Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Ja fy det förstår jag. men hon förstår nog, om du förklarar att du får allt fixat samtidigt hemma. Bröllopsdagen är nog stressig som den är, man lär ju vara ganska mycket i varv känslomässigt timmarna innan vigseln som det är!

• Maxiander

Ja om hon som både sminkar och fixar hår kan komma till salongen och fixa för en summa som ligger närmre kicks summa så skulle du ha en optimal lösning, om frisören går med på det :)

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-11 10:48:18 följande:
    de restauranger som vi har tyckt om i gbg är lite olika. det kan vara tapas eller riktigt gott tillagat hjort eller anka.vi var i helsingborg i höstas o där hamnade vi av en slump på en restaurang som jag inte kan glömma.servitrisen var grym o visste vad hon pratade om. maten smälte i munnen o vinet var utmärkt till maten.senare på kvällen öppnade de barnen o det blev typ en klubb. så man kunde stanna o ta några drinkar efteråt oxå om man ville. inget dansgolv nästan men så mysigt o roligt ändå.heter dte bara hotellet det du rekomenderade? dte låter jätte intressant.vet inte de kanske har jätte god mat på vårat hotells restaurang oxå men offtast vill man ju ut o käka nån annanstans.om ni kommer till gbg så kan jag tipsa er:)
    Vad var det för ställe i Helsingborg? Bara Vara? Helsing? Var det stort eller litet? Finns flera väldigt trevliga ställen i Helsingborg faktiskt, tyvärr lite sämre med nattlivet men det funkar :)

Ja det heter Hotellet, är inget hotell utan en restauran/uteställe. Det är vårat favoritställe faktiskt :)Personalen är supertrevlig, maten god och sen är det kul när det "händer" nått på kvällen! Det stänger ett så det är ingen nattklubb men de har dansgolv på nedervåningen. Det ligger på Linnégatan 18.

www.maxiander.se/
  • Maxiander
    fryser skrev 2010-03-11 12:35:00 följande:
    vi bodde på clarion hotel grand. om man står med ryggen mot ingången till hotellet så ligger restaurangen till höger en liten liten bit upp. tog 3 min att gå dit. ganska stort o sååå fint.jag kommer inte ihåg namnet men ska absolut komma med MB om han kommer ihåg.. vad har de för sorts mat på hotellet? låter annars som ett ställe vi borde testa.
    Hjärnsläpp? Kan inte komma på vart det är?

Min favorit på Hotellet är tonfisken. Man beställer en rätt och flera små tillbehör till. Så om jag och min blivande man är där så brukar han ta något med kött, jag tonfisk och sen delar vi på tre fyra små tillbehör som är allt från sallader, röror och potatisgratäng typ.. De har även hela huvudrätter man kan beställa.

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Skansen-bröllops-mässan är 27.28 mars 11-15, sedan har de bröllops-yra på skansen 5/6 eventuellt även 6/6. Det ska vara någon dag de har "öppethus för bröllop"me då det är drop in vigsel av nått slag... Vet inte riktigt men ja man får ställa sig i kö och sen gifta sig typ. Kyrkan på skansen är superfin (www.maxiander.se/seglora/), vi tänkte först gifta oss där men nu blir det en annan kyrka i stället :)

Har ni haft problem med att viktiga gäster inte kommer kunna närvara vid bröllopet? Hur har ni gjort då? Har en vän som bor utomlands som eventuellt inte kommer kunna komma, ska vi betala hennes biljett? får så dåligt samvete om hon inte kan vara med. Sedan har vi en familjemedlem som råkat boka en resa som sträcker sig över vårat bröllop, hur gör man? Känns inte alls lika roligt om inte dessa betydelsefulla personer kommer att kunna närvara :( Lite ledsen... Nu vill jag byta datum men vet inte om det kommer hjälpa min vän och dessutom måste vi i så fall hitta en ny kyrka och allt, och det snabbt... Åhå... Ingen rolig dag idag...

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-16 17:04:04 följande:
    kommer att försöka att gå på skansenmässan..viiiilll.fy vad tråkigt med gästerna. om dte är enbart pengar som gör så att hon inte kan komma så tycker jag att ni får hjälpa henne men om det funkar att byta datum o att då kommer bäge viktiga gäster så kanske dte verkligen är värt det. har ni redan skickat ut inbjudningar?håller tummarna
    Ja vi med :)

Ja min vän tycker det var lie dyrt att åka fram och tillbaka till Sverige och sen förlorar hon arbetsinkomst de dagar hon är här. Vi skulle väl få betala hennes biljett och hennes förlorade arbetsinkomst i så fall.

I andra fallet handlar det inte alls om ekonomi utan bara att de är iväg på en resa just då, så om vi byter datum kan de komma.

Känns så tråkigt att gifta sig om inte alla de viktigaste är där. Men som min kärlek säger så kanske någon annan inte kommer att kunna komma om vi byter datum ovs... Suck... :( Vi får se om de senare fallet kanske kunde boka om sin resa... HOPPAS!!! De vill väldigt gärna komma och vi vill väldigt gärna ha dem där!
  • Maxiander

vi3 och fryser : Ja ni kanske har rätt. Hoppas få besked om de kunde avboka sin resa idag... Väntar med förhoppning och lite stress i magen... HOPPAS!!!

Ja det blir ju ganska dyrt om man ska ersätta allas förlorade inkomst, får ju hoppas att folk vill komma ändå :) Hihi ♥

Åhå låter som du, fryser, hade en underbar kväll! MYS!

www.maxiander.se/

• Maxiander

Åhå idag ska jag prova klänningar!

Ska både bli kul och lite stressande...

Tycker nog att klänningsbiten och min kärleks kläder är det svåraste med hela bröllopet. Allt annat vet vi hur vi vill ha det men jag har ingen bild av "min brudklänning" i huvudet, vet bara att jag vill ha en romantisk, inte så "bröllopig" klänning, och att jag inte är beredd att lägga en hel förmögenhet på den... Blir nog en tuff dag idag!

Ska även iväg och kolla på det tredje lokalalternativet :) Det ska bli kul! Hoppas hoppas! Ska bestämma oss för lokal och transport i veckan!
    www.maxiander.se/

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-03-30 14:17:37 följande:

mår ni brudar? Hur går det med planering?
    Jo tack, fast i klänningsdilemma... Åhå..

Lika mycket med dopplanering som med bröllop?

www.maxiander.se/
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??