Inlägg från: MittiPrickBrud |Visa alla inlägg
  • MittiPrickBrud

Tantvarning för 7:e gången

Tack käraste fintanterna för alla kramar!
    Nu går jag till sängs varm i hjärtat!

• MittiPrickBrud

Godnattkramar till alla söta tanter!

*sjunger en liten vaggvisa också*

• MittiPrickBrud

Är det meningen att livet ska se ut såhär...?

• MittiPrickBrud

Tack och tack!
    Jag är lite ledsen i ögat ikväll, mår dåligt och känner mig trött på att må dåligt.. Det är mycket nu, kan inte berätta allt här och nu. En dag i taget. Nu läggdags. kram

• MittiPrickBrud

Jag tittar in och tar emot de kramar som ligger utspridda lite här och var i tråden! Ni är så fina, kära tanter.

Idag är det liiite bättre men jag bor just nu i ett eget litet mörker. Mycket funderingar på vad som blivit av livet och allt jag inte gjort som jag velat osv. Min sjukdom gör ju inte saken bättre, när jag hamnar i skov som nu, så känns allt botten.

Idag har jag möte på stan så jag ska iväg nu. Det är bra, en av de saker jag gör för att komma igång igen och hitta ngt som kan kallas "framtid".
    Jag är en av dem som farit illa av de nya sjukrelgerna och ni ska veta att det inte är roligt då man verkligen kämpar sitt yttersta med både sin sjukdom och sin önskan att komma tillbaka. Hittills är det mest motgångar men som sagt , idag ett positivt möte på agendan.

kramar alla!

• MittiPrickBrud

Didis, min mammas släkt är också från Hälsingland!
    Har tillbringat min barndoms somrar där och älskar verkligen landskapet. Så vackert, så härliga människor.

min dag har börjat okej faktiskt.
    Hoppas på att det fortsätter så.
    Lyckades få till en bra inspelning på en låt, just om Hälsingland faktiskt! En liten släktsång jag skrev sist vi hade släkträff, i somras. Kommer snart lägga ut den på youtube

Kramar till alla tanter, ingen nämnd, ingen glömd , alla i mitt hjärta!

• MittiPrickBrud

...min med passionsblomma! Men jag sparar inte , kan inte det just nu!

• MittiPrickBrud

Mina fina tanter!
    Här behövs lite kramar tycker jag!
    *Samlar ihop till en gosig gruppkram*

Var rädda om er själva och varandra, vi tanter behövs och är värdefulla. Glöm inte det!

(ska försöka påminna mig själv om att det gäller även mig!)

Nu ska jag ut på en härlig promenad i solen. Hoppas att det får lite av min ångest att ge vika. Ingen bra tid för mig just nu..

KRAM!

• MittiPrickBrud

Hej på er!
    Ska jag bli först med inlägg idag! Hihi, det var en ära!

Borde då inleda med ett hurtigt tantbevis av något slag.
    Hm.. Vad kännetecknar mig som tant denna dag?
    Inte att jag köpt en glittertop att ha på schlagerfesten tror jag. Inte att jag fixat hela huset med rosa ljus och blommiga servetter och bubbel i rosa, med och utan alkohol för allas smak och behov.. eller jo, det är kanske en tantgrej.. Att inte bara förutsätta att alla vill ha alko.. ?

En rikgtig tantgrej är väl annars att jag suckar ikapp med er alla om vart världen är på ´väg egentligen och tänker att "på min tid"
    ... Men det är ju inte sant. ATt det skulle ha varit bättre eller lugnare då. Kanske bara det att media inte hade de resurer man har nu att rapportera om allt, inte bara i tidningar och på tv utan på nätet, braskande eländesrapporter överallt. Man visste helt enkelt inte om allt elände som hände. Nu vet vi allt!

Känner mig som ni kanske märker lite sorgsen idag. Undrar inte bara vad som händer med världen utan även vad som händer med mig själv. Jag är fylld av orostankar och jag drömmer mardrömmar. Gillar inte det... Inte ett dugg!

Men, ikväll är det schlager, hurra hurra!

• MittiPrickBrud

Hjärta till alla fina tanter och tantgubbar. Den ovanstående herrbataljen känner jag inte till och vet inte vad den gäller. Hoppas att värmen och kärleken får finnas på alla de sätt den kan. Man gör val i livet och ibland är det svårt att få andra att förstå dem. Det viktiga är att man själv står på fast grund. Även om det senare visar sig att man vill välja om, det måste man ju också ha rätt till, så tror jag att man klarar omgivningens åsikter bättre om man följer sitt eget hjärta. Fjosok, du verkar ju göra det och känner dig nöjd med ditt beslut. Det är bra!

Canta, jag skulle heller inte delta i melodifestivalen ålandes i nästan inga kläder och med en urusel låt. Men med en bra låt och ett värdigt uppträdande skulle det kunna vara väldigt kul. Jag har faktiskt skickat in bidrag flera gånger. Inte de senaste 3 åren, men innan dess brukade jag försöka få med någon låt. Det är svårt.. Tror inte alls på att "vem som helst" har möjligheten.

Igår tyckte jag om Orsa spelmän, de har äkta musikalitet! Sen gillar jag ju Andreas Jonsson, sötplutten!

Ikväll blir det romantisk film på bio alla hjärtans dag till ära. Det blir nog bra. Lite gladare idag...
    Kram och hjärta på er!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången