• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Då är jag tillbaks från Göteborg...

• Soldemor

Heej tantsen!
    Är det någon som kan gissa hur lång tid det tar att spela in ett avsnitt av "Vem vet mest"?

• Soldemor

Bra gissat, Cant-tant! Från att vi kom in i studion tills vårt program var färdigt tog det drygt två timmar. Det var jätteroligt men såå varmt! I studion finns ca 800 lampor totalt och ventilationen ville inte alls samarbeta. Det var jättekul att vara med och se hur det går till i verkligheten. Hur det gick kan ni se 28/4 kl 19, då sänds mitt avsnitt. Vet inte om jag skall se, det är ju det där med att höra sin egen röst och se sig själv. Är lite självkritisk när det gäller dialekten...

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-01-19 11:45:31 följande:
    Soldemor: Du måste påminna oss närmare, för annars glömmmer jag. Vill ju så gärna se hur det gick för dig!!
    Vill ni?
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-19 13:30:14 följande:
    Nä nu är det dags för en liten middagslur!
    Blir naturligtvis inte ett dugg avundsjuk, jag som gick upp 04.15 i går morse och lade mig 00.38 i natt. Inte alls trött, inte alls. Tur att att jag inte skall göra något avancerat idag, mest planering av olika saker.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-19 15:17:48 följande:
    Nu har jag hittat en pålle, inte för att jag har varit på jakt efter en direkt. Men ojojoj vilken liten skönhet, precis rätt korsning och svart som natten. Helvetesjävlaskitfan också att jag inte har tid med en häst! Just nu känner jag att ajg kan strunt i masteruppsatsen och jobba på ICA bara jag får ha henne.Svägerskan skulle kanske kunna klämma in en 3:e häst på lösdrift och det finns massor med härliga ridvägar där på landet. Som man ska ha när man har häst! Jäkla Panzer som är ett sånt betongbarn att han får ångest så fort vi närmar oss en skog. Speciell när det är en sådan underbart fantastisk liten hästgår till salu där jag kommer ifrån. Vi skulle gå jämt upp med vad vi får för vårt lilla radhus, och då får vi 5 hagar, 10box, duschspilta, sadelkammare, foderförråd stor skulle och ett bamsehus.
    Ja men slå till och köp! Du hinner nog med mastern ändå! Du har säkert mer ro när du kan betrakta hästen där den går och betar och får inspiration och inre lugn att skriva. Och Panzern kan väl åka in en sväng till stan när betongabstinensen blir för svår. Man måste våga göra sådant som hjärtat brinner för ibland!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-19 16:51:33 följande:
    Håller tummarna Cantaton!Nu ska Panzer ut och frysa och lämna FP grejjer i folks brevlådor. Jag däremmot ska på biblioteket( blir lika lycklig varje gång jag går dit!) och till mormor & morfar.
    Bibliotek = lycka!
  • Soldemor

Igår tyckte maken att vi skulle gå på ett step bas-pass. "Det är ju inte så jobbigt nu när du är trött"! Ha ha, nej visst, inte koordinationsmässsigt, vilket innebar att man kunde köra stenhårt = bli ännu mer trött än man redan var. Somnade i soffan. Idag är det en tight dag på jobbet, lämna Solde i Malmö ikväll t sina extrapappor och upp vid 04.30 i morgon för färd till Stockholm via Ljungsbro.

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-01-21 09:07:32 följande:
    !Men det positiva är att jag vet att jag kommer bli igångsatt nu eftersom jag måste ha PC-dropp för att inte smitta bebis, så jag slipper föda i bilen!!Tjohooo
    Vad bra! Då vet vi när bebisen får sin BAT!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången