Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 5

Jaha, nu tror jag att jag smält nyheten om att vi får trängas med hela stadens barn fid vigselplatsen, att jag har min första praktikvecka samma vecka som bröllopet (och 3v efter) och att smink/hår stället avbokade... Nu återstår bara att se om vår första dag som gifta inte kommer spenderas i bubbelpoolen utan istället ute på ett flygfält. SHIT, av alla datum på hela året så ska allt ske samtidigt? Hur kunde vi välja så galet?

Bokade ny frisör/smink igår... 3500:- kronor fattigare men jag vågar inte chansa på att fixa sminket själv, har inte nerver för det. Funderar på att boka en frisörtid till min bilvande också, han har låååångt hår och jag har beställt fläta

Mailade vår vigselförättare via facebook haha, modernt värre! Hon tyckte det var kul ivarjefall som tur va och verkar vara en person i precis vår stil!

• jaao

Jag tycker svart väska till vit klänning blir en skitsnygg kontrast!

Kattpoet, underbara texter båda två :)

och i våra vigselringar står det: JA! (första bokstaven i varje namn...lite kul) och datum... I förlovningsringarna står bara våra namn. Titan är inte så kul att stansa i, syns knappt.

• jaao

Åhhh härligt med kärlekshistorier *klappa händerna* jag är svag för sådant.

Jag träffade min älskling på krogen av alla ställen, hade några månader tidigare brutit upp från ett väldigt struligt förhållande och nu skulle jag vara FRI, strula runt och ta igen allt jag "missat". Då stod han där i krogtrappen och såg bara sååå mystisk och vacker ut, när jag...vinglade...förbi så sa han "Hej Jenny" och log. Jag fann mig inte alls utan hejjade bara tillbaka och fortsatte. Sedan spenderade jag resten av veckan att fråga ut alla jag kände VEM var han? Hur visste han vem JAG var? Det visade sig att vi gått i samma högstadie/gymnasie och att vi hade ganska många gemensamma kompisar, hade tom fikat tillsammans några år tidigare. Ytliga jag hade aldrig lagt märke till honom när han hade kort hår och "vanliga" kläder haha. Ja, hur som så träffades vi flera gånger, han var superhärlig och jag var fortfarande krossad från det tidigare förhållandet och ville bara hans kropp.(intalade jag mig) Men han var envis (och återhållsam den jäkeln) så tillslut föll jag pladask och VI var ett faktum. detta var -99, vi förlovade oss -00 och gifter oss 10år senare.

Jag kan fortfarande inte fatta hur jag kan vara värd en man så bra som han, i mina ögon helt perfekt.

• jaao

Idag har jag bara känslan "USCH, vad har jag gett mig in på!" i huvudet...bröllopsnerver månne? jag som avskyr att stå i centrum *snyft* Blev jätteavundsjuk på brudparet i tidningen idag, de hade gift sig utomlands med bara barnen närvarande.

Sen har jag lite efternamnsångest också...vet inte varför dock eftersom jag alltid sagt att jag ska behålla mitt eget...mysko.

Hur som så har också vi börjat med spellistor, det är huuuur kul som helst men 80% av våra favoritlåtar är icke-spelbara under en bröllopsfest (vi vill ju inte skrämma iväg gästerna)

• jaao

Tattoo82, jag kan kolla med våran fotograf om han har någon kompis som kan fota er annars? Västerås är ju inte så långt från uppsala.

• jaao

Var in och pratade med salongen här om dagen, tjejjen som ska fixa mitt hår/smink var inte där men hon ska visst vara en "rocker" och personalen klappade i händerna av förtjusning när de hörde att jag skulle ha svart klänning :) och studsade på stället när jag sa "inga j*la lockar" haha, bådar gott!

Blir provsminkning/uppsättning veckan efter påsk!

Min brudklänning är numera fixad och klar, jag känner mig fortfarande inte mig bekväm i den dock...suck! Var på stans sämsta humör när jag var där och provade den sista gånget tyvärr, så trots att hela butiken stannade upp när jag visade mig i den så känns det lite sådär...Jag behöver ett mirakel för att bära upp den. Nu är det träna, träna, träna som gäller dvs.
    Min blivande blev påtvingad en jätteblank skjorta *skratt* det livade upp mitt humör lite, han såg ut som en strandraggare.

• jaao

Kattpoet skrev 2010-03-20 12:48:32 följande:

Så hur har ni andra gjort med tackkorten?Har ni tänkt på dem?
    Nej, jag tänker på dem efter bröllopet...så har man något att göra då också
  • jaao

Jag tror jag klarat av allihop... fast jag har ju inte bott ihop med någon annan på det sättet att båda är skrivna på samma adress men det borde ju vara giltigt ändå och de där 2månaderna jag var singel mellan tiden 16-30 år borde väl duga för att "lära känna sig själv" och "läka brustna hjärtan" eller?

Äh, lite mystisk lista tycker jag....det är väl inte många i tråden som blir bortgifta med en främling. Känns inte som att mitt liv kommer förändras radikalt för att jag är fru istället för sambo (eller...hjälp!)

Martinaa skrev 2010-03-23 20:49:59 följande:
    Hehe, hittade den här listan via en blogg: tio saker att uppleva innan du gifter dig! www.cosmopolitan.se/egokick/2010/03/10/10-sak...Har varken rest själv eller bott med andra (däremot delar jag lunchrum med lata och slarviga arbetskollegor, haha) men vi får hoppas jag klarar äktenskapet ändå! Vilka "missar" ni på?
    Idag ringde mamma med smått panikartad röst och undrade hur det gick med vår planering, hon är vääääldigt stresad över faktumet att vi varken beställt tårta, blommor, köpt några dekorationer eller ens planerat hur dukningen ska se ut... Bör jag vara stressad? ahhhhw...det känns fortfarande så långt borta!
  • jaao

Vi hade budget på 30.000...nu tja...50-60?

• jaao

Äh, allt försvann ju i mitt inlägg!

Nu orkar jag inte skriva om det så jag är inte otrevlig, det var massor av gratulationer, beklaganden och kommentarer....
    tror inte bt gillar mig

Har en fråga dock:
    HUR ser ert upplägg för middag/fest ut?
    Har ni massa lekar och sånt eller?
    Känner mig helt lost och jag drömmer konstant
    massa läskigheter haha. (se dagens blogginlägg: jenho80.blogspot.com/ )

Hjääälp!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5