Hon vill bjuda kusin som hon har ett förflutet med
Hej,
Jag och min flickvän har sedan en tid tillbaka planerat för vårt stundande bröllop. Vi är överens om det mesta vad gäller ekonomi, festlokal och kyrka. Vad som däremot orsakat vilda diskussioner är huruvida vi skall bjuda hennes kusin. Till historien hör att de har ett förflutet då de, cirka ett år innan vi blev tillsammans, hade sex vid två tillfällen. Detta är något som jag under alla våra år tillsammans mått mycket dåligt över, mycket på grund av att hennes släkt har en mycket god sammanhållning och att jag därmed tvingas träffa honom regelbundet och därmed inte kunnat glömma bort och gå vidare.
Jag menar på att det är VÅR dag och att vi båda skall känna oss glada och lyckliga tillsammans med de människor som vi bryr oss om. Att bjuda någon bara för att han eller hon råkar tillhöra släkten är inget jag vill. Hon har dessutom vid flertalet tillfällen påpekat att hon inte tycker om honom och att han beter sig illa mot andra.
Så, min fråga är vad jag ska göra? Är jag oresonlig? Jag har absolut förståelse för min flickväns situation och att det kan vara svårt att utesluta kusinen samtidigt som vi bjuder hans syster och pappa. Jag har till och med erbjudit mig att diskret kontakta honom och be honom tacka nej till vår inbjudan...