Fru sy skrev 2010-03-31 09:54:46 följande:
mammas tåg är försenat så nu sitter jag här och väntar iaf. Arg är jag oxå, inte för att tåget är sent utan på arkitekten vi träffade i fredags. Vi hade bestämt oss för att ta hjälp av en arkitekt inför husrenoveringen så vi inte gör massa misstag som vi ångrar sen. Men jag kände redan efter mötet i fredags att jag inte gillade personen. Mannen tyckte såklart att vi skulle ge dem en chans, så det gjorde vi. Fick tillbaka ritningarna idag och då känner jag verkligen att han inte lyssnat på vad vi sade. Vi har ju köpt ett gammalt hus för att vi vill ha det, inte ändra och ta bort det. Tex dörren skall vara i mitten av långsidan på sådana här hus, man flyttar ju inte den flera meter och sätter dit en vanlig dörr ist för dubbeldörrar som hör till. sen har han ändrat massa saker som vi (jag) uttryckte som "heliga" som de är idag. Är så arg så tårarna sprutar... känns som han bara vill göra om massa gånger och därför tjäna mer pengar pga att det tar längre tid. Eller varför skulle man göra så annars?!?? Nu ska jag sätta mig och skriva ned alla negativa och om jag hittar något positivt får jag väl skriva ned det oxå, men det kommer bli svårt att hitta det! Mannen tycker såklart att jag blir för upprörd, "det är ju bara ett första utkast" men vad spelar det för roll om arkitekten inte lyssna på vad vi säger...Förlåt för ett riktigt gnälligt inlägg behöver få ur mig det bara, kommer väl tjata hål i huvudet på mamma idag om detta.
sånt e tråkigt....men ja...m¨ånga arkitekter har sin egen stil...de duktiga lyssnar o förmedlar kundernasönskemål....
men jag har inte så mkt pos att säga om arkitekter....tyvärr.
Men ta upp grejorna m ark o ge honom en chans till....
Ha en riktigt superhärlig påsk!