• Summerbride 09

En fotograf att undvika

Hej,

Jag tänkte börja mitt första inlägg med att varna för en fotograf som heter Jack Ghantous och jobbar i Södertälje. Vi blev rekommenderade denna fotograf av festarrangören. Vi träffade fotografen innan bröllopet och gick igenom vad vi sökte (visade bilder). Han påstod sig förstå exakt det vi var ute efter men till vår stora besvikelse så gjorde han inte det. Korten blev stela där vi ville ha dem levande. Kvalitén på korten var så usel att det inte går att förstora upp något av det. Och majoriteten var för mörka eller överexponerade. Videon var lika usel. Min man och jag försökte vid flera tillfällen att kontakta fotografen för diskussion efter bröllopet gällande album osv men han ignorerade våra samtal. Till sist skickade han all material via festarrangören.
    Vi fick äntligen tag i honom för att beklaga oss och kräva att han åtgärdar felen men han påstod att han har gjort rätt och att han har redan slängt all material. Det vi hade var allt som var kvar.
    För att få lyckade bröllopskort, råder jag alla blivande brudar att undvika denna besvikelse till fotograf. :(

• Svar på tråden En fotograf att undvika
  • bruden i skogen

Har du material på cd så försök få någon som kan redigera.
    Om de är för mörka kan man lätta upp ljuset och tvärtom.
    Att du inte kan förstora tror jag beror på att han har get er lågupplösta bilder, är så de flesta gör just för att man inte skall kunna göra förstorignar utan måste köpa av fotografen.
    Men man kan kringgå det lite om man har tur.. så mitt råd, visa dem för en kunnig person på ett datorprogram...

• roodeberg

men fy!!! Kan ni kolla om han är med i PYO, fotografernas egna förbund. Om han är det så kan ni anmäla honom, det kan ju leda till uteslutning och då kanske andra slipper genomlida det ni blivit utsatta för.

Fy så hemskt!!!!

• varelse

Håller med föregående talare - anmäl honom om ni kan!! Jag beklagar verkligen det ni varit med om..

Jag har kollat runt lite på olika fotografer och i flera gallerier hos olika fotografer har jag hittat foton på brudpar som låtit sig "omfotograferas" av en annan fotograf i sina bröllopskläder för att de också varit otroligt missnöjda med sina bröllopsbilder. Kanske inte en gratis variant, men i alla fall en möjlighet om bilderna inte går att "rädda" med hjälp av en bra redigerare?

• camilla 32

Det här forumet är helt sjuk ibland. Fattar inte alla helknäppa regler. Tur det finns andra bröllopsforum som fattar.

fick en tillsägelse för det här......................................................................................................................

Man får inte använda Bröllopstorgets tjänster för att göra efterlysningar eller undersökningar på annat sätt än vad som tydligt angivits i villkoren eller tjänsten som du utnyttjat.

Du får därför en varning för detta inlägg.

Här är en kopia på inlägget du skrev:
    "Vad tråkigt att det inte blev bra.
    Har du några bilder som man kan få se?
    Jag kan hjälpa dig att redigera några bilder iallafall om du vill.
    mvh

Det har väl inget med tjänster att göra? Jag tar ju inte betalt, utan ska hjälpa någon som inte är nöjd.
    ska skriva och klaga, men det hjälper väl inte. De borde byta personal.

• Sebastiána

camilla 32 skrev 2010-02-15 11:39:02 följande:

Det här forumet är helt sjuk ibland. Fattar inte alla helknäppa regler. Tur det finns andra bröllopsforum som fattar.fick en tillsägelse för det här................................ ................................... ................................... ................Man får inte använda Bröllopstorgets tjänster för att göra efterlysningar eller undersökningar på annat sätt än vad som tydligt angivits i villkoren eller tjänsten som du utnyttjat.Du får därför en varning för detta inlägg.Här är en kopia på inlägget du skrev:"Vad tråkigt att det inte blev bra. Har du några bilder som man kan få se?Jag kan hjälpa dig att redigera några bilder iallafall om du vill.mvh Det har väl inget med tjänster att göra? Jag tar ju inte betalt, utan ska hjälpa någon som inte är nöjd. ska skriva och klaga, men det hjälper väl inte. De borde byta personal.
    Vad tur att inte jag skrev det! Hade faktiskt funderat på det eftersom jag tycker att det är jättekul att hålla på med bilder och jobbar mycket med PhotoShop. Jag hade inte heller tagit betalt utan gjort det för att jag tycker att det är roligt. Jag gissar att det är en missuppfattning från BT:s sida.
  • camilla 32
    Sebastiána skrev 2010-02-15 11:42:55 följande:
    camilla 32 skrev 2010-02-15 11:39:02 följande:
    Vad tur att inte jag skrev det! Hade faktiskt funderat på det eftersom jag tycker att det är jättekul att hålla på med bilder och jobbar mycket med PhotoShop. Jag hade inte heller tagit betalt utan gjort det för att jag tycker att det är roligt. Jag gissar att det är en missuppfattning från BT:s sida.
    Får hoppas att det är en missuppfattning. Annars är det något rejält fel på deras regler, som de borde se över.
    Annars blir det här ett gestapo forum.
    Jag älskar också att hålla på i photoshop, håller på med det varje kväll och är bara glad att få bilder att pyssla med.
  • Summerbride 09

Tusen tack för ert stöd och jag är ledsen att du fick det meddelandet camilla 32 när det du föreslog var så snällt! :)Kan man få bort varningen?

Jag har tyvärr inte hittat honom i förbundet och kan dessvärre inte anmäla honom. Han stod verkligen fast att bilderna var verkligen jätte bra och att jag skulle kunna förstora upp vilken som helst.

Vi funderar verkligen på att ta om korten. Vi får se vilken väg vi tar men vi är nu på jakt efter en fotograf som kan hjälpa oss skapa bilderna som vi vill ha. Annars kommer vi att lämna in korten som vi har till någon som förhoppningsvis kan rädda dem.

Hjärtliga tack för all stöd än en gång!

• varelse

camilla 32 skrev 2010-02-15 11:46:39 följande:

Får hoppas att det är en missuppfattning. Annars är det något rejält fel på deras regler, som de borde se över. Annars blir det här ett gestapo forum. Jag älskar också att hålla på i photoshop, håller på med det varje kväll och är bara glad att få bilder att pyssla med.
    Jag hoppas också att det bara är en missuppfattning som kan klaras upp och att de kan ta bort varningen! Jag håller med dig till hundra procent: Man måste ju för sjutton få hjälpa andra människor i forumet (så länge man inte gör direkt reklam för sig själv och tar betalt, men det var ju inte alls så du gjorde - jag har läst ditt tidigare inlägg)! Det är väl det forumet är till för?!

Jösses... Som sagt, jag hoppas verkligen det klarar upp sig! Vad ska man annars göra? Behöva pm:a folk i smyg för att inte riskera att få en varning på sig när allt man vill göra är att ställa upp och hjälpa till.. Stå på dig!
  • Summerbride 09

Hej hej! Ledsen för det sena svaret men hur gick det "varelse"? :) Gick det att få bort varningen?

Svar på tråden En fotograf att undvika