• porchez

Vi fortsätter blanda och ge

PB - tänker precis som någon annan sa här inne, så om du (hoppas för allt i världen inte) inte får ett till barn, skulle du vara en underbar fosterförälder eller kontaktperson! har du nånsin tänkt på det? Du har så vettiga åsikter, så mycket att ge, och är så kärleksfull! Precis vad de barnen som din vän pratade om på hennes skola behöver!

Lappis - spännande! hoppas allt går bra imorgon

• porchez

Vickan - välkommen hem till "rätt"-län

• porchez

måste bara fråga! har nån av era män fått nån sorts kris, efter att barnet har kommit?

Har precis haft ett långt samtal med en gammal vän, som inte bor ihop med barnets pappa längre (bebisen är 6 mån), efter att han fått panik efter förlossningen och blivit världens egoist, och min vän och barnet finns inte plats i hans värld längre.

Nån som hört nåt liknande? Förlossningsdepressioner och annat här man mycket om, men varför ska inget sådant kunna hända pappan??

• porchez

Tittar in i fredags stämningen! men bara en snabbis för jag är inte på fredagshumör!

Kan tillägga att både min kompis och killen går hos en kurator.

Har precis läst ikapp, men minns ändå ingenting vad ni skrivit, min hjärna går nog inte på fullfart just nu...

Lappis kul att det är igång, men kan tänka mig att det måste var jobbigt att "gräva" i sig själv så där. Och så ska en annan människa sitta och bedöma det??!! hur mycket ska man gå igenom för att gå ta hand om ett barn egentligen? Men kul att det går framåt i utredningen, skåla för det ikväll själv ska jag nog fortsätta hålla mig till tranbärsjuicen, kanske ska piffa till den till en riktig Cosmopolitan??

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-10 10:20:38 följande:
    Äsch, vad pinsamt, jag har en bekant som gillar att skicka sådana där fåniga hjärtan på FB. Jag tycker egentligen att det är rätt så värdelöst men tänker att om hon nu vill samla på sådana så tar det mig rätt kort tid att skicka iväg ett par om dagen till henne. I alla fall, nu tryckte jag på fel namn och skickade iväg ett till en bekants ex. Han undrar nog varför i hela friden jag skickar fåniga hjärtan till honom!
    HaHA ja sånt är pinsamt! Men jag brukar tänka att folk vet hur lätt det blir fel, FB är inte helt hundra och ibland vet jag hur man helt plötsligt skickat hjärtan eller gruppinbjudningar eller annat till hela sin vänner-lista! Jag tänker nog alltid så när jag får något, att jag är en i mängden av ett massutskick än "speciellt utvald"
  • porchez
    Parnassia skrev 2010-04-10 13:54:36 följande:
    Halloj i tråden!Nu har jag mailat ett par bilder till Telis. Så snart kan nog lilla H beskådas där. Hoppas ni har det bra, det har vi. Vi njuuuuuter så mycket vi orkar trots sömn i maxdoser á 2h/tillfälle. Kram!
    Så söt! Och jättefint namn, hade en klasskompis som hette det, så för mig känns det inte alls ovanligt eller gammaldags!
  • porchez

start september skrev 2010-04-10 15:20:25 följande:

Jag har nog inte riktigt hängt med på varför du är deppig Porchez, men en extra kram till dig.
    Tack! är nog ingen särskild anledning, bara allmänt nere...
  • porchez

Hoppas Piff kryat på sig! Så att ni snart får vara friska, och vad mysigt det låter med en barnfri helg är ni värda efter all sjukdom och matkrångel, samla lite extra kraft med varandra!

ego - så har jag blivit sämre igen, det verkar ha gått upp i njurarna och jag har ONT men ska till jourvårdcentralen om några timmar, och hoppas de hittar bakterier nu så jag kan få ut antibiotika och bli frisk igen! Tråkigt, för idag är det strålande sol och jag hade planerat att gå en lång skogspromenad med grillning och fika!

• porchez

lyckades visst posta ett tomt inlägg!

hemma igen, och nu är det konstaterat UVI, känns skönt att få reda på vad det är, och medicin mot det, nu ska jag tyvärr lägga mig och vila, vill bara ut i det fina vädret...

Vickan - vad mysigt med frukost i trådgården, dagar som den här saknar jag verkligen hus, eller bara en balkong skulle inte vara helt fel...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge