• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Start september: hej! Springmask hade storsonen en gång för länge sedan ... fick några tabletter så gick det över. Bra dock att hålla naglar kortklippta eftersom det säkert går runt på dagis ...

• Ore

Vänner: Japp, har tyvärr egen erfarenhet, i vuxen ålder, fick det från syskonbarnen

Finns medel mot det på apoteket, Vanquin eller nåt sånt heter det. Tabletter för vuxna, vet inte om det finns flytande för barn. Tabletterna för vuxna ska tas vid två tillfällen, en tablett per 10 kg kroppsvikt. Man får knallröd avföring av det

Övriga råd är att tvätta händerna ordentligt, hela tiden. Sova med underkläder. Byta ofta och tvätta i minst 60 grader. Byta lakan ofta och tvätta i minst 60 grader.

Tror det var det man kunde göra ...

• Ore

Idag har jag varit och beställt blomdekorationer till dopet. Ska vara väldigt vårig, och ha små påskliljor och krokusar på lökar, som får ligga i ett litet "bo" av färgat trassel. Tre sådana bon per bord, och så en murgrönsranka och några ljuslyktor. Blir jättefint, tror jag

• nennesjuttioåtta

nu har jag tid att kommentera! Eller ja, det hade jag egentligen hela dagen eftersom jag fick väääänta och vääänta på jobb som sen aldrig blev något som jag förstod något av vad jag skulle göra. Gah.

Ore
    *tummen upp* Vilken fin start!!!!

EA
    Du ska se, det kommer något ännu bättre! Vi var tvåa på två hus som var jättefina och verkligen "villhavillhavillha" men de kändes ändå inte (på rikitgt, så här efteråt) hemma och rätt när vi var där utan det var väldigt fina hus, bra lägen och väldigt mycket att göra på dem. de kanske hade bättre läge 8åtminstone det ena, utsikt över en åker, P gick upp i brygga) än detta, samtidigt som den här tomten är mysigare och lättare att få i ordning. Det var tandagnisslan när vi blev snodda på dem framför näsan men nu, jösses, vad skulle vi ut i den buschen att göra? Det kommer bli bra, det är ju inget som säger att det inte grannhuset kommer ut snart?

PB
    åh sen bah FAAAAAAAAAAAJT!!! Hoppas sonen får en fortsatt lugn och rolig tid i skolan!

Snaily
    ta det lugnt nu, det kan bli allvarliga saker det där. Blivfrumuffins HOHOOOOOOOO vad göra med sniiiigel?

Här har det också snöat en hel del, mannen skottar, jag kokar ärtsoppa (hahah, ja jag vet men jag fjärtar ju redan urban så vad kan hända), bakar bröd och leker med råtta-on-a-stick med Nancy.

• sweetstreet

Heeeej!
    Även jag hittade hit! Fast jag blev först jättekonfunderad över att ni inte skrivit ngt alls sedan jag sist kollade tråden. MEN så pinglade polleten ner och jag kom på att det säkert var ny trådstarr!!
    och se så rätt jag hade.

Tack Ore för den mycket bra inledningen!!!
    TÄNK att tråden varit igåns så länge! Helt otroligt faktiskt!!!!!!!

Har inte hunnit läsa ngt än, men kasnke hinner läsa ikapp senare.
    Kram!!!

• nennesjuttioåtta

Ore
    låter jättefint! när blir dopet?

åååh vilka vårkänslor du rev upp nu! dumma!

Fast vi ska åka skidor (på längden) och grila i helgen så det får gärna vara snö ett tag till om det ändå är vinter. Annars är det ju bara brunt, dött och mörkt. Snö är bra, tralalala.

September
    ooh minns nästan hur det var men det var länge sen. Min kollega berättade ju så fint, efter att vi delat en mandarin min första vecka på jobbet, att hon hade såna envisa springmaskar som smittades som sjutton och hur bajset såg ut och.... aaaaah!

• nennesjuttioåtta

hej sweetiepajsaren!!!!

• nennesjuttioåtta

PB
    har du inte sökt än, hallå eller, det var ju ditt namn som stod i rubriken!

hej Sweetie, här är det snöstorm, vad har ni för coolt filmväder därborta?

• nennesjuttioåtta

men hörrni är det ingen som ska ta dagens namn till sina barn?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge