Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

ÅH NEJ!!!

Vilket skit!
    Ja vem fasen riger man? Och varför går det inte på försäkringen?

Aleta skrev 2010-02-07 11:32:59 följande:
    HJÄLP!Det droppar in vatten på undervåningen, antagligen av all snö från taket. Det måste alltså rinna genom väggen en hel våning.Vad ska man göra?Vi måste nog röja av snön på taket, men vem gör sån't ute på landet? Har ni något förlag på vem man ska kontakta?Det går ju inte på försäkringen heller.
  • passionsblomman

Ni får INTE hålla på själva om ni inte har linor och sådant där! Det är livsfarligt!

Plåtfirmor och sådant tror jag skottar tak ibland. Och kanske kan du kolla med sotardistriktet vilka de vet om?

Kommunen har kanske något journummer?

*försöker tänka till*

• passionsblomman

Åh vad jobbigt det här Aleta! Fy tusan, jag känner med dig. Det är ju en mardröm med vatten som rinner in. HOPPAS ni får snabb hjälp och att ni kan hitta var det letar sig in någonstans!

• passionsblomman

Solde, jag tror nog begreppet Ängla-barn börjar vara ganska etablerat genom tex familjeliv, där det ju är kategorin för de som mist sina barn. Så det är nog ganska troligt att fler än musikern reagerar på namnet.

• passionsblomman

Villemoa* kramar tillbaks*

Aleta, HUR går det??? Med snön och läckan alltså? *orolig*

Bruttan, ja var snäll och planera er semester och hojta till om när jag ska sätta en stor ring runt "Bruttan med familj kommer" i almanackan! (jag har förvarnat sambon och han tycker det ska bli skitkul)

• passionsblomman
    Aleta skrev 2010-02-09 12:46:09 följande:
    (En slags gigantisk takblöja. )
    HAHHAHAHA!

Tack för dagens skratt!
    Mitt i eländet.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången