• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Nej, nu kan det få regna, för nu har det blivit så hård snö att ungarna ändå inte kan leka i den och då kan det likagärna smälta bort. Så att jag får se vad som växer upp ur marken i trädgården. Oerhört nyfiken!

• Daa

Spännande.

Jag tänkte börja spåna på hur vår nya rabatt ska göras, men det är så svårt att föreställa sig när trädgården ser ut som den gör nu.

passionsblomman skrev 2010-03-18 21:03:41 följande:
    Nej, nu kan det få regna, för nu har det blivit så hård snö att ungarna ändå inte kan leka i den och då kan det likagärna smälta bort. Så att jag får se vad som växer upp ur marken i trädgården. Oerhört nyfiken!
  • passionsblomman

NEJ! Det är jättelätt och jätteroligt att föreställa sig! Det är att sedan få till det som i sitt huvu som är marigare. Det ingår tex väldigt lite ogräs i min huvudrabatt...

• Fjällbruttan

Skriver under på att det räcker med snö!!
    Kom mera här idag, nu vill jag faktiskt bara ha sol!!! Varje dag!! Så jag hinner sitta ute och njuta.. måste nog baka muffins och vräka i mig... lät så gott i andra tråden!
    Jodå, det ÄR lite bättre idag, abselut asså... men lite skakigt, ska akta mig för diken ett tag känner jag!

Hmmm.. Blomman.. du vet att det finns Blommehöns va
    Himla bra värpare, du verkar tillhöra den kategorin...
    Ser mig framför dig när du går lös i dina ogräsfria rabatter och nynnar på Kackel i Grönsakslandet... (Pettson och Findus)

Här hoppas jag på att alla mina härdiga rosor som släpades från dalarna i somras (hittade en UNDERBAR handelsträdgård) har överlevt snötryck, kyla och äckliga små möss.. Och runt dem ska Scilla och krokusar sticka upp

Ninnis, låter som en underbar kväll, NJUT!!

Kramen till alla

• passionsblomman

Ja tänk att jag veeeet det VA!!
    Höns är förövrigt döden för rabatter-de älskar att rafsa och rulla i dem. Men deras skit är desto bättre!

• passionsblomman

Ååååh TYPISKT!!! Pratade just med en vän därhemma på öarna som jag vet ska föda närsomhelst. Hade hoppats att datumet redan varit och bebis ute och påhälsningsbar när vi kommer upp. Men den är beräknad samma dag som vi väl ska ha tillbakasättning. (vad är den förkortningen nuigendå?)

Dunmma bebis! Kom fram NU så jag får se dig!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-03-18 22:23:02 följande:
    Ja tänk att jag veeeet det VA!! Höns är förövrigt döden för rabatter-de älskar att rafsa och rulla i dem. Men deras skit är desto bättre!

Jepp, jag vet, har ju höns...
    Men släpper ut dem på våren innan det kommit igång i rabatten, då får de vara jordfräsar

På sommaren får de bara umgås med oss på gräsmattan!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-03-18 22:25:29 följande:
    Ååååh TYPISKT!!! Pratade just med en vän därhemma på öarna som jag vet ska föda närsomhelst. Hade hoppats att datumet redan varit och bebis ute och påhälsningsbar när vi kommer upp. Men den är beräknad samma dag som vi väl ska ha tillbakasättning. (vad är den förkortningen nuigendå?)Dunmma bebis! Kom fram NU så jag får se dig!

Du meddelade väl raskt att "färdknäppen" är mycket viktig nu för att DU ska få se bebis
    Att sen hennes man kommer att uppskatta dina tips är väl bara bra

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-03-18 22:40:25 följande:
    *fniss* ja då får man väl pluspoäng.

Yes!! Mera + till Blommehönan

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan