Vi fortsätter blanda och ge
Cuddly - hej, hej! Jag bor i princip så långt man kan komma ifrån dig, och fortfarande hålla sig inom landets gränser. (Bor i Skåne.)
Cuddly - hej, hej! Jag bor i princip så långt man kan komma ifrån dig, och fortfarande hålla sig inom landets gränser. (Bor i Skåne.)
Hej! Hinner inte alls med i tempot härinne just nu; fullt upp med jobb, jobb och jobb. Men jag klagar inte, för jag har jättekul. Jag har iallafall lyckats snappa upp det (vad jag tror är) viktigaste;
Grattis till Nenne och Pricken; vad skönt att allt såg bra ut!
Grattis även till Snaily - super att du fått tillbaka ett litet långtidsodlat Yngel.
Och PB - åtta äggblåsor med fler som gömmer sig bakom låter som ett utmärkt resultat i mina öron.
Muggles - varma kramar!
Hemma är det helkass med Puffs ätande igen; för mindre än två veckor sen åt han helt själv sin middag, men nu är det skrik, knipmun och matning som gäller igen. Så himla frustrerande när man tror att det äntligen, äntligen, äntligen lossnat lite, så är man snart nertagen på jorden igen och tillbaka på ruta ett.
Piff har ju inte alls börjat äta, trots grupptryck på dagis, så den 25 mars ska logopeden dit för att observera honom under lunchen. Vi träffade hans magdoktor också igår, och hade ett bra samtal. Hon tog sig faktiskt över en timme till att sitta ner och prata med oss, så det känns bra. Piff har egentligen haft sond lite väl länge nu, men doktorn tycker inte heller att det känns motiverat att sätta knapp, eftersom han äter en del själv. Vi har fått en telefontid hos henne efter logopedens besök på dagis, så får vi se hur vi ska fortsätta sen. Skönt att ha stöd från expertisen iallafall.
Telis - kanske flaskorna används i Asien också?
Jag har inte alls hunnit läsa ikapp, men förstår att du blivit uppsagd, Telis. Beklagar! Dock vill jag bara säga att för min del var det ett lyft att komma till en ny tjänst, nu när jag började jobba efter föräldraledigheten. Jag var ganska trött på att vara hemma, så jag tycker bara att det har varit roligt att få lite nya utmaningar. Dessutom kommer du ju att lämna över till din man när du börjar jobba, så det blir ju inte som att Televinken måste vara på dagis från 8 till 17 för att du ska jobba.
Nu var ju jag trött på min gamla tjänst, så därför är det kanske inte så konstigt att jag tycker att det är roligare nu, men det kanske blir så att du också får en bättre tjänst än vad du haft hittills. Nu menar jag inte att göra det här till ett pytteproblem, för jag kan tänka mig att det är tufft att bli uppsagd. Jag hade ju åtminstone en anställning att gå tillbaka till, om än inte en tjänst.
Svammel, svammel, men vad jag vill säga är att det faktiskt kan bli bra att komma till något nytt efter föräldraledigheten.
Kramar!
Oupsie - här blir det färska räkor med tillbehör. Gott och väldigt "lättlagat".
Telis - jo, jag inser ju att det är en avgörande skillnad att jag hade en anställning (fast mitt företag sade upp nästan 10% av personalen här medan jag var föräldraledig, så säker kunde jag inte vara). Däremot menade jag att när man väl är på plats på det nya jobbet så behöver det inte vara en nackdel att det faktiskt är ett nytt jobb.
Oupsie - vi brukar ha sallad, något gott bröd och typ någon romsås som "dipp" till räkorna.
AM - starkt jobbat! Fast själv tycker jag om bröd och pasta alldeles för mycket för att kunna köra LCHF. Är väldigt tacksam för att jag gick ner det jag ville gå ner under amningen, och att jag sen har lyckats hålla den vikten (trots mycket kolhydrater ). Det är inte alls bra att det öppnat ett stenugnsbageri här i stan; de har så fantastiskt gott bröd, för att inte tala om deras kardemummasnurror. *dregel*
Snaily - ah, så det blev en till frysen också; vad bra! (Eller bra; jag hoppas förstås att den inte ska behövas, men du fattar säkert vad jag menar. ) Hoppas att ni klarar er ifrån kräksjuka.
Vänner - grattis igen till en liten (ganska stor ) lillebror till Prinsen! Många kramar!
EA - åh, lider verkligen med dig där i ångestruvarträsket! Hoppas verkligen att det är falsklarm. Kramar!
Hej alla andra! Usch, vad tiden räcker dåligt till nuförtiden. Maken och jag har bestämt att vi ska skaffa städhjälp, för det är så trist att ha städspöket hängandes över sig varje helg. Isåfall sätter jag mig hellre och jobbar en stund, och låter den lönen gå till att betala någon för att städa.
I lördags var vi på barnens kusins 2-årskalas (brunch) och igår hade vi en tvillingfamilj på besök, med lika gamla barn som våra. Det var rätt så bra drag på båda tillställningarna, kan jag säga. Brunch är iallafall ett koncept jag varmt rekommenderar till alla som ska fira små barn. Det är ju trevligt om själva objekten för firandet är vakna längre än en timme, och det är ju större sannolikhet för det på dagtid. (Åtminstone om de kommit förbi den där första fasen, när det inte är någon skillnad på natt och dag. )