• gumzan

Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?

Min M2B säger att på alla bröllop han varit på så har han tagit med sig tex ris och kasta på brudparet, och att de andra gästerna oxå gjort så. Förutom på ett bröllop som vi var på då delades det ut ris & bubblor.

Hur är det egentligen med det där?

• Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?
  • Öckerö

Har bara varit på 4 bröllop men då har det delats ut bubblor eller ris.

• NiVi

Vi kommer köpa bubblor! Förmodar att vissa kommer ha med ris och kasta ändå men eftersom vi vill vara säkra på lite bubblor så köper vi det själva!

• bruden i skogen

Jag har sytt påsar till gästerna som vi skall lägga ris i. Tyget är samma taft som min klänning och vi kommer att skriva våra namn med guldpenna och så får de 1 påse/par.

• Sörön10

Vi kommer köpa bubblor! Vill för allt i världen inte ha ris, men tror inte att folk har med sig annat än ris, så därför förser vi dem med det!

Tycker det är så förskräckligt hemskt med alla dessa riskorn överallt! Hår, urringning ja ända in i underkläderna! Som granbarr efter julgranen! Man lär ju hitta ris i gömda skrymslen på kroppen ända fram till 10års dagen!

• CeKe

Har aldrig varit med om att brudparet stått för sånt och det tänker inte vi heller göra. FÖr mig gör det inte heller nåt om gästerna glömt ta med sig, men sån tur vet jag redan att jag inte kommer att ha då både mamma, mormor, svärmor med fler är bra på att komma ihåg sånt och ta med sig en rejäl påse för att alla som vill kan ta en näve...

• rottizz1

Ris brukar man väl ändå ha med själv... Det hade våra gäster. Vi hade däremot köpt bubblor

• Trasan99

Ris brukar man väl alltid ta med sig själv, men jag har också hört att det är brudens mors uppgift. Men det är väl bra om de närmsta tar med lite extra, till de som inte har tänkt på det. Vill man däremot ha bubblor får man nog köpa det till sina gäster.

• lovvydovvy

På alla de bröllop jag varit på har gästerna aldrig tagit med sig ris utan det har brudparet fixat.

• Plutten2010

Vi har köpt dessa www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1057039&PPC=61291
    och ska förse gästerna med dessa och bubblor så att de får antingen eller. För oss har det inte varit någon "issue" utan vi tycker det är ok att vi betalar.

• Sebastiána

Ris är ju något gästerna ska "utsätta" brudparet för. Logiskt sett borde alltså dessa ta med ris själva. Därmed inte sagt att det är fel om brudparen själva införskaffar det.

Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?