Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Vi fortsätter blanda och ge

Åh - fjällen - vad mysigt det låter AM. Du kanske skulle låna vår bärryggsäck och kånka iväg med Hector?

Om du inboxar ett mobilnummer så kan jag förhoppningsvis kommaihåg att höra av mig om det händer något. Just nu tror jag magen mest består av jordnötskakor och chokladmuffins.

Vickan - vi prövade olika blöjor i början, beroende på vem vi hade rabattkupong från. Vet att vi tyckte pampers o libero var olika bra i olika storlekar. Har för mig vi gillade pampers newborn - så det är inhandlat nu. Annars har vi bara använt Libero sen Mindre kom upp i ca7-8 kg.

koko - grattis till mjölkframgång! Vilket lidande att vara utan ost så länge! Har det funkat med getost istället?

Fjällen igen - jag tillhör nog de där som vill maxa tiden i backen. Fika lagom ofta, definitivt inte ta sovmorgon som partyprissarna ville. Tur att de inte körde bilen...

MSW - grattis igen till dina uppåtgående värden! Hoppas det håller i sig.

Ore - låter nästan som lillkillen råkat på kräksjuka? Vätskeersättning på tesked kanske? Jobbigt med det enda som funkade på Mindre när det kräktes som värst.

OCH - om 45 min ska jag få händerna ompysslade. Synd att några naglar gått av så långt in att det inte går att göra nåt snyggt med dem. Men jag tänkte att händerna kanske kan bli mindre nariga i alla fall. Borde lagt mig på sängen också - men det får väl gå ändå. Maken kommer hem och vabbar eftermiddag, stackarn ville först inte för Mindre är så elak mot honom hela tiden. IIIINTE pappa! Riva pappa! Slå pappa! Bita pappa!
    Vi fattar inte varför. Såå annorlunda mot mig är han inte i sättet tycker jag. Kanske är jag mer uppmärksam, eller helt enkelt bara mer mamma?

Snaily - hoppas proverna motbevisar din känsla!

Dags att klä på sig. Tjing!

• Liten med Mindre

AM - numret är sparat.

MrsB - strunta i vad dagis tycker. Klart du ska plugga om ni ändå har rätt till dagisplats!

Manikyren var väl sådär - är inte grovt imponerad. Men jag gick i alla fall iväg till en affär o köpte nagelolja efteråt. Kanske kan hjälpa på sprickeländet.

Och så har vi fått Mindre i säng utan kräk hittills. vore skönt om det kunde vara över snart här med. Väntar på mitt kvällsbad för att mjuka upp lilla ryggen o stora magen.

Ore - skönt om grabben mår bättre. Kräkningar är sååå jobbiga - tillslut blir man nervös för att mata över huvudtaget.

Skidor - undras om vi inte ska boka in oss någonstans nästa år. Maken o jag har aldrig åkt skidor ihop, och ingen av oss har heller åkt skidor sen vi träffades för över 6 år sen. Skam! Och inte har vi dykt på 3 år heller. Vet inte vad vi gör egentligen. tråkikgt!

men - vagnen är inköpt i alla fall, så pengar spenderar vi. Får väl se om vi tycker den är ok eller om det blir blocket...

Nu - iväg i badet!

• Liten med Mindre

Vickan - vi fick också rätt ont av att gå för länge med Baby Björn, klassisk modell. Har köpt en vävd sjal som vi ska variera med denna gång. Och att bli varm - man blir ju varm bara av att ha bebis sovande på magen utan sjal - så det kvittar nog vad man bär i.

Åka bräda - har aldrig haft någon längtan. Har så mycket jag kan förbättra med vanliga skidor. Först och främst att åka på dem igen.

Mindre sitter o pratar med morfar som just kom. Så roligt att höra hennes konversationer. Om allt möjligt.

Ska försöka laga till lite lunch till oss.

• Liten med Mindre

Porchez- kokt ägg är toppen som mellis. mättar länge.

Vickan - tror att vuxensavetter blir för starkt och säkert har medel som småbarn inte "gillar". Å andra sidan tål inte Mindre några babysavetter heller - blir rött på en gång. Men så länge Trollet tål så kör på med babyvarianten för händernas skull.

Brunch - törs väl inte säga att jag är på direkt.

Cicci - välkommen hem till snön! Är ni bruna o pigga nu då? Har maten ordnat till sig? Semestrar kan ju göra underverk. *hoppas*

Franska - har aldrig heller under alla mina studier här, i Frankrike eller Geneve stött på mellanrum före frågetecken. Inget som har poängterats i alla fall. Kanske något som används stilistiskt vid dikter/prosa?

Nenne - kör Core så länge som det känns bra. Börjar magen puta så att det inte är skönt att ligga på mage kan du börja bli försiktig, och framför allt låta bli de raka magmusklerna då (typ crunches, jag körde plankan lite längre än så första gången).

September - jag skulle rekommendera min hudkräm jag har till ansiktet - den har hjälpt Mindre, vill jag tro. Fast å andra sidan kombinerar vi det mesta, använder alltid även miniderm och vid fnasighet inotyol. Samt smörjer med Weleda cold weather cream när vi ska ut. Men min näsa har i alla fall mått otroligt bra av min kräm, trots alla evinnerliga förkylningar: Vitamin Supreme facial cream av Dr RR Eckstein. Säljs av Ramonas hudklinik på söder. Har för mig du bor i Stockholm? eller misstar jag mig?

