• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Haha! man KAN inte tala om bakslag när det bara är 1 mars.
    I maj, då börjar det vara bakslag. Tänk ordet "aprilväder".
    Bättre att ställa in sig på många fler snöflingor så inte varenda en blir en besvikelse. Dessutom brukar jag påminna om att de som kommer senare under vårvintern tar med sig massor av drivor när de smälter. Det skyndar alltså egentligen bara på tden för fjärilar och humlesurr och doft av Schersmin, Syren och Hägg. *POFF* så är den här!

• Sonja68

Kylan har släppt greppet litegrann, men då kom det snö istället. Har kommit rätt mycket det senaste dygnet.

• Sonja68

Jag har legat i förkylning hela helgen. Jag måste vara rena drömanställningen för en arbetsgivare: passar alltid på att vara sjuk när jag är ledig för att tillfriskna lagom till måndag.

• Jenny står brud 090801

Grattis till den lilla prinsessan som har namnsdag idag!!

Härligt Blomman att du haft en hälig helg med en go (ny) kompis. Roligt att även männen funkade ihop, brukar ju bli lättare att umgås då. Bor ni långt ifrån varandra?

Sonja: trist med förkylning, men skönt att det är bättre nu. *Skickar en kryapådigkram* ifall det behövs.

• Jenny står brud 090801

Tack för kramarna! De behövs. Vet inte vad det är med mig, men känner mig lite låg. Igår började jag gråta för precis ingenting hela dagen. Räckte att minsta lilla sak inte blev som jag tänk och jag bröt ihop. Idag känns det lite bättre, och tur är väl det funkar ju inte riktigt att gråta hela dagarna på mitt jobb

Fick tag på gyn idag oxå, fick en tid nästa vecka. Det känns skönt. Är faktiskt lite förhoppningsfull inför besöket. Kommer säkert få samma tabletter igen men det känns iaf bra att gå dit igen. Känns som det är ett steg åt rätt riktigt iaf... om ni förstår vad jag menar?!?

Nu är det mat som gäller här, blir en god köttfärssoppa här ikväll. Sen blir det filmmys med mannen... blir nog en bra kväll

• Daa

Jenny: skönt att det känns lite bättre idag. Ja, det är besvärligt att vara gråtmild på jobbet. *kramar*
    Bra att du har fått tid hos gyn. Steg i rätt riktningar, det gillar vi.

• Daa

Åh, vad roligt!

passionsblomman skrev 2010-03-01 12:46:30 följande:
    Att hälsa på tråd-vännen var en riktig höjdare! Ett lyft i vår annars rätt begränsade vardag. OOOOOOOOOOH vad kul det är att mötas och inse att man tycker precis så mycket om varandra som man redan visste fast utan kropp... Och våra män gillade varandra och oss också! Jag är så GLAD att vi åkte!
  • Daa

Sonja: hoppas du får bli helt frisk och pigg, även under helgerna.
    Och så hoppas vi att arbetsgivaren verkligen uppskattar sin mönsteranställda.

• Daa

Det var ett bra besök hos kuratorn. Känns som om jag pratar i 110 knyck, men hon verkar inte bli förvånad över nästan någonting jag säger. Kanske är jag ganska normal.
    Även den här gången blev jag förvånad över hur rationellt och klokt (bitvis) det jag säger låter när jag är hos henne. Varför kan det inte vara lika glasklart hela tiden?
    Ytterligare ett besök inbokat nästa vecka.

• Daa

Hur löste hon det här dilemmat, då?
    Gulliga lilla E.
    Är det bättre i hennes mage?

lanovia 08 skrev 2010-03-01 13:53:35 följande:

Jodå vi har det bra. Jag är enormt trött just nu efter lite dålig sömn inatt.E har ont i magen igår kväll skrek hon och fick bäras runt på. Hon har sovit inatt men oroligt. Sista halvan av natten har jag legat och masserat hennes mage och böjt upp bena på henne för att underlätta krampena (detta samtidigt som jag slumrat mellan varvena). Nu sover hon i sele på min mage. Jag borde passa på att sova också men vill inte för då måste jag lägga ifrån henne och det vill jag inte. När hon ligger själv så ligger hon och åmar sig och man ser riktigt hur ont hon har. Hängandes på mig är hon lugn och sover ordentligt. Tycker det är bättre att jag är trött och hon får sova tryggt och ordentligt.Fast kanske kan sätta mig i soffan och nanna lite...
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan