• Berri

bali , hjälp!

HEJ

Jag och min blivande planerar och åka till Bali, vi har länge varit inne på och bo på Nusa Dua eftersom jag har hört att det är ett trevligt område. Vi trodde att det var max 10 km från Kuta( tydligen så händer allt där) men det vissar sig att det är ca 16-25 km ditt. Vi är ett par som tycker om och ha liv runt om kring oss men har hört att kuta är väldigt livligt,
    Vi ha bra hotell och fin strand och vara lite avlägsen från andra men samtidigt ha det nära till de ställen där det händer saker.

Min fråga har någon varit i bali förut? Såfall vart bodde nu kuta eller på nusa doa? Och hur långt är det mellan kuta och nusa?

Är tacksam för era svar !

• Svar på tråden bali , hjälp!
  • Berri

OOO såå härligt med massage !! :D jag ska titta på dina bilder nu på en gång =)

• Berri

o vilka härliga bilder du har !! din handbukett påminner om den jag har beställt, jätte fin !!

• MissieA

Tack så mkt Såg att ni gifter er i maj, snart är det dags. Jag har lagt ut några bilder nu, lägger in fler imorgon från den andra datan.

• Berri

hehe ojj står det maj? det var planerat till maj men det blev april, festlokalen vi vill gifta oss var fullbokat så vi tog första helgen i april :D

Lägger upp bild på min handbukett nu =)

• MissieA

Din bukett kommer bli jättefin, och orchideer lyser upp buketter Du får lägga in fler bilder efter bröllopet. Nää, nu är jag nog trött. Tänkte april men skrev maj , kanske för att vi gifte oss i maj haha.

När åker ni till bali? Vilket hotell ska ni bo på?

• Berri

Ja så kan det vara, däremot står det att vi blev tillsammans maj månad. vi åker tre dagar efter bröllopet, vi ville helst åka så fort som möjligt men skulle vi åka någon dag innan skulle vi betala ca 8-9 tusen mer ! för samma hotell och allt. Men tre dagar är lagom det med, vi måste kunna återhämta oss hehe,

Men in bukett ska ha vita nyanser =)

• Berri

Hellu glada brudar eller blivande brudar ! har någon av er varit i Bali början av April? för jag är orolig att det inte kommer vara 30 grader allfall första veckan som det står på alla hemsidor om bali under april !

• MissieA
    Berri skrev 2010-03-26 08:29:05 följande:
    Hellu glada brudar eller blivande brudar ! har någon av er varit i Bali början av April? för jag är orolig att det inte kommer vara 30 grader allfall första veckan som det står på alla hemsidor om bali under april !
    Vi var där i juni, men min svåger & hans fru var där i december, och tom då var det 30 grader varmt bara att det var mulet några dagar. En bartender vi lärde känna berättade att det var ca 30 grader året om :) så det ska ni inte oroa er för.
  • Berri

Tack MissieA, jag hade tydligen tittat fel..sökte jag bali sanur så visade det sig helt andra härliga prognoser !

• Maxiander

En tråd som passar min blivande man! Han har riktig Bali-koll.

Nu ska vi till Skansen men han skriver lite tips senare ikväll.

Skulle också vilja åka till Bali på smekmånad men vi vill åka till ett ställe som är nytt för oss båda. Inte så lätt när vi båda två älskar att resa och både rest och bott både här och där runt om i världen. Någon som har tips på nått udda ställe som man aldrig tänkt på att resa till men borde besöka?

www.maxiander.se/

Svar på tråden bali , hjälp!