• Vi 3

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Niini: Jag tror inte att det gick så bra eftersom hon bara försvann tyvärr.

• Vi 3

Varelse: Tack fina du! Börjar ana varför dottern varit gnällig och sovit dåligt, det verkar som vi har tänder på ingång! Så nu är jag otålig istället.

Usch jag börjar klura på skansens bröllopsmässa eller va det va de skulle ha. Kändes ju rejält lockande när vi ändå kommer vara inne i stan då.. Frågan är ju hur jag får med gubben på det, kanske rent av inte säga att det är ngn mässa och "bara" gå på Skansen? Alldeles för lockad av det där..

• Vi 3

Katja: Hon är snart 8 mån. Jo jag ska nog ge mig på att köpa ett friskiskort eller ngt så jag dels kommer ut lite och får vara mig själv och del får vara ngt annat än bara mamma. Tror inte riktigt sambon fattar hur det är att vara hemma. Eller såklart han inte gör iom att han inte gjort det.

Han har precis börjat nytt jobb, vet inte riktigt hur det blir med semester o så, men han ska iaf kolla hur mkt jobb de har under sommarn och om han isf kan vara föräldraledig så kan jag jobba. Det skulle nog göra mkt för mig att få komma ut och vara yrkesverksam ett tag igen. Sen kanske man kan jobba extra eller ngt.

Vi har verkligen snålat med dagarna för att han ska kunna vara hemma längre, så jag tror det kommer, frågan är när..

Varelse: Mässan är sista helgen i mars, men på så dumma tider att det inte funkar för oss.. Den är öppen mellan 11-15, och vi ska iväg på födelsedagslunch kl 13 så det blir nog tjorvigt åt båda håll. Men men. Är nog lika bra det, vem vet vad man kan få för sig..

Nu håller vi på att diskuterar godisbuffé, jag är jättesugen på det, godisråtta som jag är. BM, som känner mig lite för väl?, tror att alla kommer må illa efter för mkt godis.. Mig han syftar på?

• Vi 3

Hej på er!

Har ni haft en bra helg? Vår har varit... fullspäckad. Svintrött (idag med) och ska vara ensam m donnan till 22 ikväll.. Jag är sååå imponerad av ensamstående måste jag säga!

Igår gick vårt OSA ut, 20 st som inte svarat. Vi tänker inte kontakta dem, det är alla människor som vet vad OSA betyder. Några har svarat genom min bror men skulle enligt honom ändå ringa, just nu är jag bara trött på alla människor som inte har vett att ens skicka ett mess och säga hur de gör. Vi räknar ändå med att några kommer dyka upp oanmälda. BM har några kompisar som har för vana att göra det... Han har lust att be dem gå därifrån då, men det blir ju bara en scen. I mina ögon förtjänar det inte ens det. (Nej, inga jag tycker om från början..)

Nu har jag iaf mailat lokalen som även har hand om maten om hur många vi blir, så jag sitter och väntar på menyförslag. Mailade imorse och är redan otålig.. :-/

• Vi 3

Ja som tur är så sover hon tidigt på kvällen, men nu på dagen är det NÄRHET som gäller. Men som tur är skrattar hon mkt och tycker att livet är great! I lördags var vi på fest på kvällen, hon höll igång i 8 timmar utan att vara ledsen. Man såg att hon var trött men hon flörtade järnet.. Var ett par som skulle få barn ganska snart, de hade svårt att hålla sig ifrån henne..

Vi kommer att ha grillbuffé, så det är nog ingen fara. Vi har dessutom lagt till 7 pers ifall att. Men vi blir nog 49 pers inkl 7 barn. Så det känns ganska lagom.

Hade en fin dispyt med min kära mor i helgen. Hon tänkte "hinta" till mormor o morfar (som inte vetat om att vi ska gifta oss) bakom ryggen på oss. Nu har jag berättat det för dem, ville inte gärna ge mormor en hjärtattack, men det kändes sådär att hon tänkt springa och berätta för dem bakom ryggen på oss. Men men, det är löst nu, men det var rätt stor irritation där ett tag...

Men om ni skriver ngt papper för barnen då? Var ska ni resa? Eller kanske polisen skulle kunna skriva ngt? Känns som folk åker med barn lite varstans utan ngn större kontroll..?

• Vi 3

Jo mormor o morfar är bjudna, men de är ganska, ursäkta uttrycket, glappkäftade. Och sen håller de på med en hel del konstigheter som gör att jag inte vill släppa in dem helt i mitt liv, men men.
    Mormor höll på att få en hjärtattack när jag sa att vi inte skulle ha ngn bröllpstårta. "Det MÅSTE man ju ha!!!!" Eh, nej. Vi kör som vi vill ha det. End of story.

Men va konstigt.. Men inresa kanske inte är ngt problem?

Pratade med BM´s halvsysters fd man idag, han ville osa. De hade glömt, vilket jag anade. De är de som jag verkligen trodde att de just glömt. Har bättre kontakt med honom och hans nya än BMs halvsyskon. Blev så glad av att prata med honom! Fina människor!!

• Vi 3

Nu sitter jag här och är irriterad på mig själv. Ska åka och kolla klänningen i helgen, med skor och underkläder och förhoppningsvis beställa den oxå. Men nu satt jag på hemsidan och kikade på några andra klänningar som jag också vill testa.. :-S

BM kommer inte bli glad, han ska bort sen på eftermiddagen... Usch va jobbigt det blev!!

• Vi 3

Ni kan ju kika på klänningarna och säga vad ni tycker?

brudmix.se

Brudklänningar:
    10
    11
    16
    32
    33

Maxiander: Usch det är svårt det där. Är det pengarna som gör att hon inte kan komma så kan ni ju hjälpa till, om det finns möjlighet. Kolla det innan ni byter datum?

fryser: Men lille. Mars är ingen bra månad för honom..

• Vi 3

Maxiander: Jag tycker verkligen inte ni ska ersätta hennes förlorade inkomst, det är ju helt vansinnigt. Är ju fullt tillräckligt om ni, iså fall, skulle betala resan.

Han har ju lite rätt där.. Det är alltid ngn som har ngt annat planerat dessvärre..

• Vi 3

fryser: Idag är jag en suuur brud. Hade bokat klänningsprovning i helgen, imorse skriver människan att de knappt har ngt inne pga flytt. Det köper jag, men kunde hon inte sagt det igår då??? Så nu blir det provning i slutet av april när hon fått in allt igen. Jag lutar nog åt 10 eller 33, just för att den är enkel..

Vi har ju lite galna här hemma, och riskerar att bli på tjocken igen så jag känner att en klänning med lite utrymme för mage kan vara bra. Visserlgen finns magen kvar sen förra grav så det kan vara bra med utrymme för den ändå..

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??