Imorgon hoppas jag mindre kan gå iväg till dagmamman. Ett tag i alla fall. hon har visserligen sovit massor idag, men jag hoppas det är kureringen och inget nytt på gång.

Själv behöver jag verkligen lite lugn o ro, och sov nog middag själv lika länge som Mindre. Halsbrännan är tillbaka från den här veckan och magen är i vägen överallt då den inte sjunkit något. Grynet håller huvudet svävande...

Nåja, det ska ju inte pågå i evigheter.

Ska lista ut vad jag vill ha för kvällsfika.
    Gokväll!

• Liten med Mindre

Porchez - krya på dig! Jag är beräknad till 5 mars, vi får väl se vad det blir.

Blev så svett i grenen av att gå med Mindre till dagmamman idag, att jag var tvungen att byta kläder o torka med hårtork för att vara säker att inget annat läcker med.

Annars så är det makens tur att vara sjuk idag - feber o ont i kroppen. Hoppas det är något han behåller för sig själv! Åtminstone behöver han inte sysselsättas. Alltid något. men det skulle ju vara skönt om han är kry när det är förlossningsdags. Och om vi andra slipper få det.

Nån som vill vara förlossnings-stand in om inte släkten är pigg att ställa upp?

Tänkte ägna dagen åt tvätt, sova och handla mat. Hoppas Mindre är pigg nog att stanna hos dagmamman. Tydligen sitter penicillineffekten i även imorgon, men på fredag tyckte dagmamman vi skulle vara hemma ifall någon av de andra barnen är snuvigt, så att vi inte får mer skit. Men jag undrar om det är bättre att vara hemma med rasslig pappa?

Nåja, lite mer fika (det enda jag skriver om väl) och plocka ihop tvätten.

• Liten med Mindre

MSW - tyvärr inget klokt att bidra med ang klägg. Mindre fick inget sånt den här gången.

Läste i förresten i en av våra baby-broschyrer att daglig användning av typ renässans minskade risken för öroninflammation med rätt många procent hos barn. Kanske något för A?

Penicillinet vi fick var ju inte heller populärt. Har bara gått ner genom att få en chokladboll efteråt.

Snaily - mina händer är fulla med sprickor med. Ska försöka vara duktig med body shops handkräm "Hemp hand protector". Brukar hjälpa bäst för mig.

Återvänder till min avocadomacka...

• Liten med Mindre

När jag var liten smorde vi alltid ansiktet med fet kräm på kvällen, sen ingenting på morgonen. Funkade bra vad jag minns. Nivea Ultra var det på den tiden.

Muffins - brösten innehåller nog en hel del fett, utöver körtlar. Men det är nog olika hos alla. Och vissa lagarar mer fett där än andra...

Tvättstugan - undrar om jag ska väcka maken och dra sängkläderna ut sängen?

• Liten med Mindre

Hmm...min sköna promenad hem imorse kanske var dum. Ont i bäckenet. Eller så kom det av sovstunden på hårda soffan.

Är det någon som minns om man får ondare i bäckenet precis före förlossningen?

Känner mig för övrigt lite förvirrad - vad gör jag hemma nu när Mindre är hos dagmamman??

FruE - spännande med sprutstart. det kommer gå kalasfint!

BS - stackars er. Jobbigt att ge järntabletter och riskera komplikationer.

• Liten med Mindre

Muggles - KRAM! Sabla tantelände!

Porchez - skönt att du kryade på dig kvickt!

BS - skulle du kunna bada med Astrid? Visserligen inget hett bad, men hon kanske kan komma i en stund, och sen kan maken få torka och pyssla medan du tappar på varmvatten igen?

Åh - suck, febriga maken hade dörren öppen när han började duscha efter sitt skållheta bad - så brandlarmet gick. Hatar verkligen när det händer. Fram med pallen, upp till larmet, av med kåpan och hitta bygeln att dra loss. Givetvis under stort tjutande.

Nåja, min tur att bada. Behöver nog det efter dagens promenader.

för övrigt känns det som att det laddas för en nervpirrande IVF-vår i tråden. Förstår att det bits på naglarna lite överallt.
    Massor med lycka till alla!

• Liten med Mindre

Rapport från den eviga sjukstugan. Maken fortsätter med sin feber, Minder o jag är bara lätt snoriga. Hoppas han håller sina baciller för sig själv o kastar ut dem.

Tvättservetter - har faktiskt insett att de funkar bra att göra rent de rostfria ytorna i köket. kyl, diskmaskin och fläktkåpa. Säger lite om varför Mindre inte får dem annat än till händer o mun när man är på picknick.

AM - cravings, det går i vågor vad jag vill ha. Efter lunch MÅSTE jag ha kakor eller choklad. Det känns som om jag ska svimma annars. Men så har jag haft lågt blodsocker hos BM två gånger i rad, både före o efter lunch. Så jag faller för frestelsen.

I matväg är det inget speciellt som lockar. Är sjuk lite för mycket för att urskilja andra cravings. För när det är förkylt åker alla mjölkprodukter bort - urk!

Apelsiner var poppis ett tag. Och nu senast avocadomacker. Men båda beror ju mest på att vi hittat fina exemplar.

koko - hoppas kaffet o kakan smakar!

Ore - trevlig utflykt!

Tror jag ska göra mina bankärenden och krypa ner i sängen igen. Soova lite extra!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge