• gumzan

Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?

Min M2B säger att på alla bröllop han varit på så har han tagit med sig tex ris och kasta på brudparet, och att de andra gästerna oxå gjort så. Förutom på ett bröllop som vi var på då delades det ut ris & bubblor.

Hur är det egentligen med det där?

• Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?
  • Åsa Erika

Jag var på ett bröllop där bruden trodde att alla skulle ha med sig ris men ingen hade tagit med det! Jag trodde det skulle finnas på plats som de andra bröllop som jag varit på, en annnan hade hört att man inte fick kasta ris pga fåglar, osv osv. Mn kompis blev jätteledsen att hon inte fick ris kastat på sig utan en applåd istället.... Vill man verkligen ha riskastning bör man ha ordnat det själv/deligerat det tycker jag!
    Ordnade själv detta och det var bra, bara tre av över 50 hade själv med sig ris....

• Äntligen2010

Vi kommer att ha små påsar av tyll med ris och bubblor till gästerna. Tycker att det är kul att ordna sådant och man vet ju inte hur folk tänker, om de tar med eller inte. Min blivande tyckte först att det var överarbetat att ha både ris och bubblor, men jag vill ha bägge...

• alltiett

Mina brudtärnor ställde sig utanför och delade ut bröllopsbubblor till alla när de gick ut ur kyrkan, så alla hade det när vi kom ut.
    Jag rekomenderar inte ris eftersom det sväller upp i fåglarnas mage när de äter det.

Kram Eva

• FramtidaFruSandberg

När jag går på bröllop så brukar jag ha med mig ris men folk brukar glömma så vi tänkte ha ris att dela ut.

PS. Ris sväller ej i fåglars mage. Det är en myt. DS

• bruden i skogen

En fråga bara från en gammal tant som inte hänger med. Vad är bubblor?

• FramtidaFruSandberg

bruden i skogen skrev 2010-02-21 10:49:23 följande:

En fråga bara från en gammal tant som inte hänger med. Vad är bubblor?
    Såpbubblor
  • Sebastiána

Vill egentligen inte ha ris, tror att det är obehagligt att gå omkring med det resten av dagen och kvällen. Dessvärre tror jag att min BM tycker att "ska vara ris" för att vara ett riktigt bröllop. Suck!

• bruden i skogen

ojdå, såpbubblor skulle inte jag vilja ha varken på kläderna eller i håret.
    Vill man inte ha ris så kan roskronblad vara ett alternativ, det blir för övrigt mycket vackert på fotona sedan

• ThereseR

Som jag har förstått det är det inte brudparet som brukar fixa det, men inte heller varje gäst... men inget är väl skrivet i sten?:) Jag tror våra mammor kommer fixa med det där... de reagerade i allafall när jag började prata om det, som att vi (jag och fästisen) inte skulle fixa det

• hernameispekka

Jag tror värdpar/toastmaster/föräldrar eller någon annan brukar fixa med sig det :)

Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?