• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

Daa: Va bra med tid hos kurator o va skönt att du fick prata av dig! Försök se positivt på missfallen....(låter hemskt) men tänk om du hade kommit på ul o de sagt att fostret i magen saknade viktiga delar o att det inte skulle överleva utanför din kropp.....
    Du ska vara glad över att din kropp är duktig o sorterar....den funktionen försvinner med åren så försök se positivt på att din kropp funkar precis som den ska!

Det är inte så att det barn ni tänkt på o drömt om inte kommer pga missfallen....den tar bara lite längre tid på sig så att dens mamma o pappa lär sig fler nyttiga läxor på livets väg.
    Det finns en mening med allt....när väl ert hjärtegryn ligger på ditt bröst så kommer det att vara desto ljuvare.

Så fortsätt att drömma o tänka på ert barn....det kommer ska du se!

*KRAAAAAAAAAM*

• ingenjörsbruden

Blommis: Va roligt att ni hade så kul! Hur gick det med taket?
    Hmmm ja det var väl lite väl optimistiskt att bara vifta bort biverkningarna av läkaren.....men h*n ville kanske inte skrämma upp er?
    Biverkningarna låter inget vidare..... *kramar om*

• ingenjörsbruden

Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-01 20:04:58 följande:

Tack för kramarna! De behövs. Vet inte vad det är med mig, men känner mig lite låg. Igår började jag gråta för precis ingenting hela dagen. Räckte att minsta lilla sak inte blev som jag tänk och jag bröt ihop. Idag känns det lite bättre, och tur är väl det funkar ju inte riktigt att gråta hela dagarna på mitt jobb Fick tag på gyn idag oxå, fick en tid nästa vecka. Det känns skönt. Är faktiskt lite förhoppningsfull inför besöket. Kommer säkert få samma tabletter igen men det känns iaf bra att gå dit igen. Känns som det är ett steg åt rätt riktigt iaf... om ni förstår vad jag menar?!?Nu är det mat som gäller här, blir en god köttfärssoppa här ikväll. Sen blir det filmmys med mannen... blir nog en bra kväll
    *kramar om* Skönt med besök bokat!
  • ingenjörsbruden

Idag står det föräldrautbildning på schemat!
    I morgon kommer mamma o sen även bankens mäklare för värdering av huset....håll tummarna så vi slipper topplån!
    På torsdag ska busan fotograferas! Erbjudande om att man får en fotografering vid 6 månader gratis om man sen köper fotograferingen vid 1 år!

Så nu ska jag gå o ta något att äta o packa inför dagens utflykt....

Massa till er alla!

• Ninnnis

Hej tjejer!

Daa, vad BRA att du har tagit kontakten med kuratorn! Så skönt att det känns bra och att hon anser dig vara normal (det kunde vi ha talat om för dig annars) Skämt och sido, jag är så glad för din skull att det går åt rätt håll. Kram!

Blommis, jag hade nog kunnat strypa en läkare som inte håller med om att ALLT i denna karusell kan ge biverkningar, både psykiska och fysiska. Framför allt diverse medikamenter, men bara pressen, stressen, väntan och oron helt utan medikamenter kan få vem som helst att börja gråta. Minns hur jag blev av Pergotime, började storgråta i bilen, i sängen osv...

Jenny, det är inte ett dugg konstigt att gråten överrumplar en ibland (been there, dine that, bought the t-shirt). Skönt att du får träffa gyn igen, hoppas det känns bättre idag!

Lanovia, hur går det med Ellens mage? Har inte så mycket råd att ge, men Ingis mfl verkar ha vettiga tips och råd. Har ni fått sova mer inatt?

Blommis igen, vad kul att helgen hos BT-vännen var lyckad! Fantastiskt att man kan få så härliga vänner på ett internetforum

Sonja, hur går det med muppchefen?

• Ninnnis

Jag har också en förmåga att vara sjuk på helger/semestrar...

Krya på dig!

Sonja68 skrev 2010-03-01 18:36:41 följande:
    Jag har legat i förkylning hela helgen. Jag måste vara rena drömanställningen för en arbetsgivare: passar alltid på att vara sjuk när jag är ledig för att tillfriskna lagom till måndag.
  • Ninnnis

Ingis, lycka till med föräldrautbildning, husvärdering och fotografering! Du ligger verkligen inte på latsidan, gumman Har ni kommit någorlunda i ordning i huset?

• Ninnnis

Här skiner solen, det är någon plusgrad och jag har hittills hållt mitt kontrakt

Gårdagens lyckade hopplektion gav en massa energi. Jag stod kvar en stund i boxen med näsan mot hästens hals och njöt av den härliga doften och värmen. Det är balsam för själen!

Ikväll ska jag träna cirkelgym, imorgon ska jag hem till gudsonen & co, på torsdag ska jag äta middag hos bästa kollegan. På torsdag kväll kommer killarna hem och på fredag kommer bästisen med sambo och stannar över helgen. Övervåningen börjar ta form, vilket gör att jag kan leva med att hantverkarna väckte mig en halvtimme innan jag hade tänkt stiga upp

På det stora hela känns livet ganska bra!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan