Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Jösses Diz!
    Vilket drama!

Didis, bruakade du göra sådär när du drog småpluttars tänder?

• passionsblomman

Apropå reklam och banners...

..har ni möjligen sett den från Dentaworks med reklam för viiiita tänder?

Och har ni isåfall händelsevis sett att de skrivit "hur vita DEM är"?

Alltså, värsta feta grammatikfelet mitt i reklamen, tja, inte höjer det MITT förtroende för vederbörande företag och produkten de vill sälja.

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag har inte heller plockat bort julsakerna och vår maffiga Kungsgran börjar nu sloka påtagligt. Dvs såpass att tom sambon noterat det. Vi ligger fetback på städningen öht faktiskt just nu. Kommer nog vara samma status ett par dagar till för nu MÅSTE vi veda färdigt så grannen kan få tillbaka sinkap-och-klyv-mojäng nån gång.

Aleta, bor ni ihop med din mamma? Sån´t där generationsboende?

• passionsblomman

Bruttan, det var väldigt bra att be om hjälp!
    Det blir ju faktiskt dubbelmoral omman tycker att mn kan hjälpa alla andra och då ska de ta emot utan dåligt samvete, men själv ska man inte kunna det.

Idag har jag haft ont i huvudet igen på fm men inte lika illa som förra gången. Sedan har vi varit med sonen för andra vaccinationssprutan. De hade massor över så vi fick varsin vi vuxna också.

Nu känner sig min sambo genast lite sjuk....

Han frågade efter vårdcentral och så "ifall hman skulle bli dålig"

Då sa jag "om du blir lite dålig så tar vi lasarettet och akuten direkt, för allas bästa och din överlevnad"

• passionsblomman

Oh, NEEEEJ-tänkte inte på det! Nu kommer han ju säkert att ha en öm bulle på armen imorgon och RAKT inte kunna veda....

Undra om hot fungerar mer effektivt än tillexempel mutor i form av vin till middagen i detta fallet? *funderar*

Fjällbruttan skrev 2010-01-15 14:08:28 följande:

Stackars karl, du kanske måste lägga kalla handdukar på hans panna....Eller hota med att boxa till honom på sprutsticket om han inte klyver färdit veden NU!!!
  • passionsblomman

Hihi! Ja. Mer än något annat så ska vi nu se hur humöret är när omskrivna öm-armade sambon kommer hem igen snart. Han är på samtal med en snubbe som är chef för ett företag som tydligen tänker expandera och det lät som att de nog vill ha honom först som extra resurs, men det fanns visst även en annan framtid att tala om....

Detta är MYCKET spännande, då snubben förut låtit glatt överraskad i fråga om sambons meriter och eftertänksamt sagt att "det här låter ju väldigt intressant"
    Dessutom har han fåt ett ordningsvaktsförordnande i vårt ny län nu också och bra kontakt med ordningsvaktsföreningen. De ringde in honom på ett inhopp imorgon natt.

Nu hoppas ju jag då att det inte ska bli så att han får dutta på TRE ställen och därmed sätter familjen i sitsen att det slutar med att han jobbar JÄMT och att de ringer HELA tiden för att de har folk sjuka och bluttanblä.
    Jag vill att han får en heltidstjänst-helst som gruppledare på det här nya och så kan han komplettera det med dörrjobb i den utsträckning som blir lagom.
    Den nuvarande tjänsten kan hans chef därmed stoppa upp någonstans, eftersom hon inte är snäll och trevlig.

Fast varför spekulerar jag? Han kommer ju hem snart och då får jag väl höra vad de sa.
    Och utifrån vad de sa ligger hans humör någonstans på skalan och där får sedan avgöras om han behöver lite mutor...

• passionsblomman

Ja jag skulle JUST skriva det, att ni ju är på samma ställe och ni har väl för tusan ett lager eller så på den däringa affär´n.

Heloise skrev 2010-01-15 15:02:03 följande:
    haha, klart jag inte kan skylla på jobbet, speciellt inte när vi jobbar på samma ställe...
  • passionsblomman

Ja visst gör det?

Det går inte att han jobbar så jag blir missnöjd. Och han har mycket svårt att se sina egna begränsningar i saken.

Jag sa nu tex att
    "Du kan du inte tacka ja om det är så att de vill ha in dig ALLA helger"

-Jo, det kan jag i ett halvår eller så.

-Jaha, så du menar att alla du bjudit in till att hälsa på oss i vårt nya hus inte ska få komma på ett halvår då eller?

-Nä. klart de ska komma! Jag kommer ju hem på lördagkvällen!

-Ja och då passar det dig utmärkt att jag har underhållit gästerna i två dagar, fixat all mat och sedan serverar herrn lite vin till middagen när han kommer hem trött och sliten. Är det då du ska säga "skål och välkommen till vårt hus" också, så du får känna dig som en god värd?

-*flin*

Det går inte att boka upp sig hundraprocentigt överallt och även den tid som familjen behöver TILLSAMMANS måste prioriteras in. Annars blir det noll av den. I den här familjen är det jag som vakar över den. Sambon tror att det bästa för oss ALLTID är att säga ja till jobb.

Fjällbruttan skrev 2010-01-15 15:51:04 följande:
    Inte vin Blomman, då kan han skylla på huvudvärk, ge en whisky i mut-bota syfte,sen kan han köra vedkap så det sjunger om det Hoppas han får ett nytt jobb som DU önskar, det låter vettigt
  • passionsblomman

De ringde just från sonens skola. Någon har varit dum mot honom och han grät så det skvalade. Vad han hittills sagt är att en viss flicka "säger saker så han får känna sig ny".

Nu har jag tackat för att de ringde, lyssnat på hur de tänker göra och poängterat rätt hårt vad jag själv nog tycker vore läge för.

Mitt hjärta!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången