Inlägg från: fryser |Visa alla inlägg
  • fryser

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

vi3.. man FÅR gnälla. vet vad du går igenom då jag oxå är fortfarnde föräldraledig. det känns som att oftast så kommer man sist..
    har ni gott om barnvakter? kan du inte ta hjälp där o bara lämna några timmar i v så du kan sova eller träna eller bara läsa en bok.
    svårt att tänka så men så fort lillan blir över året så ska du se att det blir lättare. man förstår vad de vill o har lärt sig alla sov o ät rutinerna oftast. viktigast är att du planerar in en sömnstund när hon sover middag. städ o annat springer ingenstans.
    o om du får sova en stund på dagen så kanske du orkar planera en liten stund på kvällen?

• fryser

det är samma här. jag får tacka nej till nästan alla jobb som inte är typ 8 till 3 jobb o hur många sånna jobb finns det? men det kan vara värt dte för familje livet i längden. m som sagt passa på o sov när hon sover.. jätte viktigt. annars går det ut över både mammaroll o förhållande. utnyttja dian barnvakter. dte är så kort tid barnen är små så jag tror inte att mormor o farmor har så ont av det
    klart det kommer att bli bra. sov ut inatt o jag håller tummarna för morgondagen ska nani nu, brudarna åkte hem precis

• fryser

VI3::: hur går det idag? mår bättre? skickar en fredagstanke till dig o hoppas att du får en bra dag. själv ska vi till öppnaförskolan o sjunga o fika. laddar inför att jag ska jobba HELA helgen

• fryser

niini. hade glömt bort henne. det kanske tyvär är så som vi3 skriver.

vi3.. haha jo det är allt skönt att komma hemifrån men jag ska jobba mellan 12 o 23 både lör o sön o jag är så duktig på att säga jag så när de ringde från judoklubben o ville ha hjälp så sa jag ja o det ångrar jag. så nu ska jag vara på judon kl 9 o åka direkt till jobbet. kommer ju inte o få se nån av mailjen på heeeela helgen.. jaja det är snart måndag

• fryser

vi3.. håller fortfarnde tummarna. jag skalade morot o stoppade i näven på min lilla o det var både lite kylande o nåt årt hon kunde bita på när dte kliade i tänderna.
    om du kommer på nåt bra o lura i gubben istället för mässa så säg till.. vill oxå gå på den.
    har fått för mig att dte ska vara mycket bättre än den igbg.. för den var verkligen kass;-(

varelse.. ingen vinst men jag förnyade den jag önskar ibland att vi hade börjat lite tidigare ju just när dte gäller lokal o så, tror inte att man kan vara ute för tidigt eftersom man förhoppningsvis ska planera bröllop 1 gång i livet. såå kul ju.
    jaja nu får alla passa på o njuta av dagen.ska kanlla ut på promenad o sen jobb till 22.. kanske syns senare

• fryser

hej o hå.. nu är jag tillbax i planerandet kocken ville att vi ska ha typ en kavringskiva o på hlva den nån kallrlkt lax o på andra halva löjrom,gräddfil o vad det nu var.
    kruxet är att jag vill INTE men har inget bättre förslag eller jo läste på en annan sida om nån som skulle ha apelsinmarineratankbröst med woldorfsalla med honungsrostade valnötter. det tycker jag låter myyyucket godare. har inte smakat på nån av de rätterna men är själv väldigt förtjust i anka.. kan jag me o ringa kocken o be han ändra..tänk om det inte blir så got då..blääää
    annars så skiner solen o jag är sååå trött efter helgen men det är en underbar måndag..yeee

• fryser

vi3... haaallo
    det är inte alltid lätt att vara ensamstående.jag var det i 3 år mend å hade jag turen att mamma bodde ca 100 m ifrån du får aktivire henne till tusen så hon däckar vid halv 7 så du får en lugn o skön kväll
    JA varför kan inte folk ha respekt för O:S:A. 20 pers är ju mycket o som du skriver att de är några som dyker upp ändå.. störande.
    vad ska ni ha för sorts mat? 3 rätter eller buffe?
    jag o barnen har vart hos farbror polis idag. hade lite frågor kring namnbyte.
    jag vill ju ha mitt nya efternamn redan direkt efter vigsel men kan inte byta ut det i mitt pass för att vi reser dagen efter. ;-( så 3 v senare när vi kommer hem kan jag förnya mitt pass i mitt nya efternamn.. tråkigt svar tyckte jag. fråga nr 2 vara att eftersom barnen möter upp oss utomlands kan det bli bekymmer om de inte reser med sina föräldrar? o det kunde hon inte garantera..blir trött på sytemet. vi får chansa o det är tyvär vårar föräldrar som får huvudvärk om de stoppar de utomlands.;-(

jag väntar oxå men på en provtryckning av inbjudningskorten..vill ha den nu så att vi kan godkänna den o trycka resten juuuu.

• fryser

vi3. barn kan ju vara så guliga. du får försöka njuta så gott det går.
    dock inte alltid så lätt när man är sliten o trött.
    ska ni inte bjuda mormor? ibalnd tror vissa i släkten att bara för att man är släkt så är dte ok att gör vad som helst;-( som tur är så har varken mamma eller Mb s mamma lagt sig i för mycket än..
    vi åker till rom sön till tor helt själva o på tor flyger vi till makedonien för att möta upp barnen o närmaste släkten från sv där o så är dte bröllops fest på lör igen för mbs släkt som bor där. lättast att göra så än att bju hit ca 70 pers
    hon på polisen sa att eftersom man godkänner o skriver under o skaffar egna pass till barnen så är det upp till oss föräldrar att tillåta vilka våra barn ska åka med. jag fattar noll
    vi bilade i europa för 2 år sen o när vi skulle ut ur montenegra så stoppade de oss på gränsen. min äldsta son o jag har inte samma efternamn. de ville att jag skulle bevisa att jag var hans mamma... satt fast där i 2 timmar o tjafsa med de. til slut fatta de att oss kan de inte få mutpengar ifrån så de släppte oss.
    dte var därför jag tog upp den här frågan. men finns inet så mycket att göra tydligen.

• fryser

vi3. det är härligt att ha energigivande folk runt sig.
    jag måste komm aihåg allt sånt när mina barn ska gifta sig. att inte lägga sig i o så
    väntar på att kl ska bli 10. är nyfiken på brasiliansk vaxning så jag tänkte att jag ringer o bokar en tid idag . måste ju testa det så jag inte kommer till bröllopet o knappt kan gå
    aaaaaa tror att det kommer at göra jääääätte ont;-(

• fryser

varelse.. just nu går jag o biter ihop men han har själv satt tid till 1 maj på vissa saker hans ska fixa med bröllopet så dte blir väl att han tar det dagen innan 1 maj

har du gjort en sån vaxning nångång? fått tid på fre så då gäller det vare sig jag vill eller inte
    har alltid vaxat min bikinilinje själv men det där vågar jag inte mig på

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??