Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Ja man kan ju tycka att det har varit tillräcklig utdelning på minussidan för honom nu.

Jag får läsa ikapp senare ikväll, för de på akuten vill att vi kommer in så de får titta på honom.
    Tror inte det är någon större fara, men det kan ju ta ett tag innan det visar sig. Så bye for now! Ha en fortsatt bra dag alla!

Sonja68 skrev 2010-02-03 14:25:10 följande:
    Passion ! Hur är det med Blompojken? Att han då råkar ut för allt möjligt senaste veckorna...Krama om honom från tant Sonja!
  • passionsblomman

"Din son har en rejäl hjärnskakning orsakat av ett stort trauma mot huvudet. Han skall hållas under strikt observatin hela första dygnet, får inte sova ensam och skall väckas flera gånger under natten. Vid minsta tecken på försämring av allmäntillståndet såsom förvirring, kräkningar eller balansproblem etc. ska ni omedelbart ringa ambulans.
    Endast flytande föda första dygnet och fullständig lugn och ro under en vecka. Inga dataspel eller flimriga filmer som stressar hjärnan och definitivt inget idrottande."

Jaha! OK då vet vi.

Nu kan det gärna få låta bli att komma någon mer snöstorm IFALL vi skulle behöva komma härifrån. Imorse gick det inte att få ut bilen utan det fick sottas ett bra tag. Det har snöat kopiösa mängder.

• passionsblomman

Ja och därmed också för hans mamma...*suck*

Vi får ta och läsa Harry Potter istället!

Nu ska jag kolla på det där programmet om han som levdepå bara Donken i en månad eller hur det var.

didis skrev 2010-02-03 19:56:53 följande:
    Oj! Jag antar att det blir datorspelsförbudet som blir tuffast för honom?
  • passionsblomman

Men I´m yours! Vad har flugit i karln???

Stackars dig. Sådant där kan man ju aldrig försvara sig mot. Det följer ju ingen logik!

Visst VAR Donkeexperimentet vedervärdigt? Hans kropp kraschade ju totalt på två veckor!
    Och SÅG du "lucnhserveringen" i skolorna! OMG!!!!
    HORRIBELT!

Jag tror jag ska bli rektor istället för florist. Och arbeta envetet mot mobbing, för bra mat och för lärande för alla utifrån individuella förutsättningar.
    Då kan jag åka på studieresor till olika länder och då ska jag se till att få tala med någon viktig där i USA och tala ALLVAR!
    Och härhemma skulle det också bli en del allvar!

*eldar upp mig*

• passionsblomman

Cantaton, hejja med allt!

Sonja, försök andaaaaas! Uj vilket race du ska köra! Var rädd om dig! Om jag bodde närmre skulle jag hjälpa dig!

Panzer, min sambo såg mörkt på mig och undrade vad f*n jag menade med att berätta sådana där vidrigheter just innan han skulle lägga sig. Min sons hjärnskakning kändes plötsligt lätt som en fjäder.

• passionsblomman

Heloise min vän, skit i gubbarna och njut av ert äktenskap istället. Har ni någorlunda regelbundet och tätt nöjesliv i smurfhuset mellan sisådär dag 8 och dag 20 så bör det enligt all sannolikhet plussas även för dig inom ett år eller lite drygt det.

För du tänker väl inte bli en av de kontrollfreak som tror att tre månader utan plus är en maaaaassa misslyckade försök?
    Se det istället som att ni nu välkomnar fler familjemedlemmar i ert liv och att de kommer när de kommer.

Du har väl inga "fel" eller problem med din cykel va? Och inte är du närmare 40 heller visst?
    Lägg då inte en massa energi på oro och nojjande och inga pengar på svindyra stickor innan det behövs tycker jag.

Om du vet att du har väldigt oregelbunden mens däremot, då är det värt att skaffa koll på cykeln och skriva upp alla ÄL-datum du får fram och alla cyklernas längd. För skulle tiden gå och inget händer, så är det sådant man sedan tar reda på bla.

• passionsblomman

Då förstår jag verkligen att du köper stickor och letar gubbar! Det är ju en klar fördel om man har lite koll på cykeln. (det är ju där mitt problem ligger). Vad sägen gyn om tidsaspekten på att cykeln ska bli normal efter hormonspiral?

Heloise skrev 2010-02-06 15:18:58 följande:
    Blomman: nej då jag är inte så paranoid att jag tror att 3 månader är lång tid, och jag vet att det säkerligen kommer ett plus förr eller senare, men det är bara det att min mens helt plötsligt hoppar runt och beteer sig konstigt. Det är därför jag ville kolla när jag har ägglossning. Jag har ju haft hormonspiral i 10 år, och vet inte riktigt när jag a. ska ha mens och b: har ägglossning. Ska man kolla på cykler så är det allt från 20 dagar till 39 dagar.Vi har de ju lika bra som vi alltid haft det, det här gör varesig från eller till. Men jag vill iaf ha möjligheten att träffa rätt
  • passionsblomman

I´m yours, vadnu då? Har du bestämt dig för att bryta trots allt? Eller på grund av allt kanske jag ska säga.
    Var det här svartsjukeståhejjet sista spiken eller?

Tusen fråor blev det viist nu...ursäkta! OM du vill berätta mer kan du ju inboxa eller maila.

Hallonpaj? Nä DET blir ju inte jag ett DUGG frestad av, jag som idag har soppan plus bananer och lättmjölk på menyn. *suck*

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången