Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

hehe jo det tar en del tid det gör det... Ska ringa lite nu jag med..

Måste tyvärr pendla mellan Skåne och Stockholm i två och en halv månad nu vilket absolut INTE kom lägligt. Dyrt och tidskrävande.
    Sitter i Helsingborg nu, varit här några dagar och saknar min kärlek otroligt mycket! Imorgon ska jag till Lund sen får jag flyga hem till mina älsklingar (hunden också) för att flyga ner hit på måndag igen... suck...
    Känns som att bröllopsplaneringen kommer bli lite lidande nu...

www.maxiander.se/

• Maxiander

Sitter på föreläsning i Lund nu. Och grått och trist är vädret här idag... Ja jag tar examen i 4juni så det är bara att bita ihop..
    Tåget är dyrare än att flyga faktiskt! Men jag ska inte klaga allt för mycket, men vi är så ovana att sova ifrån varandra så det är lite ensamt...

@fryser: Hihi men tänk så skönt för din älskling att du får skriva av dig här så an slipper lite tjat om allt :)

www.maxiander.se

• Maxiander

@vi3: Åhå det skulle skära i hjärtat om vår Stella skulle bli aggressiv mot våra framtida bebisar. Visserligen är hon liten men det är ju bebisar också. Hon kommer nog bli ganska svartsjuk men hoppas det inte blir mer än så. Hon är ju världens goaste men också väldigt bortskämd!

@fryser: Ja visst är det jobbigt att vara ifrån varandra! Säkert nyttigt som du skriver men mest jobbigt! Nu är jag hemma i påsk i alla fall! Ja det är både examen och bröllop, egentligen blev jag klar med min kandidatuppsats redan i vintras men har läst masterkurser en termin, de hade ändrat universitetsystemet så det ingick i mitt program trots att jag inte tänkt ta någon master.

Mitt klänningsdilemma är löst för övrigt! Min underbara faster ska sy min klänning!!! :) :) ;) Var och kollade mönster igår med älskling och sen hittade jag en superbra klänning direkt efter i en butik på NK (ej bröllopsbutik) så nu vet jag precis hur vi ska designa ihop en perfekt brudklänning för mig!

Vad har ni för klänningar???

GLAD PÅSK!!!!!

www.maxiander.se/

• Maxiander
    Niini skrev 2010-04-02 09:59:21 följande:
    Visst känns det underbart när det löser sig :)Min klänning är ganska enkel axelbandslös. Ett provexemplar så det finns bara några få i världen :)
    Åhå vad roligt! Kul när det är extra speciellt :)

Trevlig påsk!

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Hur långt/när är gränsen för att man ska ha transport för gästerna mellan kyrka och lokal tycker ni? Har ni bra tips på bra transport i stan?

@fryser: Ja visst är det! Så glad så glad!!!! :)

www.maxiander.se/

• Maxiander
    fryser skrev 2010-04-06 20:10:33 följande:
    det var en bra fråga
    Ja visst är det! :)

Åhå har lite huvudvärk och är sjukt sugen på "något", typ en stor godispåse, men är "förbjudet" nu när vi ska gå på detox... åhå... men mest jobbigt första dagarna bara... Skulle göra klart inbjudningarna till bröllopet idag men med huvudvärk känns det sådär... och inga värktabletter är tillåtna under detox heller... suck.... Behöver sympati... hihi skönt att skriva av sig i alla fall :)
  • Maxiander
    SueAnne skrev 2010-04-07 14:31:02 följande:
    Nu har vi bokat lokal! Så nu blir det 5/2 2011!!Min m2b sa igår att han hoppades att det skulle bli lite lugnare med bröllopsplanering nu. Pff...
    Det är nu det börjar!

@Vi3 ni får stå på er, maten är ju superviktig! Kärlekn är på möte om vår mat just nu... Hoppas ahn kommer hem med bra nyheter :)

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Men fy att folk kan säga sådana saker när man berättar att man är gravid?!?! Blir vansinnig! Det är verkligen helt absurt! Folk borde skämmas! Jag kasta fikat eller vad man nu åt i ansiktet på den släkting som sa något sådant!

Kunde inte ens tänka mig de reaktionerna. Förväntar mig enbart positiva kommentarer den dagen vi förhoppnings vis ska berätta en så rolig nyhet!

Tycker synd om er!

Min svärfar tjatar om barn, mamma med och min svägerska likaså. När vi nämnde att vi funderade på att skaffa en till hund kommenterade svärfar med att han minsann är mycket bättre barnvakt än hundvakt och det är ungefär den reaktion alla våra släktingar kommit med. Lite press på oss känner vi nog att det är men hellre det än tvärt om!
    Men bäst vore ju om allt får ta den tid det tar för en själva :)

Ha en underbar dag nu!

Själva är vi högst missnöjda med vädret då de lovat sol och värme, men kanske bra med kyla, då vi nu sitter inne och bröllopsplanerar i stället, vilket behövs!

www.maxiander.se/

• Maxiander
    fryser skrev 2010-04-07 20:50:14 följande:
    maxiander. .. hur länge ska ni detoxa? klart det är synd om dig.. jobbigt med huvudvärk o jag antar att du har provat att dricka vatten en del vi3... vad är FL??jag håller med maxiander.. stå på er. maten är ju viktigt. vi håller fortfarande o velar med våran förrätt-- sueAnne.. härligt att ni har bokat men vad fel din sambo har
    Vi ska detoxa två veckor :)

www.maxiander.se/
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-04-09 14:29:59 följande:

fryser: Tack du, och detsamma!Just nu vet jag inte om 2010 blir ett bra år för oss. (Känner ni oxå att det bara händer massa neg på mitt håll..?)Svärfar med fru var här igår. Vi berättade att vi ska ha barn igen. Svärfar börjar skratta (inte glatt) och säger att de visste att jag (!!) skulle härma min bror. De fick sitt andra i jan och det är 13 mån emellan. Vi kommer ha 16 mån emellan.Sen frågar hans fru om vi inte skulle göra abort. Så först har jag lurat M till det här barnet, för det var så han menade och la fram det, sen ska jag ta bort det. M, den kära mesen, yppar inte ett ljud. De attackerar mig ganska hårt, jag känner mig mer än kränkt, och han säger inte ett ljud. Såhär i efterhand säger han att han blev så ställd att han inte visste vad han skulle säga. Han vill inte riktigt ta upp det hela med sin pappa, och gör han inte det och förklarar på ett TYDLIGT sätt att jag inte sitter och styr över honom så blir det inget bröllop i sommar. Då blir det snarare en separation, för jag kan inte leva m ngn som inte kan stå upp för oss / mig.Har haft bättre dagar...
    Och grattis till magen:)

www.maxiander.se/
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??