Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Ska vara ledig juni och juli och ha "semester" är tanken :) Så hoppas jag på att börja jobba typ 1/8. Men min blivande man har öite mer begränsade veckor han måste vara ledig, han kan bara vara ledig "industrisemesterveckorna" om han ska vara ledig en längre tid. Men ja... vem vet...

www.maxiander.se/

• Maxiander

Jo tjänstledigt... men kanske inte som helt nyanställd... Sen är jag lite tveksam till att gifta mig just efter jag börjat jobba. Vill lägga energin och fokus på mitt nya arbete och någon månad innan bröllopet lär ju det ta en del energi från jobbet?!

@Varelse varför vill ni gifta er en fredag?

www.maxiander.se/

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-03-01 18:48:28 följande:

@ fryser: Skönt att jag inte är ensam. Nu sover dottern, och jag unnar mig att läsa en bok (när jag inte spanar här.. ) Sen blev det visst en shoppingtur inbokad till på lördag. Det känns.. helt OK.
    Trevligt :)
  • Maxiander
    fryser skrev 2010-03-02 22:22:46 följande:
    måste berätta att dte blev en promenad på 1 timme o det snackades bara bröllop vänninan är redan gift så råd kan man inte få för lite av på lör ska vi träffa en annan kock o få offert..sov sött alla underbara människor där ute ( fått solsting idag)
    Allt prat om promenader inspirerade även ut mig i vinterkylan på en runda runt halva stan nu ikväll! Brrr... men underbart var det!

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Efter en månads vila från att vara totalt beroende av bröllopstankar och planering har suget nu kommit tillbaka. Nu andas hela jag bröllop igen...
    Var och lunchade med en kompis och det enda vi pratade om var BRÖLLOP, som tur var tyckte hon nästan det var ännu roligare än mig så jag hoppas inte hon blev uttråkad!
    Bröllopstankarna går verkligen i vågor!!!

www.maxiander.se/

• Maxiander

Vi var ute och åt idag och kom på oss själva med att plötsligt bara prata bröllop och knappt tänka på restaurangen och den goda maten... Det är ju kul med bröllopsprat men det får inte ta över allt. Vi vill ju njuta av nuet och kärleken just nu och inte bara fokusera på nått som händer "sen". Restaurangbesöket slutade i alla fall med att restaurangägaren också blev engagerad och själv nästan började fundera på att fria, hihi... Sen passaade vi på att faktiskt hinna leva lite i uet också! Middagen blev i vart fall toppen! Nu är vi mätta och belåtna :)

www.maxiander.se/

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-10 11:42:16 följande:
    var det för restaurang ni var på? vi ska till sthlm sista helgen i mars kan vara kul med lite tips.
    Fondueboden (här kan du kolla på bilder www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueboden/) Riktigt bra och trevligt! Ett hett tips!
    Men Brasserie Bobonne (läs mer här www.maxiander.se/fodelsedagsmiddag-tastesthlm/) är den restaurang, av de vi hunnit prova i år, som var absolut bäst faktiskt!!!
    Sen är east min favoritrestaurang men där har vi inte varit i år faktiskt. Försöker prova så mycket nytt vi bara kan :)

Sista helgen i mars, gu s kul, om du vill bli bröllopsinspirerad så måste jag TIPSA om ayy Skansen har bröllopsmässa den helgen!!! Men ni kanske ville komma bort på lite semester och inte tänka på bröllop? Skansen är ju annars supermysigt och deras egna bröllopsmässa kommer nog vara urmysig!

www.maxiander.se/
  • Maxiander
    scarborough81 skrev 2010-03-10 21:21:00 följande:
    Vart kan vi äta i stockholm någonstans, där det inte kostar skjortan?Har hört om någon mongolisk på drottninggatan?Vi ska besöka på lördag, åker iväg över dan bara vi..
    Fondueboden (www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueb.../)Är prisvärt likaså Sacre Coeur (www.maxiander.se/svensk-fransk-tastesthlm-middag-pa-sacre-coeur/)
    Det är inte "jättebilligt" men inte heller "dyrt".
    Även Bebe (www.maxiander.se/middag-pa-bebe-tastesthlm-kortet/) var jättebra.

Vilken stadsdel föredrar ni och vad är ni sugna på?
    Vi är ute och äter jätteofta och älskar att prova nya ställen så vi har varit lite varstans faktiskt så jag hjälper gärna till att rekommendera!
    Vill ni ha en rastaurang med lite klubb-känsla så rekommenderar jag Hotellet som är väldigt trevigt att stanna kvar på och ta en drink. Det är inget stökigt ställe och riktar sig till en "äldre" publik. Likaså Storstad som har samma ägare, bara olika stadsdelar.

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Jag tycker det är värt extrapengarna! Tänk också på den stress det spar dig. Kunna slappna av hemma och inte ha en till tid att passa och springa runt på stan och bli uppstressad! Jag skulle valt att göra det på ett och samma ställe oavsett och nu när du dessutom har ett överraskningsbröllop så känns det verkligen som ett lugnare alternativ.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??