Soldemor, krya på dig söta vännen!
passionsblomma, härligt med vårtecken , det behöver vi nu! HÄr faller snön igen och det känns som att det räcker!
Fjosok, så tragiskt med framförhoppet
Det är verkligen fruktansvärt att livet kan kännas så svårt att man inte ser ngn annan utväg. Min dotter hade en skolkamrat som tog sitt liv på högstadiet. Det var oerhört smärtsamt för alla de som känt X. Smärtan och ifrågasättandet av sig själv: tänk om jag hade gjort annorlunda, tänk om vi bara förstått... Det tog lång tid för hela skolan att återhämta sig, för att inte tala om hur fruktansvärt det måste ha varit för familjen. Blir man någonsin hel efter ngt sånt? Jag har lärt mig av livet att det kan kännas helt bedrövligt och bottenlöst förtvivlat och när man är i den känslan s å är det omöjligt att föreställa sig att man någonsin ska kunna känna annorlunda. MEN, underligt nog så förändras även såna känslor oftast och man kan få tag i livslusten igen. Dessvärre måste man igenom det svåra för att få den erfarenheten...
Sorry att det blev långt, såna här händesler triggar verkligen igång känslorna...!
KRAM till er alla!