, egentligen. När jag åkte till jobbet igår, så talade de mycket om branden på Buhres i Kivik. Det är en helt fantastisk restaurang och fiskbutik som har funnits i många år och utvecklats från i princip garageförsäljning och rökeri till en jättestor affär, mindre servering och stor restaurang med fönster ut mot havet. Vi har ätit där ganska ofta. Mitt första Österlenminne med maken var när vi åt halstrade laxben som vi köpt där, när det bara var en liten fiskbutik. Vi satt i hamnen i solen och åt på våra ben. Vi brukar också åka dit med kompisar. Nu finns inte det här stället mer, efter vad jag förstår på tidningar och tv. Och när jag då åkte till jobbet igår, så intervjuade dem en granne till ägarna, samt ägaren själv. De var helt förkrossade och chockade. Jag blev jätteledsen själv och i natt (skratta inte nu!) sov jag i en t-shirt jag köpt i fiskbutiken, med bild på två hajar under ett täcke och texten fishlovers.
Även om det på Haiti är fasansfullt utan egentliga ord att beskriva det med, så berör det här med Buhres mig på sätt och vis mer, det är så nära och det stället betyder så mycket för oss! -
"Nu är det jul igen, och julen varar än till påska" Skyll på det!Sonja68 skrev 2010-01-15 11:26:03 följande:Har bestämt mig för att INTE stressa upp mig över att vi är de enda som har kvar julgran och julgardiner, adventsstakar och stjärnor.Jag tar bort det när jag hinner. Nu ska här först klaras av T:s tjejkalas på söndag.Jag skyller på att vi firar enl. rysk tradition. Dvs. igår firade vi det "gamla nyåret" enl. någon gammal kalender som de följer. I Ryssland är hela januari en jul- och nyårsfest Men ärligt talat så är jag spyless på julgrejerna, men som sagt, jag tänker INTE stressa upp mig över detta. Jag tar det eftersom.
-
Tack! Det känns bra att höra!Cantaton skrev 2010-01-15 11:26:14 följande:Det är väl inte så konstigt - det ligger DIG närmare! Du är ingen hemsk människa för det. Jag tyckte väldigt synd om Melker Andersson när Grill brann för det var min favoritrestaurang (o är väl det nu med iofs ) och sedan när Kungsholmen brann förra året tyckte jag ännu mer synd om honom. Två restauranger på kort tid, och nu bodde jag dessutom på Kungsholmen o hade varit på hans restaurang här o ätit. Det blir mer påtagligt när man har nån anknytning. Jag har också varit rätt avtrubbad från det här med Haiti tills jag började läsa lite artiklar idag... Har iofs varit på Haiti också.
-
Fjällbruttan skrev 2010-01-15 12:41:28 följande:
...Solde... skönt att höra att du är lika normal som oss alla andra -
Så rara och timida vi tanter är!
-
Fjällbruttan skrev 2010-01-15 15:52:02 följande:
Hrmmm... kan du skicka över en syndernas förlåtelse...har just haft ett mindre vackert utbrott på ärkeaset IRL ochsen skrivit om det i andra tråden...